-Ponosni smo što smo paneuropskom inicijativom i u Hrvatskoj uspjeli ujediniti sve dionike u odlučnoj borbi protiv raka unatoč pandemiji! – "TIME TO ACT” nagrađena prestižnom nagradom Communiqué Awards!, poručuju iz Health Hub-a.
Zbog pandemije COVID-19, procijenjeno je da u 2020. godini nije
dijagnosticirano 1 milijun bolesnika s rakom, te nije obavljeno
više od 100 milijuna pregleda diljem Europe. Informacije o
utjecaju COVID-19 na onkološku skrb bile su teško dostupne i
“razbacane” zbog čega je djelovanje europskih zdravstvenih
administracija I zdravstvene politike bilo složeno i otežano.
European Cancer
Organisation (Europska organizacija za borbu protiv raka) iz
tog je razloga pokrenula paneuropsku kampanju “TIME TO ACT” (hrv.
#VrijemeJeZaAkciju #OdlučnoProtivRaka), policy kampanju koja bi
svim dionicima pomoga razumjeti sveobuhvatni utjecaj COVID-19 na
rak te osigurala odlučno provođenje onkoloških politika diljem
Europe unatoč pandemiji zbog podataka koji su ukazivali na
važnost kontinuiteta skrbi.
Izvršni direktor European Cancer Organisation, Mike
Morrissey, istaknuo je kako su “kreirali Data
Navigator platformu “TIME TO ACT” i ekosustav prilika i
podatkovnih alata s ciljem povezivanja dionika onkološke skrbi te
olakšane razmjene znanja i najboljih praksi. Kampanja je pružila
jedinstvenu priliku za podršku zagovaranju kontinuiteta i
prioritizacije onkološke skrbi tijekom i nakon pandemije.
Medijima je ova podatkovna
platforma osigurala recenzirane podatke s ciljem
osvještavanja važnosti zdravstveno-političkog djelovanja i
doprinosa pokretanju snažnih političkih inicijativa koje mogu
poboljšati živote onkoloških bolesnika kao jedne od
najosjetljivijih skupina građana tijekom pandemije. Ova je
kampanja potaknula konstruktivne rasprave o onkološkoj skrbi na
najvišim političkim razinama vlasti diljem Europe, pokazujući
vrijednost zajedništva i podataka kao resursa iznad granica,
kultura i jezika.”
Zbog višestrukih doprinosa za dobrobit građana, onkoloških
bolesnika te odlučno političko djelovanje, paneuropska kampanja
“TIME TO ACT” nagrađena je prestižnom nagradom u kategoriji za
izvrsnost u komunikaciji i korištenje podataka, na godišnjoj
dodjeli nagrada Communiqué Awards,
za najbolje prakse u zdravstvenoj komunikaciji diljem Europe.
Komentirajući osvajanje pretižnog komunikacjskog priznanja,
predsjednik European Cancer Organisation Andreas
Charalambous izjavio je: “Velika je čast dobiti ovo
vrijedno priznanje za kampanju koja predstavlja naš brzi odgovor
na kriznu zdravstvenu situaciju koja je značajno utjecala na
liječenje raka diljem svijeta. Zahvaljujem se svima koji su
podržali i podržavaju ovu inicijativu unutar EU i šire.”
Mark Lawler iz vodstva Special Network
on the Impact of Covid-19 on Cancer izjavio je: “Ova
nagrada prepoznaje kako smo primijenili podatkovnu inteligenciju
i inovativnu komunikaciju kako bismo istaknuli katastrofalan
učinak COVID-19 na oboljele od raka i zdravstvenu skrb. Pandemija
COVID-19 nedvojbeno će izazvati buduću epidemiju raka, ako ne
djelujemo brzo i odlučno.”
I Hrvatska je bila aktivno uključena u ovu paneuropsku kampanju
kao jedna od 12 država koje su imale launch event, obzirom da se
borila s pandemijskim izazovima i utjecajem na kontinuitet
onkološke skrbi kao i ostatak svijeta. Health Hub, prvi
i jedinstveni think tank za zdravstvo i zdravstvenu industriju u
Hrvatskoj, bio je ponosni lokalni partner European Cancer
Organisaion za provođenje kampanje u Hrvatskoj, koordinirajući
organizaciju virtualne konferencije s brojnim sudionicima te
lokalnu komunikaciju kampanje “TIME TO ACT CROATIA” pod sloganom
“Ne dopustite da Vas COVID- 19 spriječi u borbi protiv raka!” uz
jasne poruke #VrijemeJeZaAkciju i #OdlučnoProtivRaka.
