Mura Pehnec: Svaka torbica je unikatna i ‘priča’ svoju priču

Čest modni dodatak mnogim ženama su torbe, a upravo je izrada tog predmeta osnovna djelatnost mlade varaždinske poduzetnice Mure Pehnec Žigmund. Ona je, zajedno s još nekoliko žena, ovih dana na natječaju časopisa Cosmopolitan nominirana za Cosmo poduzetnicu, stoga smo popričali s njom o dosadašnjoj karijeri i mnogočemu.

Nije bilo lako odgovoriti kako je sve počelo, ali čini se kako je Mura oduvijek znala čime se želi baviti.

– Odmalena sam znala da ću se baviti kreativnim poslom, a modom sam se počela baviti u srednjoj školi. Pohađala sam Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagreb, nakon čega sam upisala Tekstilno tehnološki fakultet. Za vrijeme studiranja sam se prijavljivala na brojne modne natječaje – započela je Mura te nastavila.

– Nakon Modne gušterice sam se prijavila na FASHION INCUBATOR na kojem sam pobijedila i ostvarila pravo nastupa na Cro-a-porteru. Tamo sam izlagala četiri sezone, nakon čega sam radila kao vanjski suradnik za tvrtku Varteks.

Torbice počela izrađivati sasvim slučajno

Ipak, kaže kako je nakon dvije godine rada za Varteks osjećala potrebu da se osamostali, što je i učinila.

– Otvorila sam svoj dućan 2009. godine. Bavila sam se dizajniranjem vjenčanica i ostale odjeće, ali nakon osnivanja obitelji imala sam sve manje vremena da fokus bude samo na poslu – rekla je te otkrila kako je sasvim slučajno odlučila izrađivati torbice.

– Najprije sam sebi sašila torbu, prijateljicama se to jako svidjelo i vidjela sam da je to smjer u kojem mogu krenuti, uistinu sasvim slučajno.

Mura je prije otprilike dvije i pol godine definitivno odustala od dizajniranja odjeće te se u potpunosti posvetila izradi torbi.

– Prednost toga je što torba ne uvjetuje godine ni tjelesnu građu, bitno je da odgovara tvom senzibilitetu, što za moju malu tvrtku ne predstavlja problem, obzirom da imamo stvarno široku paletu ponude.

Unikatnost čini brend drugačijim

Posebnost brenda Mura Pehnec zasigurno je unikatnost svih torbi u ponudi.

– Uistinu je svaka torba unikatna, što znači da ne postoje dvije iste u našem asortimanu. Ručno su rađene, rezane, šivane, dakle, sami radimo apsolutno cijeli proces izrade, za koji je ponekad potrebno nekoliko sati, ovisno o zahtjevnosti modela.

Sve je, prema Murinim riječima, hrvatski proizvod, jedino kožu uvoze iz Italije.

– Stalno pratimo trendove i želimo biti ‘top’ u galanteriji jer je to danas veoma važno. Želimo se predstaviti na drugačiji način i istaknuti se.

Kako mjesečno izrade i dvjestotinjak torbica, Mura ne stigne sve sama, stoga ima svoj team koji joj pomaže, a zadaci su jasno podijeljeni.

– Nabava kože, pregled kvalitete, dizajn i krojenje te na kraju kontrola kvalitete sašivenog proizvoda moji su zadaci. Trenutne količine koje proizvodimo nisam u mogućnosti izrađivati sama, tako da dio asortimana šivamo mi, a dio za nas rade kooperanti.

U tri godine Mura je dizajnirala osam modela torbica, uvijek s jasnom vizijom.

– Posebnost stoji u jedostavnosti dizajna, budući da to pruža puno opcija za igru s raznim dezenima, uzorcima i bojama kože. Spajanjem nespojivog ulazi se u neku novu dimenziju, izlazi se iz kalupa i osjeti se potpuna sloboda i nesputanost u vlastitom radu. Fascinantno je kako jedan oblik torbe može imati tisuću lica i kako baš svaka priča svoju priču – rekla je te dodala kako su torbe klasične, mogu biti za večernji ili dnevni izlazak te su ‘lagane’ za kombiniranje.

Mjesto na inozemnom tržištu

Murine torbe svoje mjesto pronalaze i na inozemnom tržištu.

– Torbice izvozim u Veliku Britaniju, Italiju, Australiju i Ameriku. Neke sam partnere našla ja, a neki su našli mene.

Iako su vani cijene proizvoda više, kaže kako ručni rad tamo bolje kotira.

– U inozemstvu se više cijeni ručni rad, dok bi kupci kod nas za kvalitetu izdvojili mnogo manje. Iako je puno teže, imam stalne klijente. Žene su se uvjerile u kvalitetu, a mene jako veseli da nakon što kupe jednu torbu, vraćaju se ponovno. Ipak, potrebno je neko vrijeme da te ljudi prepoznaju na tržištu i kupe tu prvu torbu.

Može se reći kako su proizvodi Mure Pehnec na hrvatskom tržištu brend, a potvrđuju to i brojne slavne osobe koje su oduševljene torbicama.

– Puno poznatih Hrvatica nosi moje torbe – Anita Dujić, Jelena Veljača, Marijana Batinić, Antonija Blaće, Barbara Nola, Ecija Ojdanić, Danijela Martinović i mnoge druge. Posebno sam ponosna što je moju torbu ima i Giulia Manini, poznati model za Dolce & Gabbanu – priznala je Mura koju to veseli i svojevrsna je potvrda marljivog rada.

– Stalno radimo, roba nam nije duže od nekoliko dana na policama, nove torbe radimo na tjednoj bazi. Nemamo web shop prodaju jer u pravilu sve što radimo prodajemo po dućanima diljem Hrvatske. Na taj način ljudi neposredno komuniciraju s robom, a s našim proizvodima se mogu upoznati putem društvenih mreža. Aktivni smo na Facebooku, Instagramu, često ažuriramo internetsku stranicu. Stalno podsjećamo kupce da postojimo i to urodi plodom.

Nominacija za Cosmopolitan ženu poduzetnicu

Mura je ovih dana nominirana na internetskoj stranici Cosmopolitan za najbolju mladu ženu poduzetnicu, na čemu je, kaže, veoma zahvalna.

– Nominacija je stigla s njihove strane, a važna je to stvar i veoma sam zahvalna na tome. Smatram da je to bitno u poslovanju, sve su to priznanja koja ti kroz godine i rad puno znače, potvrda su da dobro radiš i daju ti vjetar u leđa te su poticaj za daljni rad – kazala je Mura je te rekla kako nema striktnih planova za budućnost, ali se stalno trudi što više afirmirati na inozemnom tržištu, u čemu, zasad, uspijeva.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije