Kako vaš ormar redovno traži da ga se revidira i pobacaju suvišne stvari, isto tako to iziskuje i vaš posao, vaše tijelo, vaš život.
Proljeće je dobar trenutak za to.
Pregledajte sve i napravite čistku.
Energija i motivacija
Suradnje i aktivnosti bez svrhe troše energiju i ubijaju motivaciju za rad. Poslovi koji ne nose prihode, poslovi koji previše koštaju i vremena, aktivnosti koje nisu rentabilne, prostori koji ne nose prihod, stvari koje nismo dovršili, zaključili, obradili…
Završite započete stvari, zaključite poslove, revidirajte troškove i napravite prostor i vrijeme za dobre i kvalitetnije stvari.
Možda ćete pomisliti da nemate što revidirati da jednostavno nemate dovoljno vremena da bi radili još neke poslove, stvari, započeli neke nove suradnje… Nedostaje vam ljudi, resursa…?
Kako utvrditi da li imamo pravilno iskorištene postojeće resurse?
Radite poslove koji nose veću korist
Predlažem da uz popis dnevnih aktivnosti okvirno naznačite vrijeme koje vam je potrebno za njezino rješavanje, koliko ljudi radi istovremeno na tome, potencijalnu korist koju očekujete te vjerojatnost da se isto ostvari.
Aktivnosti koje ne nose prihode, a morate ih obaviti (plaćanje računa, odlazak na poreznu, računovođi…) zanemarite u ovoj analizi. One iziskuju određeno vrijeme, ali ne možete ih eliminirati, možda samo malo skratiti vrijeme na njih ili delegirati drugim osobama.
Važno je da popišete aktivnosti koje potencijalno nose korist i koje su bitne za uspjeh vaše tvrtke. Koliko vremena odlazi na obradu novih klijenata, isporuku robe, usluga, izradu proizvoda…
Provjerite gdje trošite više resursa nego što je konačna korist od toga. Da li su te aktivnosti rentabilne?
Kad odgovarati na mailove
Kod mene konkretno. Da li ima smisla odgovarati na svaki upit koji dobivam mailom? Ne, jer mi kvalitetno odgovaranje na mail troši previše vremena.
Sad već mogu procijeniti kome ima, a kome nema smisla odgovarati. Oni kojima nema smisla odgovarati, ne odgovaram odmah, već nakon dan, dva, tri, kad imam više vremena.
Ovim konkretnijim upitima, odgovaram isti dan.
Isto tako smanjila se ‘sastanke na slijepo’.
Ako mi potencijalni klijent ne može ukratko opisati svoju projektnu ideju i poslati mailom, nema smisla trošiti sat vremena na brainstorming koji će mi na kraju pokazati da ideja nema komercijalnu održivost, smisao ili operativnu podlogu.
Čistka – sad!
Proljeće je upravo idealno vrijeme da eliminirate suradnje koje vam ne trebaju i aktivnosti koje dugoročno gledano nemaju nikakvu svrhu nego su samo potrošači vašeg vremena.
Ako čistku napravite sad još uvijek imate dovoljno vremena da nadoknadite realizaciju s nekim novim, boljim kupcima i ostvarite neke bolje suradnje.
Izbacite potrošače energije i vremena kako bi napravili mjesta za novu energiju i nove ljude.
Vrijeme je ograničen resurs, pa kvalitetno birajte s kime ćete provoditi vrijeme. Pravilno korištenje vrijeme sigurno će podići razinu energije.