“Ova sveobuhvatna i dojmljiva kampanja koju je organizirao
European Cancer Organisation u suradnji s globalnom PR agencijom
BCW izvrsno je iskoristila niz različitih komunikacijskih kanala,
alata i uključila brojne dionike kako bi dosegla ciljanu publiku
i postigla veliki doseg. U oba pandemijskih zbivanja, ova
kampanja doista je promijenila raspravu o zdravstvenim
politikama, utjecala je na odlučno djelovanje i akciju na
dobrobit onkoloških bolesnika diljem Europe, pa tako i u
Hrvatskoj. Ponosni smo da je i naš tim u Hrvatskoj dao vrijedan
obol diseminaciji važnih poruka uz pomoć medija”, izjavio je
Vedran Topalušić, suradnik Health Hub-a za medije, koji je bio
lokalni partner paneuropske kampanje.
Ovom kampanjom, zahvaljujući velikoj podršci medija, pozivala se
javnost, pacijenti oboljeli od raka, zakonodavci i zdravstveni
stručnjaci da se pobrinu da pandemija COVID-19 ne uspori odlučnu
borbu protiv raka u Hrvatskoj! Kroz aktivnosti ove kampanje u
Hrvatskoj politički i stručni lideri istaknuli su kako nemamo
luksuz čekanja za akciju i odlučnu borbu protiv raka, a temelje
za takvu borbu imamo u povijesnom Nacionalnom strateškom okviru
protiv raka koji je usvojen političkim konsenzusom! Također je
onkologija uvrštena u Nacionalni plan oporavka i otpornosti
2021.-2026., čime se predviđa povećati stopa
preživljavanja raka s 46 na 51% i spašavanje gotovo 115.000
godina života!
“Uzimajući u obzir da rak “zahvaća” i živote članova obitelji,
dolazimo do brojke od 850.000 hrvatskih građana čiji su
svakodnevni životi izravno ili neizravno pogođeni rakom. To je
gotovo 20 % našeg društva”, naglasio je tijekom kampanje
ministar zdravstva Vili Beroš koji je aktivno
sudjelovao u kampanji u ime Ministarstva zdravstva, koje je
unatoč mnogim izazovima pripremilo za Vladu RH Akcijski plan
protiv raka temeljen na ciljevima Strateškog okvira protiv raka.
Tijekom ove kampanje u Hrvatskoj istaknuto je kako je hrvatski
Nacionalni plan otpornosti i oporavka predvidio uspostavljanje
Digitalne onkološke mreže, koja predstavlja modernu
transformaciju onkologije i među najvećim je iskoracima u
svjetskoj onkologiji! Hrvatski stručnjaci na području onkologije
i radioterapije tada su također istaknuli kako male države poput
Hrvatske mogu puno napraviti u globalnom problemu poput zloćudnih
bolesti, unatoč pandemiji, krenuti “from zero to hero” (od nule
do heroja), a najbolji primjer je hrvatski globalni liderski
projekt ranog otkrivanja raka pluća na nacionalnoj razini koji je
povezao liječnike obiteljske medicine sa bolničkim specijalistima
uz umjetnu inteligenciju i cloud tehnologiju!
Anita Galić, osnivačica i voditeljica think
tanka Health Hub osvrnula se na vijest o
vrijednom europskom priznanju za kampanju “TIME TO ACT”: “Od svog
osnutka Health Hub ima misiju podržavanja i provođenja
data-driven zdravstvenih policy projekata s globalnom vizijom,
pri tome konstruktivno okupljajući sve dionike. Podaci su “zlato”
suvremene zdravstvene skrbi te ključ planiranja “pametnih” i
učinkovitih zdravstvenih politika. Tek kada svedemo naša znanja i
zalaganja na zajednički nazivnik, učimo od najboljih i
procjenjujemo svoje aktivnosti “istim metrom” u odnosu na druge
države, možemo napraviti odlučne I fantastične iskorake na
dobrobit zdravlja pojedinca i zajednice! Ova kampanja je pokazala
vrijednost zajedništva. Zahvaljujemo svim medijima koji su u
hrvatskoj kampanji demonstrirali društveno odgovoran doprinos
dijeleći poziv na zajedničku akciju protiv raka, kao i svakom
dioniku utkanom u kampanju bilo kroz aktivno sudjelovanje ili
podršku: predstavnicima administracije, pacijenata, struke,
zdravstvene industrije, medija, akademske zajednice i svih
ostalih!”
Zahvaljujemo
se i svim govornicima koji su u okviru kampanje proaktivno stali
uz bok odlučnoj misiji provedbe postavljenih ciljeva Europskog
plana protiv raka i Nacionalnog strateškog okvira protiv raka:
Stella Kyriakides, Dubravka Šuica, prof. dr. sc. Vili
Beroš, Sunčana Glavak, dr. Renata Sabljar Dračevac, doc. dr. sc.
Krunoslav Capak, doc. dr. sc. Tomislav Sokol, prof. dr. sc.
Eduard Vrdoljak, prof. dr. sc. Stjepko Pleština, prof. dr. sc.
Marko Jakopović, Ljiljana Vukota, Ivica Belina, Ivana Kalogjera,
Sandra Karabatić, doc. dr. sc. Vesna Ramljak te prof. dr. sc.
Damir Eljuga.