Male tajne uspješne komunikacije iz radionice Kristine Androlić

Iako sam već pisala o tome koliko je komunikacija bitna i koliko je važno biti pozitivan u komunikaciji, danas ću se ponovo dotaknuti te teme jer su mi radionice ovih dana pune tema o komunikaciji, pregovaračkim i prezentacijskim vještinama, a pitanja sudionika dobar poticaj za neku novu temu, promišljanje i savjet.

Dakle, da bi bili uspješni u životu potrebne su nam kvalitetne komunikacijske vještine. One nam trebaju i u poslovnom i u privatnom životu. Te vještine se uče, vježbaju i usavršavaju. Mnogi od nas su već imali priliku puno i često slušati o prednostima kvalitetne komunikacije, o razvijanju prezentacijskih i pregovaračkih vještina, ali mnogi nisu.

I mi koji jesmo ponekad u praksi smetnemo s uma pravila dobre komunikacije i zapetljamo se u priču, iako nismo trebali. I znamo da nismo trebali jer postoji pametniji način. Danas ću istaknuti samo neke sitnice koje vam mogu pomoći u rješavanju nesporazuma i poslužiti pri ostvarivanju kvalitetne komunikacije:

Ne tražite problem, tražite rješenje.

Pokušajte se staviti u poziciju druge strane. Lakše ćete komunicirati kad razumijete drugu stranu.

Pokažite empatiju. To ne znači da zajedno brišete suze. Važno je da razumijete i suosjećate.

Razmišljajte pozitivno.

Ako je netko ‘toksičan’ prema vama, ne uzvraćajte istom mjerom. Najčešće čovjek ima neke svoje probleme i kad bi ih znali, možda bi se čak sažalili nad njime.

Razmislite prije nego nešto izgovorite. Znate onu priču o čavlima u ogradi. Za svaku lošu riječ zabite jedan čavao u ogradu. Možete se poslije ispričati, izvaditi čavle, ali ožiljci, rupe će ipak ostati.

Usred konfliktnih situacija, podebljajte argumente i činjenice. Istaknite stvari oko kojih se nema potrebe raspravljati. Krenite od njih i nastavite razgovor.

Ne omalovažavajte i nepotcijenjujte drugu stranu.

Ne nasjedajte na provokacije. O tome sam već pričala. Manipulatori često pokušavaju iz vas izvući maksimum u svoju korist, kako bi se oni osjećali nadomoćno, kako bi iskamčili dodatni popust, dobili besplatnu uslugu, pokazali da su bolji od vas… Upamtite, povrijediti vas može jedino osoba kojoj ste to dozvolili.

Vježbajte pozitivno razmišljanje i pozitivnu komunikaciju, to će vas dovesti do željenog cilja. Kojeg cilja? Cilja kojeg ste pravilno i realno odredili. Imajte na umu što zapravo želite od tog razgovora, suradnje, komunikacije?

Prilagodite se situaciji i tražite konstruktivno rješenje. Argumenti i konstruktivan način razmišljanja uvijek su pravilan put za rješavanje nesporazuma.

Nadam se da vam je današnji članak bio koristan.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije