Smanjenja automobilskog prometa, kaže struka, nema bez - između ostalog - dobrog javnog prijevoza.
Svaka ulica koja se obnavlja u Gradu Varaždinu uzima u obzir i
potrebe biciklističke infrastrukture, u više je navrata u
proteklom razdoblju naglašavao zamjenik gradonačelnika
Miroslav Marković. Tako će biti i s Vrazovom
ulicom, jednom od glavnih gradskih ulica, koja će
ove godine biti temeljito obnovljena na potezu od Kačićeve do
Hallerove ulice. Bit će zamijenjeni svi podzemni vodovi, a kraj
kolnika će se pružati biciklistička staza odvojena
stupićima.
Marković za sebe kaže da nije ‘biciklistički terorist’, nego
‘biciklistički realist’. To bi značilo da se promjene u gradskom
prometu nastoje uvoditi postupno i s mjerom. Izgradnja bolje
mreže biciklističkih staza jedno je od preduvjeta za povećanje
biciklističkog prometa. No za daljnje smanjenje automobilskog
prometa u gradu nužno je poboljšati javni prijevoz. Analize koje
su radili stručnjaci sa Sveučilišta Sjever pokazale su da
postojeći vozni red i kretanje autobusnih linija nisu adekvatni.
Predložili su bolje rješenje, koje je Grad spreman
prihvatiti.
Uz sve to, u planu je i promjena autobusa. Umjesto postojećih
dizelaša, koji, prema riječima gradonačelnika Nevena
Bosilja,
troše oko 27 litara goriva na stotinu prijeđenih kilometara,
Grad planira uvesti električne buseke. Za to postoje osigurana
javna sredstva u sklopu europskih politika i hrvatska država dio
je tog programa.
– Ide se u u smjeru elektrifikacije javnog voznog parka, kako bi
naši buseki bili potpuno elektrificirani. Uz to da se poboljša
vozni red, Sveučilište Sjever radi na tome. Ako iduće godine
dobijemo tih šest ili sedam električnih autobusa, a riječ je o
projektu koji će raditi država, mislim da ćemo tada, kada ćemo
imati bolju biciklističku infrastrukturu i bolji javni prijevoz,
ljude lakše ‘nagovoriti’ da prijeđu s automobila na alternativne
prijevoze – smatra Marković.
Dio cjelovite priče o gradskom prometu su i parkirališta. Već
dulje vrijeme govori se o potrebi izgradnje još jedne podzemne
garaže, i to na Trgu bana Jelačića. Dio je to
koji valja ispregovarati s koncesionarom, tvrtkom Best in
Parking.
– Oko tog projekta stojimo. Tamo je uvjet arhitektonski natječaj,
ne može se napraviti samo jedna podzemna etaža i da parking
ostane kao što je sad, već treba ići nekoliko etaža u zemlju, a
gore bi bila zelena površina. Problem je u tome što je bivši
gradonačelnik dao na 30 godina koncesiju tadašnjem Crtoradu, sad
je to preuzeo Best in Parking. U međuvremenu se i Zakon o
koncesijama mijenjao i koncesionar ne želi bez pregovora uopće
razgovarati o izgradnji te garaže. Mi ju ne možemo sami
izgraditi. I blokirani smo od strane koncesionara, jer on je
zadužen za cijeli grad. Pokušavamo to ispregovarati. Sad
rješavamo parkirališta kod stambenih blokova. Trakošćanska,
Prešernova, Zagrebačka… A na Banfici, u Bronxu, u Krležinoj
stavit ćemo dodatna parkirna mjesta bez rušenja stabala – iznio
je zamjenik gradonačelnika što se radi po tom pitanju.