Pitch je naravno engleska riječ, a u direktnom prijevodu znači baciti, bubnuti. U marketinškom riječniku podrazumijeva kratku promotivnu prezentaciju tvrtke, osobe ili projekta. Obično traje 3 minute, a nekad i bitno manje. Ponekad imate možda svega 20 sekundi koliko hodate uz neku osobu dok odlazi po kaput u garderobu, s ciljem da napusti skup, a vi se želite kvalitetno predstaviti.
Uglavnom, unutar regularne 3 minute očekuje se da zainteresirate drugu stranu za vaš projekt, ideju, tvrtku, posao. Na mojim radionicama redovno vježbamo prezentaciju. Prvenstveno sebe osobno, zatim projekta i/ili tvrtke. Neki to rade bolje neki slabije, no činjenica je da što više vježbamo to smo bolji u tome. Postajemo sigurniji, efektniji i konkretniji.
Na jučerašnjem Business Cafeu u Zagrebu imali smo priliku čuti i dva pitcha odnosno prezentaciju projektnih ideja pred poslovnim anđelom, Davorinom Štetnerom. Dvoje mladih poduzetnika je prezentiralo svoje zamisli i to vrlo uspješno te dobro pripremljeno.
Prije toga je Davorin podijelio s nama svoje iskustvo kako je uspio ostvariti prava za prijenos Formule 1, 2011. godine pri zahtjevnom Bernieu Eccelstonu. Prije sastanka u Londonu, nije još imao novce niti sponzore za projekt. Posao je dobio i odlično odradio.
Poruka:
Cilj je biti drugačiji, istaknuti se iz mase, ponuditi inovativni koncept te ukazati drugoj strani prednost odnosno pogodnost koju nosi poslovanje s vama.
Kako odabrati zaposlenika?
Razgovarajući kasnije s nekolika poduzetnika na temu zapošljavanja novih ljudi, dakle kad je pitch, a vi sjedite s druge strane, komentirali smo koliko je zapravo teško odabrati pravog zaposlenika.
Kad vam na objavljen natječaj dođe 400 molbi za posao onda ste stvarno u problemu jer jednostavno si ne možete priuštiti detaljno iščitavanje životopisa, a niti priuštiti razgovore sa svima.
Nakon preliminarne selekcije i užeg odabira kandidata obično se radi testiranje, informativni razgovor, pa jedan zahtjevniji. No, nekoliko poduzetnika je reklo da na kraju na njihov konačni odabir najviše utječe intuicija.
Kad vide žar u očima, želja za radom, interes za tvrtku. Dakle, ne nužno znanje, obrazovanje i prethodno iskustvo, već želja i volja za radom te karakter osobe.
Zaključak:
Neki će i volontirati da bi naučili raditi, a neki neće raditi niti kad ih se izvrsno plati, a dobar pitch će nam pomoći da prepoznamo razliku između takvih kandidata.
Kristina Androlić, Androlić konzalting