BUSINESS CAFE Upornost i autentičnost se na kraju uvijek isplate

U četvrtak 28. listopada u Varaždinu je održan 8. Business Cafe pod nazivom ‘Biti drugačiji‘. Svoja iskustva, kao i poslovne uspone i padove s publikom je podijelilo petero poduzetnika. Govornike je najprije ukratko predstavila moderatorica i vlasnica licence Business Cafe za sjevernu Hrvatsku Kristina Androlić.

– Organiziramo ovaj cafe kako bi pokazali da u Hrvatskoj ipak ima budućnosti za poduzetnike. Samo treba razmišljati izvan okvira i imati hrabrosti krenuti s novim idejama – započela je Kristina Androlić svoj govor.

Ovo je bio već 8. Business Caffe Sjeverna Hrvatska, od čega peti u Varaždinu, a i ovaj puta odazvalo s podosta zainteresiranih za poduzetnike priče.

Prva gošća tako je bila Tamara Šabić iz OPG-a Pocedulić, i ako im je primarna djelatnost proizvodnja heljde, uz to se još bave proizvodnjom jastuka koji jedini u Varaždinskoj županiji, pune heljdinim ljuskicama.

>> HELJDA U OPG-u Pocedulić pronašli su svoje tržište – bezglutenski proizvodi

Na ovu inovativnu ideju Tamara je došla sasvim slučajno, odnosno prvi jastuk napravila je za potrebe svog sina i ukućana koji su njime bili oduševljeni. Te su tako jastuke odlučili predstaviti i prodavati na sajmovima po cijeloj Hrvatskoj. Tako su polagano širili ponudu i proizvodnju te sve više zarađivali.

– U Hrvatskoj se može živjeti od poljoprivrede, ali sve ovisi kojom se granom bavite. Uglavnom, dosta je teško bez tržišta, tako da je najbitnije za sve poduzetnike najprije naći ciljano tržište, i ne odustajati na prvoj prepreci – izjavila je Tamara Šabić.

Svoja poduzetnička iskustva i ponekad težak put predstavila je potom Anita Rinkovec vlasnica poduzeća RIA export import. Tvrtka je s poslovanjem počela 1994. godine u Varaždinu. Primarno su se bavili veleprodajom građevinskog materijala, međutim 2016. godine rade potpuno zaokret u poslovanju i otvaraju prodavaonicu namještajem Ria Home.

Bili su iznimno uspješni sve do 2012.godine kada ih je pogodila kriza te su morali maksimalno rezati troškove, pa su se tako na udaru našle i plaće zaposlenika. Sve to bila je motivacija za promjenom i traženjem novih načina proizvodnje i prodaje svojih proizvoda.

– Uporna sam od kad sam se rodila te mi je uvijek velika motivacija bila raditi stvari drugačije od ostalih ljudi. Mislim da je upravo to ono što me najviše tjera naprijed i motivira – izjavila je Anita Rinkovec.

Mirjana Šeb-Čižmešija vlasnica restorana Klas i brenda Zeleni obrok zdravlja nastavila je u sličnom tonu. Mirjana se ovim poslom bavi već nekih 15 godina. Osim proizvodnje tjestenine, peciva i slastica sa koprivom, zadnjih nekoliko godina počela je i sa samim samim uzgojem koprive, kako bi uvijek bila sigurna što točno stavlja u svoja jela.

U Hrvatskoj se dakako od uzgoja koprive još uvijek ne može živjeti, to je više hobi koji se pretvara u ozbiljan posao, ali kopriva u gastronomiji postaje sve popularnija.
Na kraju svojeg govora i Mirjana je imala poruku o upornosti za mlade poduzetnike.

– Upornost je glavna osobina, ne možete ništa postići bez truda. Za sve u životu jednostavno treba zasukati rukave, ali i voljeti ono što radite – rekla je Šeb Čižmešija.

Nakon tri poduzetnice predstavio se i David Štampar, iz poznate međimurske vinarije Štampar. Njegova se obitelj proizvodnjom vina počela baviti još 1994. godine, do danas obrađuju 7 hektara zemlja, te izvoze vino u 17 zemalja.

Kao glavni problem kod proizvodnje i prodaje navodi uvoz jeftinih vina iz inozemstva, ali s takvim stvarima već se godinama bore kvalitetom i pristupačnim cijenama.

– Država nam nije puno pomogla, sami smo se morali za sve pobrinuti, ali to je bilo lakše jer smo vjerovali u svoje proizvode, pa se na kraju ipak sve isplatilo. Od svakog se proizvoda može živjeti, ako ste uporni i dobro si sve posložite – kazao je David Štampar.

Posljedni projekt koji je prestavljen bio je Dinamikom sustav/aplikacija za olakšavanje komunikacije na relaciji vrtić – roditelji.Radi se o modernoj, interaktivnoj aplikaciji, preciznije sustavu, kojime se omogućava kompletna komunikacija i koordinacija obaveza za djecu u vrtiću. Dinamikom već koristi 70-ak vrtića u Hrvatskoj, a razvili su ga stručnjci iz tvrtke Kreda, koja se prvenstveno bavi grafičkim dizajnom.

– Bio je to naš hobi, nismo u to krenuli radi novaca, već radi stvari za koju smo utvrdili da nedostaje u našoj svakodnevici, jer imamo djecu vrtićke dobi. Sustav je zatvoren, ulazi se samo pod šifrom, a što se tiče komercijalizacije, nešto ipak i komercijaliziramo preko nekih dodatnih usluga. Sustav je potpuno besplatan, a koristi se sada već širom Hrvatske – istaknuo je Žarko Radovanović iz tvrtke Kreda.


Posebnost i naglaska ovog Cafe-a bile su priče o upornosti i vjeri u sebe i svoj proizvod, bez obzira koliko on bio nekonvencionalan, ponekad i ‘čudan’ za ove prostore. Međutim ovi su ljudi živi dokaz kako se uz puno truda i rada može daleko dogurati.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije