DAN E-ŠKOLA

CARNET i FOI prezentirali rezultate projekta e-Škole

Više od 60 ravnatelja osnovnih i srednjih škola Varaždinske županije i okolnih županija nazočilo je ovom događaju.

U petak, 15. rujna, u Vili Oršić u Varaždinu održan je Dan
e-Škola na kojem su predstavnici CARNET-a i
FOI-ja predstavili neke od aktualnih rezultata
druge faze CARNET-ovog programa “e-Škole: Razvoj sustava
digitalno zrelih škola (II. faza)”
koji završava
početkom listopada ove godine. Više od 60 ravnatelja osnovnih i
srednjih škola Varaždinske županije i okolnih županija nazočilo
je ovom događaju, što potvrđuje važnost i vrijednost ovog
projekta.

U okviru ovog Dana e-Škola, aktivnosti i rezultate projekta
predstavio je Tihomir Markulin, pomoćnik
ravnatelja CARNET-a, te prof. dr. sc. Vjeran
Strahonja
i prof. dr. sc. Nina Begičević
Ređep
s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta
u Zagrebu kao voditelji projektnih timova na Fakultetu
organizacije i informatike, partnera na projektu. Uvodno se
sudionicima obratio i dr. sc. Miroslav Huđek,
pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport
Varaždinske županije, istaknuvši važan utjecaj digitalizacije,
akademske zajednice i projekta e-Škole na osnovne i srednje
škole.

Tihomir Markulin prezentirao je rezultate projekta kroz eUsluge,
opremu, infrastrukturu, razvijene scenarije poučavanja, digitalno
obrazovne sadržaje, edukacije, platforme. Istaknuo je da je
program e-Škole drugi najbolji projekt iz područja regionalnog
razvoja financiran EU sredstvima, što je veliko priznanje, jer
Europska komisija na temelju mišljenja EU građana proglašava
najbolji projekt u zadnjih 15 godina. Istaknuo je i da će škole
imati podršku i nakon kraja projekta putem CARNET-ovog helpdeska
i mobilnih timova. Projektom BRAIN CARNET će nastaviti raditi na
aktivnostima i rezultatima programa e-Škole, prvenstveno kroz
CARNET data putem pametnih preporuka, korištenjem umjetne
inteligencije i analitike učenja. U ime CARNETa zahvalio je
Fakultetu organizacije i informatike na odličnoj partnerskoj
suradnji na projektu, te izrazio nadu za suradnju na budućim
projektima.

Prof. dr. sc. Vjeran Strahonja istaknuo je važnost razvoja
vertikalnih aplikacija za potporu procesa koji su specifični za
školstvo i nisu podržani poslovnim aplikacijama koje u pravilu
osnivači osiguravaju školama i škole ih ne žele mijenjati
rješenjima razvijenim u okviru projekta eŠkole. Primjeri
vertikalnih aplikacija su učeničke potpore svih vrsta, nabava i
distribucija udžbenika, upravljanje ljudskim i materijalnim
resursima tijekom cijelog životnog ciklusa i sl. Takve bi se
aplikacije trebale koristiti u svim školama, biti alat za
standardizirano obavljanje pojedinih poslovnih procesa, ali i
omogućavati ministarstvu, osnivačima i drugim tijelima s javnim
ovlastima upravljanje cijelim sustavom, na temelju prikupljenih
podataka. Svi potrebni podaci iz drugih sustava trebali bi se
pribavljati i provjeravati automatiziranim servisima, bez papira.

Prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep predstavila je područja okvira
digitalne zrelosti kao i instrument za procjenu razine digitalne
zrelosti škola te usporedila rezultate početnog samovrednovanja i
vanjskog vrednovanja digitalne zrelosti škola iz 2020. godine sa
završnim iz ove godine s naglaskom na škole u Varaždinskoj
županiji. Završno samovrednovanje 2023. provelo je 1315 škola,
dok je završno vanjsko vrednovanje provedeno na 250 škola.
Rezultati su pokazali da su škole Varaždinske županije na razini
4 i 5 digitalne zrelosti što je odličan rezultat te se iz
rezultata završnog vanjskog vrednovanja vide rezultati projekta
e-škole i njihov utjecaj na porast razine digitalne zrelosti
škola u Hrvatskoj. Naglasak je stavljen na sva područja digitalne
zrelosti od kompetencija, kulture, planiranja i vođenja pa sve do
infrastrukture. Škole koje su sudjelovale u završnom vanjskom
vrednovanju dobit će potvrdu i digitalnu značku o ostvarenoj
razini digitalne zrelosti škola.

Na događaju su, osim kroz prezentacije i radionice, bili
predstavljeni i analizirani rezultati završnog vanjskog
vrednovanja i samovrednovanja uz naglasak na preporuke za
podizanje digitalne zrelosti (izv. prof. dr. sc. Igor
Balaban
i doc. dr. sc. Bojan Žugec) i
smjernice za igrifikaciju nastavnog procesa (prof. dr.
sc. Božidar Kliček
, prof. dr. sc. Markus
Schatten
i dr. sc. Bogdan Okreša
Đurić
), dajući školama konkretne primjere i smjernice
kako koristiti i poboljšati razinu digitalne zrelosti i uvođenje
igrifikacije u nastavni proces. Oba dokumenta će biti dostupna
školama u sklopu rezultata projekta e-Škole putem CARNET-a.

Događanje je obogatio i prof. Dejan Nemčić, koji
je dvije godine zaredom proglašen najboljim učiteljem na svijetu,
i to svojim inspirativnim i motivacijskim predavanjem na temu
Digitalna tehnologija u nastavi geografije. Neka od njegovih
razmišljanja su da je učitelj najvažniji te ga tehnologija ne
može zamijeniti, da učenik mora imati vjeru u predmet,
informacije koje prima i samu školu, da je djecu potrebno učiti
za život, a ne prvenstveno i jedino za ocjenu te da je sat bez
emocija – izgubljeni sat.

Podsjetimo, program, punog naziva “e-Škole: Cjelovita
informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u
svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” započeo
je u ožujku 2015. godine pilot projektom u kojem je sudjelovala
151 škola u Hrvatskoj. Na temelju iskustava i rezultata pilota,
CARNET je u rujnu 2018. godine krenuo s provedbom druge faze
programa e-Škole s ciljem digitalne transformacije nastavnih i
poslovnih procesa u svim školama u Republici Hrvatskoj
financiranim iz državnog proračuna.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije