Račun na polugodištu: Provjerite što ste dosad učinili i redefinirajte ciljeve

Taman smo prevalili pola godine pa je dobro napraviti međusumu ostvarenih rezultata. Da bi znali kud idemo, moramo prvo znati gdje smo. Evo i Vlada se redefinira, idemo na nove izbore, vrijeme je za podvući crtu, provjeriti što je učinjeno, gdje smo sad i kud želimo stići do kraja godine.

Rezime polugodišnjih rezultata

Za početak sažmite financijske rezultate, prihode i rashode, a posebnu pozornost pridajte priljevima. Da li priljevi prate prihode ili postoji ozbiljan raskorak? Što možete učiniti po tom pitanju? Koliko dana kasni naplata? Jel to možete ‘utjerati’?

Nakon što vam je računovođa izvukao polugodišnje rezultate, vrijeme je da napravite rezime prodajnih aktivnosti i ostvarenja. Kako ste zadovoljni s odrađenim? Je l’ moglo bolje? Ako da, što i kako?

Za prodaju i upravu je izuzetno važan podatak kako ste dolazili do novih poslova. Koliko ste resursa trošili da bi nešto ugovorili i realizirali nove prihode? Koliki je udio tih troškova u ostvarenju poslova? Što vam nosi više prihoda? Koja je to usluga ili proizvod? Što je u vašoj tvrtki isplativije prodavati? Taj podatak vam treba kako bi znali od čega možda trebate odustati kako ne bi bespotrebno trošili dragocijene resurse.

Posebnu pažnju posvetite rashodima

Gdje se gomilaju rashodi? Imate li negdje vreću bez dna?

Možete li negdje nešto smanjiti? Jeste li nešto propustili pratiti? Možete li negdje postići neke uštede? Angažirajte ljude da svatko u svom odjelu napravi rezime potrošnje.

Kad će sve biti na jednom papiru bit će izuzetno lako uočiti gdje su poneki propusti, a na koje možete u budućnosti reagirati.

Redefiniranje ciljeva

Jeste li u skladu s planiranim ciljevima? Što se događalo? Kako reagira tržište vaših proizvoda ili usluga ove godine na vas? I onda je vrijeme za definiranje novih ciljeva.

Kaže Geoffrey F. Abert: ‘Najvažnija stvar kod ciljeva je imati cilj.’

Da bi mogli kvalitetno postaviti ciljeve koje želite ostvariti do kraja godine, bitno je da rezimirate postignuto.

Dobro je postaviti si još pokoje pitanje. Kakve prilike ili neprilike vas očekuju u drugoj polovici godini? Kako možete unaprijediti poslovanje? Što poboljšati? Na čemu uštedjeti? Na čemu zaraditi? I onda, zapišite nove ciljeve. Možda će oni biti niži, a možda i viši jer vam je prvi dio godine možda pokazao da je situacija povoljnija, bolja.

Potrebni resursi

Kod definiranja ciljeva, važno je da realno procijenite resurse koji će vam biti potrebni za njihovo ostvarenje. Što vam treba? Oprema, ljudi, prostor…? U svojoj branši, za svoju tvrtku, vi to najbolje znate. Ako ćete ići u investiciju ili jačanje tržišta, procijenite da li će trošak ulaganja pratiti i rast prihoda ili ćete morati u zaduživanje?

Tko su vam postojeći kupci? Hoće li oni dalje biti vaši kupci? Tko su vam potencijalni kupci i kako ćete ih dosegnuti? Trebate li izdvojiti dodatna sredstva za marketing?

Realno, racionalno i razumno definirajte svoje ciljeve i onda mrvicu dignite ljestvicu. Onako, iz gušta!

Želim vam uspješan drugi dio godine!

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije