U četvrtak, 26. siječnja, u Policijskoj upravi varaždinskoj održan je sastanak nadležnih službi uključenih u postupanje prilikom naleta vozila na divljač na cestama.
Sastanak je organiziran na zamolbu Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Varaždin, a obzirom na pojavu problema i različitih tumačenja zakonskih obaveza koje reguliraju problematiku zbrinjavanja stradale divljači na cestama.
Naime, od svibnja 2016. godine sukladno odredbama Zakona o lovstvu i Naputka Hrvatskog lovačkog saveza, lovačka društva više ne preuzimaju divljač stradalu u prometnim nesrećama ili događajima na cestama.
Sastanku su prisustvovali predstavnici Hrvatskih cesta d.o.o Tehničke ispostave Varaždin, Županijske uprave za ceste Varaždinske županije, Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Varaždin, Lovačkog saveza Varaždinske županije, Veterinarskog ureda Varaždin te Policijske uprave varaždinske.
Tom prilikom su svi sudionici iznijeli mišljenja o predmetnoj problematici te su dogovarani međusobni oblici komunikacije i postupanja nadležnih službi u konkretnim događajima.
Sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske smatra da je obaveza uklanjanja divljači, odnosno omogućavanja odvijanja sigurnog i nesmetanog prometa, za nesreće na državnim, županijskim i lokalnim cestama na upraviteljima cesta, odnosno na ugovornim izvoditeljima radova.
Za uklanjanje i zbrinjavanje stradale divljači na nerazvrstanim cestama nadležne su pak jedinice lokalne samouprave.
Za eventualno nepoduzimanje mjera u narednom razdoblju, sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, policijski službenici PU varaždinske poduzimat će i propisane zakonske mjere prema pravnim i odgovornim osobama nadležnim za održavanje cesta, kao i odgovornim osobama u jedinicama lokalne samouprave.