Što je pitch i koliko je važan?

Pitch je naravno engleska riječ, a u direktnom prijevodu znači baciti, bubnuti. U marketinškom riječniku podrazumijeva kratku promotivnu prezentaciju tvrtke, osobe ili projekta. Obično traje 3 minute, a nekad i bitno manje. Ponekad imate možda svega 20 sekundi koliko hodate uz neku osobu dok odlazi po kaput u garderobu, s ciljem da napusti skup, a vi se želite kvalitetno predstaviti.

Uglavnom, unutar regularne 3 minute očekuje se da zainteresirate drugu stranu za vaš projekt, ideju, tvrtku, posao. Na mojim radionicama redovno vježbamo prezentaciju. Prvenstveno sebe osobno, zatim projekta i/ili tvrtke. Neki to rade bolje neki slabije, no činjenica je da što više vježbamo to smo bolji u tome. Postajemo sigurniji, efektniji i konkretniji.

Na jučerašnjem Business Cafeu u Zagrebu imali smo priliku čuti i dva pitcha odnosno prezentaciju projektnih ideja pred poslovnim anđelom, Davorinom Štetnerom. Dvoje mladih poduzetnika je prezentiralo svoje zamisli i to vrlo uspješno te dobro pripremljeno.

Prije toga je Davorin podijelio s nama svoje iskustvo kako je uspio ostvariti prava za prijenos Formule 1, 2011. godine pri zahtjevnom Bernieu Eccelstonu. Prije sastanka u Londonu, nije još imao novce niti sponzore za projekt. Posao je dobio i odlično odradio.

Poruka:

Cilj je biti drugačiji, istaknuti se iz mase, ponuditi inovativni koncept te ukazati drugoj strani prednost odnosno pogodnost koju nosi poslovanje s vama.

Kako odabrati zaposlenika?

Razgovarajući kasnije s nekolika poduzetnika na temu zapošljavanja novih ljudi, dakle kad je pitch, a vi sjedite s druge strane, komentirali smo koliko je zapravo teško odabrati pravog zaposlenika.

Kad vam na objavljen natječaj dođe 400 molbi za posao onda ste stvarno u problemu jer jednostavno si ne možete priuštiti detaljno iščitavanje životopisa, a niti priuštiti razgovore sa svima.

Nakon preliminarne selekcije i užeg odabira kandidata obično se radi testiranje, informativni razgovor, pa jedan zahtjevniji. No, nekoliko poduzetnika je reklo da na kraju na njihov konačni odabir najviše utječe intuicija.

Kad vide žar u očima, želja za radom, interes za tvrtku. Dakle, ne nužno znanje, obrazovanje i prethodno iskustvo, već želja i volja za radom te karakter osobe.

Zaključak:

Neki će i volontirati da bi naučili raditi, a neki neće raditi niti kad ih se izvrsno plati, a dobar pitch će nam pomoći da prepoznamo razliku između takvih kandidata.

Kristina Androlić, Androlić konzalting

Iz naše mreže
Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije