Od 12. do 18. veljače učenici Prve gimnazije Varaždin, Marta Barbir (3. IB), Lorena Brašnić (4. IB), Dora Grabar (3. IB), Nika Peršić (3. IB), Tin Rogina (3. IB) i Ema Sabljak (4. IB), imali su priliku posjetiti Norvešku u sklopu Erasmus+ projekta ‘English through Entrepreneurship’.
U projektu sudjeluje pet zemalja: Turska, Belgija, Norveška, Rumunjska i Hrvatska. Erasmus projekt temelji se na ideji da učenici vode svoje vlastite minikompanije kako bi kroz njih razvili svoj engleski te učili raditi u multikulturnom timu.
Radne grupe ili minikompanije bile su podijeljene na tri područja – novinarska agencija, poduzetnička grupa i turistička agencija. Sve su te grupe već započele svoj rad na prvoj mobilnosti u Belgiji te je nastavili kroz drugu mobilnost u Hrvatskoj.
U ovoj trećoj mobilnosti svi su se okupili u šarenom gradu Norveške – Trondheimu. Grad je utjelovljenje norveškog štiha, od šarenih kućica na vodi do pogleda na fjordove ispred hotela. Osim ljepotom grada učenici su bili iznenađeni i dobrim vremenom te ih je umjesto metra nad metrom snijega dočekalo hladno norveško sunce.
Kako bi učenici mogli nastaviti s radom u minikompanijama, okupili su se u Tiller videregående skole. Škola je zadivila mnoge svojim modernim pristupom – u učionici su svi učenici imali najmodernije laptope kako bi lakše učili, a ono što je najzanimljivije jest da se sama država brine o nabavi laptopa.
Što je više, škola se brine i o učenicima s poteškoćama tako da u većini učionica ima i prevodilaca za gluhe. Mnogo učenika izrazilo je želju da ostanu u toj moderno opremljenoj školi.
Novinarska grupa, koja je već u Belgiji stvorila online novine za mlade, nastavila je raditi na svom proizvodu te je naglasak u ovoj mobilnosti bio na promociji same stranice (https://newsforyouth.org/). Poduzetnička grupa i turistička agencija tokom tjedna su pregovarale kako bi se udružile i osnovali zajednički pothvat (engl. joint venture).
Poduzetnička grupa, koja otpočetka radi na ideji stvaranja aplikacije za pomoć pri putovanjuu toj je stimulaciji stvarnih poduzetničkih pregovora dogovorila da joj turistička agencija pomogne sa stvaranjem sadržaja.
Te dvije grupe tjedan su završile s potpisivanjem sporazuma o zajedničkom ulaganju kao simbol njihovog uspješnog dogovora.
Osim Trondheima, u sklopu projekta učenici i profesori posjetili su i norveški gradić Røros, gdje su napokon iskusili zimu kakvu su očekivali – sa brdašcima prekrivenima snijegom i smrznutim rijekama. No, i tamo je Norveška pokazala svoj tipični čar sa šarenim drvenim kućama te unatoč krupnim pahuljama koje su padale učenicima je bio užitak prolaziti kroz grad.
Učenici su tokom tjedna imali priliku slušati i o kreaciji Kahoot!a, online alatu stvorenom s namjenom da se u učionicu uvede dašak energije i zabave. Platforma je nastala u Norveškoj te upravo odaje opuštenu i prisnu atmosferu norveškog školstva.
Taj moderni pristup učenju se proširio te je Kahoot! u upotrebi u cijelom svijetu, uključujući i u Hrvatskoj.
Projekt je učenike pet zemalja upoznao i s norveškim novinarstvom s kratkim putovanjem u novinarsku agenciju Adresseavisen, koja nosi titulu najstarije novinarske kuće u čitavoj Norveškoj. Kao i sve ostalo u toj skandinavskoj zemlji, cijela zgrada odisala je modernošću. Osim razgleda zgrade i njihovih odjela, tamo su slušali i predavanje o novinarstvu.
Učenici su kroz projekt naučili mnogo o suradnji, otvorenosti prema drugim kulturama, ali i o načinu rada prave kompanije koja će im u budućnosti služiti kao odskočna daska u karijeri.
Na kraju su se rastali s Norveškom s idejom da se ovakva prilika ne propušta te da ako itko ima mogućnost postati član Erasmus+ projekta to mora iskoristiti. Ti projekti uvijek vode do dobrih sjećanja, prijateljstva i učenja na najbolji način mogući – kroz iskustva.