Priča o varaždinskom Solvisu, jedinom proizvođaču solarnih panela u Hrvatskoj, kao da je prepisana iz neke upute o tome kako bi idealna tvrtka trebala izgledati – projekt je greenfield investicija, promovira ekologiju, godišnje proizvedu po 400.000 panela i od toga čak 98 posto izvezu, a prihode svake godine udvostruče, piše Poslovni.hr.
Uvode nove tehnologije, ali pritom se pazi da strojevi ne preuzmu sav posao od ljudi, koji se stalno zapošljavaju i sada ih je ukupno 165.
Većinski vlasnik tvrtke je Stjepan Talan, farmaceut koji je prodao svoj uhodani biznis i tim novcem 2008. krenuo u njemu dotad potpuno nepoznato područje solarne energije.
Nije odustao niti kad se kriza te industrije, nastala pod naletom kineskih proizvođača, poklopila sa svjetskom ekonomskom krizom.
S Talanom nije bilo lako ugovoriti sastanak – u potrazi za novim tržištima, u zadnje je vrijeme obišao niz sajmova na raznim kontinentima.
Dosad ste svake godine udvostručili prihode. Kakvi su bili rezultati Solvisa u 2016.?
Nakon 188 milijuna kuna u 2015., lani smo imali skoro 300 milijuna. Ove godine rast će biti malo skromniji, planiramo oko 420 milijuna kuna.
Lani smo investirali dva milijuna eura u novu proizvodnu liniju i povećali kapacitet na 100 MW, time smo došli u rang srednje velikog proizvođača među nekoliko desetaka proizvođača u Europi.
Interesa ima toliko da smo mogli uvesti još jednu liniju i udvostručiti proizvodnju na 200 MW, no odlučili smo se za stabilan rast. Ne sumnjamo u perspektivu našeg sektora, ali nije dobro srljati.
Gdje izvozite panele?
Jako smo traženi i ne možemo svima udovoljiti, neke nove kupce moramo odbijati.
Imali smo priliku vezati se vrlo usko uz jedno ili dva tržišta, ali smo odlučili ipak ići na diverzifikaciju i odabrali smo pet velikih tržišta – Njemačku, Francusku, Nizozemsku, Italiju, a u zadnje vrijeme važan nam je partner postala i Turska.
Ta nam je zemlja ove godine najveći kupac, izvest ćemo im 40 do 50 posto ovogodišnje proizvodnje na bazi kvote od 60 MW koju nam je odobrilo tursko ministarstvo gospodarstva.
Kupili su od nas robu u vrijednosti od 40 milijuna eura, što je pola godišnjeg hrvatskog izvoza u tu zemlju. Njihova inspekcija posjetila je našu tvornicu i bili su zadovoljni viđenim.
Od manjih tržišta, izvozimo u Austriju, Dansku, Češku, te povremeno u sjevernu Afriku, na Srednji istok, u Južnoafričku republiku. Takva disperzija doprinosi sigurnosti.
Cijeli intervju pročitajte na Poslovni.hr