Na području Ludbrega započela je zamjena neučinkovite i štetne rasvjete sa štedljivim i ekološkim LED svjetiljkama.
Podsjećamo, FZOEU (Fond zaštite okoliša i energetske učinkovitosti) odobrio je sufinanciranje opravdanih troškova projekta s 40 posto sredstava (1.154.457,50 kuna) te će njegova Stručna komisija nadzirati provedbu u svim njenim fazama.
Važno je napomenuti da se model energetske usluge (ESCO) nakon prošle godine donijete Uredbe o energetskoj usluzi tek počeo implementirati u RH, ali sa puno poteškoća, zbog neusklađenosti pojedinih zakona, a model funkcionira na način da se investicija isplaćuje davatelju energetske usluge iz ostvarenih proračunskih ušteda na stavci potrošnje i održavanja javne rasvjete.
Uz zamjenu postojećih neadekvatnih svjetiljki izvršit će se i popuna mreže sa nedostajućima, sukladno zahtjevima za pojedinu klasu prometnice, a umjesto postojećih 757 ugraditi će se 956 novih LED svjetiljaka.
Zahvaljujući sredstvima Fonda period povrata investicije će se skratiti za 30 do 40 posto.
Ukupna instalirana snaga javne rasvjete na području Grada Ludbrega smanjit će se sa 197,27 na 74 kW (-123,27kw), dakle za 62 posto.
Potrošnja električne energije za javnu rasvjetu će se smanjiti sa 524.646,25 kwh na 196.789,59 kwh (smanjenje potrošnje za 62%) i to unatoč činjenici da će u sustavu biti 200 svjetiljki više nego prije zahvata, odnosno s 456.442,24 kn smanjit će se na 171.206,94kn.
Emisija štetnih plinova, poglavito CO2 će se smanjiti sa 197,27 na 74 tone godišnje.
Projekt obuhvaća naselja Ludbreg, Selnik, Sigetec i Kučan (70 posto ukupne javne rasvjete na području Grada Ludbrega).
Osim navedenih ušteda, micanjem neučinkovitih i štetnih rasvjetnih armatura na bazi visokotlačne žive kao i tzv. kugli iz sustava rasvjete i ugradnjom LED svjetiljaka sa usmjerenom optikom (cut-off), eliminirati će se svjetlosno zagađenje, tzv. ‘provalno’ svjetlo u stambenim zonama, bitno smanjiti emisija CO2 i štetni utjecaji po okoliš, postići puno bolja i jednolika rasvjetljenost ulica i staza te značajno povećati sigurnost svih sudionika u prometu, i sigurnost općenito jer se zahvaljujući sustavu upravljanja rasvjeta neće morati gasiti nakon ponoći kao što je to do sad bio slučaj nego regulirati (sa 100 posto na primjerice 20 posto svjetlosnog toka).