Trojica sjeverozapadnih župana – Matija Posavec iz Međimurske, Radimir Čačić iz Varaždinske i Željko Kolar iz Krapinsko-zagorske županije, u Krapini su obznanili da rade na projektu ‘Sjever Hrvatske’!
To je nešto slično Vladinu projektu “Slavonija”, teškom oko 2,5 milijarde eura, koji su pozdravili jer smatraju da država kroz EU fondove treba potaknuti razvoj Slavonije, no Vlada bi, poručili su, trebala voditi i brigu o ravnomjernom razvoju zemlje.
– Vlada bi u suradnji s nas trojicom trebala napraviti i projekt za daljnji razvoj sjevera zemlje. Stalno govorimo kako je sjever razvijen, kako su naši poduzetnici i gospodarstvenici dobri, da izvozimo i slično, no prosječna plaća zbog određenih industrija niža je nego u područjima koja su po tom principu manje razvijena – upozorio je Kolar.
Razgovarali su o Regionalnom centru za gospodarenje otpadom Piškornica, pa će, u dogovoru s koprivničko-križevačkim županom Darkom Korenom, raspravljati o odluci Vlade da se Piškornici priključe i Bjelovarsko-bilogorska, te Virovitičko-podravska županija. O tome nitko iz Vlade prije donošenja odluke nije ragovarao sa županima županija koje su osnivači Piškornice. Data je podrška projektu Centra izvrsnosti i kompetencija za ugostiteljstvo i turizam u Zaboku.
Župan Čačić govorio je o oko 500 milijuna eura vrijednom projektu povezivanja sjevera željezničkom prugom sa Zagrebom, koji bi se trebao uvrstiti u nacionalnu prometnu strategiju i potom povući novac iz EU fondova.
Cilj je, ističe Čačić, željezničko povezivanje prstena Zagreb – Krapina – Ivanec – Varaždin – Čakovec interurbanom brzom prugom u okvir do 50 minuta od Zagreba. O tome su upoznati premijer Plenković i ministar prometa Butković.
– To je nešto što u potpunosti mijenja mogućnosti zapošljavanja, razvoja obrazovanja, zdravstva, kulture… Jedna mala prednost je činjenica da je pruga Zabok – Zaprešić već u radu, što je dio cijele priče. Ali što se tiče Varaždina i Čakovca, mi smo u potpunosti “slijepo crijevo” u tom najmodernijem i najpotentnijem obliku prijevoza – istaknuo je Čačić.
Vlakom se iz Čakovca i Varaždina do stotinjak kilometara udaljenog Zagreba sad putuje i po tri sata, kao da je riječ o kompozicijama s parnim lokomotivama.
Župan Međimurske županije Matija Posavec je rekao:“Prije dva-tri tjedna krenuli smo s novim mandatima na lokalnim razinama i odmah na početku tih mandata sva trojica imamo dovoljno vjere u sebe, motivacije, energije te odgovornosti prema građanima, da našu regiju i naše županije učinimo još konkurentnijima i razvijenijima. Osnovna pretpostavka za konkurentnost je imati dobro razvijenu prometnu infrastrukturu, dobro razvijenu mrežu obrazovnih i zdravstvenih institucija, centara izvrsnosti te razvijeno gospodarstvo, i tada su standard i kvaliteta života u tim sredinama bolji.
U narednom razdoblju planiramo realizirati dugogodišnje investicije poput izgradnje gradskih cestovnih obilaznica, brzu cestu Čakovec – Varaždin, a s naglaskom na brzu željeznicu prema Varaždinu, te dalje prema Krapini i Zagrebu. Nalazit ćemo se barem jednom mjesečno, kada ćemo pratiti dinamiku i tempo razvoja i kao tri župana koji obuhvaćaju regiju u kojoj živi oko pola milijuna stanovnika, ćemo sasvim sigurno dati snažniji utjecaj, kako bismo to i ostvarili”, zaključio je župan Posavec te dodao kako je na području triju županija stanje željezničke infrastrukture iznimno loše te ne omogućuje pružanje kvalitetne željezničke usluge.
“To znači da željeznička prometna usluga iako za društvo i pojedinca višestruko jeftinija, ne može konkurirati prometu osobnim automobilima u pogledu trajanja putovanja. Tako na relaciji Čakovec – Varaždin – Zabok – Zagreb putovanje vlakom traje 2-3 puta dulje, dakako ovisno o vrsti vlaka kojim se putuje, nego putovanje osobnim automobilom. Takvo stanje u prometu uzrokuje iznimno lošu modalnu raspodjelu u kojoj željeznički prijevoz sudjeluje samo s 2% putovanja. Posljedica takve raspodjele su veliki troškovi za društvo“, zaključio je.
Župani su priliku iskoristili kako bi potpisali izjavu kojom zajednički projekt željeznice upućuju Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture koji određuje prioritete razvoja, izgradnje, osuvremenjivanja, obnove i održavanja funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava. Tom je prigodom na tu temu dogovoren i novi sastanak, kojem će krajem lipnja domaćin biti Međimurska županija.