ŠOPING MEKE

Denis Čupić: ‘Varaždin jedini u Hrvatskoj ima predispozicije za razvoj outleta’

- U Hrvatskoj postoji samo jedno područje koje ima predispozicije za razvoj outleta i to je bazen Varaždina koji bi mogao iskoristiti blizinu sa Slovenijom i Zagrebom - rekao je Čupić.

Parndorf, SCS, Noventa, Graz, Salzburg, Venecija. Poznate šoping
destinacije i dalje su omiljene Hrvatima iako, barem
deklarativno, imaju vlastite outlet centre. Odnedavno čak i dva,
piše
Jutarnji list
.

No, razgovarajući s kupcima i čitajući komentare, ne možemo
sakriti nezadovoljstvo onime što nam se nudi. Od outleta se
očekuju bitno niže cijene, a Hrvatima čak ni nije toliko bitno da
to bude odjeća ekskluzivnih brendova, poput Furle, Prade,
Guccija, već im je samo bitno da bude jeftinija nego u drugim
centrima, doznaje
Jutarnji list
.

A baš je to ono što im ni Roses Outlet u Začretju ni Designer
Outlet u Rugvici ne nude. Pa zašto Hrvatska nema pravog outleta?

Novinarka
Jutarnjeg lista
Daria Bartek razgovarala je o svemu s
varaždinskim poduzetnikom Denisom Čupićem.

Slaba kupovna moć

– Mi imamo samo hibridne verzije fashion outlet centara koje se
muče s činjenicom da smo malo tržište, imamo malo brendova i
retailera, imamo visok PDV i malu kupovnu moć, a sama ponuda nije
dovoljan magnet da privuče kupca s daljeg tržišta – smatra Denis
Čupić, osnivač i član Uprave F.O. Developmenta te predsjednik
HUP-ove Udruge developera te varaždinski poduzetnik koji je
nedavno postao novi menadžer Westgate Shopping Cityja.

Pojasnio je i ključne pojmove.

– Factory outlet svoje korijene vuče iz tvorničkih trgovina koje
su prodavale viškove i robu s manjim greškama po daleko
povoljnijim cijenama, u bivšoj Jugoslaviji to vam je bilo kada su
ljudi putovali u Sloveniju u tvornicu Mure ili Rašice po povoljne
komade. U svijetu, naravno, krenuvši iz Amerike, sve više tih
tvorničkih trgovina preselilo se u prave outlet centre stvarajući
aglomeracije a sve u klasičnoj tipologiji gradnje koja je
podsjećala na mediteransko selo – pojašnjava Čupić.

Snažan magnet

Fashion outlet je, nastavlja on, nastao kada je takva trgovina
stigla iz Amerike u Europu.

Tamo se prodaje prošlosezonska odjeća ili roba s greškom, a
redovno takvi fashion outleti, sve češće zvani designer outleti,
prodaju robu niže kvalitete kako materijala tako i estetske jer
je stara po par sezona i odstajala po izlozima i skladištima po
cijenama koje su zapravo samo mrvicu niže od rasprodajnih cijena,
objašnjava Čupić. Hrvatska, prema njemu, ima tek jedan tvornički
outlet, onaj Calzedonije u Varaždinu vezan uz samu tvornicu.

A odgovor na pitanje hoćemo li ikad dobiti pravi outlet ne
ulijeva previše nade.

– Nemamo grad koji bi bio dovoljno snažan magnet za privlačenje
kupaca i stvaranje šoping destinacije poput Venecije i Graza. U
Hrvatskoj postoji samo jedno područje koje ima predispozicije za
razvoj outleta i to je bazen Varaždina koji bi mogao iskoristiti
blizinu sa Slovenijom i Zagrebom, kao i dovoljno razvijen turizam
oko kupališta i bazena. No, potrebno je jako puno rada i ulaganja
– kaže varaždinski poduzetnik koji smatra da su šoping-centri,
pogotovo oni uz autoceste, u velikoj prednosti pred takozvanim
outletima.

Ono što se mnogi pitaju, može li se outlet oglašavati kao takav
ako nema primjerene cijene ni ponudu, zapravo nije regulirano
zakonom.

– Zakoni definiraju sniženja i kada se ista smiju reklamirati. S
jedne strane bi se taj dio zakonodavstva, kada bi se kruto
primjenjivao, mogao reflektirati na ponudu u outlet centrima i
način na koji se reklamiraju. No s druge strane marketing je alat
i svaki kupac nakon posjeta odluči je li neka destinacija za
njega i hoće li ponovo doći i preporučiti te smatram da nam
pretjerano zakonsko reguliranje i penalizacija ne trebaju jer
tržište je najbolji i najjači regulator – kaže Čupić.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije