'Muškarci imaju uvijek pivo poslije posla, neki hakl, to su sadržaji gdje se oni međusobno podupiru, surađuju, a žene uvijek trče obaviti obiteljske obaveze, paze na djecu, nemaju vremena ni za sebe, a kamo li za druženja. Za to treba imati i volje i vremena, jer žene trebaju nekada misliti i na sebe'
Nedavna studija s Harvarda pokazala je da iznimno visok broj
studentica tog uglednog američkog sveučilišta svjesno želi
potisnuti karijerne ambicije, pa čak nikada ih i ostvariti da bi
se mogle udati, te realizirati kao supruge i imati svoju obitelj.
Prema istom istraživanju studentice su svjesne da će njihova
karijera dobrano ugroziti mogućnost za brak, pa potiskuju “nagon
za realizacijom u poslovnom životu” u drugi plan, najviše zbog
straha jer, naglašavaju u istraživanju, muškarci ne vole
karijerno ambiciozne žene ili im samo tek prividno, riječima, a
ne i djelima, daju potporu kada završe s njima u brakovima.
Ništa bolja nije situacija niti u hrvatskom društvu, posebice u
poduzetništvu kada je žena u pitanju. Stoga je Virtualni ženski
poduzetnički centar, u suradnji sa svojim članicama i članovima
diljem Hrvatske, ali i svima onima koji to žele postati, te uz
iznimnu sponzorsku potporu tvrtke Gentle day, za proizvodnju bio
razgradivih uložaka vlasnice i direktorice Dine
Vukičević, poduzetnice iz Vukovara, pokrenuo projekt
“Što žene žele?”. Riječ je o inicijativi koja cilja
“rasvijetliti” današnji položaj žene u hrvatskom društvu, kao i
načine kako smanjiti (ili još bolje dokinuti) diskriminaciju, uz
učinkovitu suradnju s muškarcima.
Prva besplatna predavanja i networking iz projekta “Što žene
žele?”, održana su u Varaždinu i Čakovcu, te su tamošnjim
sudionicama donijele cijeli niz korisnih sadržaja, vježbi te
praktičnih primjera kako žene mogu unaprijediti položaj u
društvu, obitelji, među prijateljima, na poslu, kod drugih žena,
a s druge strane očuvati i izgraditi integritet sukladno vremenu
i okružju u kojem živimo.
– U posljednje tri godine održali smo više od 800 edukacija koje
je pohađalo više od 1.200 sudionica i sudionika diljem Hrvatske
na temu kompetencija u poduzetništvu. Kroz njih smo uočili da čak
jedna četvrtina žena koje žele biti poduzetnicama ima veliku dozu
straha i manjak samopouzdanja, uvjetovan i često izostankom same
potpore u obitelji, posebice kod bračnog partnera.
Stoga nam je želja ovim ženskim druženjima i predavanjima diljem
Lijepe naše do konca ove godine nagnati žene da se uhvate u
koštac s temeljnim problemima njihove zapostavljenosti u mnogim
sferama moći odlučivanja, napredovanja u karijeri, izgradnji
kvalitetnih privatnih i poslovnih odnosa koji često predstavljaju
kamen spoticanja u ostvarivanju ciljeva – pojasnila je
inicijatorica ovog projekta, direktorica Virtualnog ženskog
poduzetničkog centra Sanela Dropulić, futurologinja po struci i
vlasnica tvrtke Expert Product d.o.o.
Žene su ovu inicijativu iznimno pozitivno i konstruktivno
prigrlile, stoga ne čude brojni komentari polaznica kako su
“dobile dodatni vjetar u jedra” prema realizaciji svojih
poslovnih, ali i privatnih planova, te jačanju vlastitog
integriteta, na kojega često zbog pritiska obitelji –
zaboravljaju. Među njima je i Osječanka Sanela
Jelčić, koja već godinama živi u Varaždinu i prvi se
puta susrela upravo na ovom ženskom networkingu sa sadržajima
Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.
– Tema, sadržaj, predavačica, nešto novo i nešto što trebam
privuklo me je ovom događaju i doista sam sretna što sam na njega
“potrošila” vrijeme. Nije ovo što sam čula nešto što ne znam i
sama, ali je divno predstavljeno, podsjetilo me je što žena često
zaboravlja biti kao i ono što žena treba paziti da uvijek bude.
Lijepo je naći se u društvu žena koje imaju petlju ostvarivati
svoje snove i ambicije, a mi koje to imamo malo manje snaći ćemo
se učeći od njih. Na ovom predavanju i druženju puno poduzetnih
žena me je motiviralo da sa svojih ideja krenem u poslovnu
akciju, jer sam motivirana ne zaboraviti na ovo obećanje samoj
sebi – komentirala je nakon predavanja i druženja Sanela Jelčić.
U Čakovcu je druženju nazočio veliki broj poduzetnica, ali i žena
te mladih djevojaka koje žele upoznati poduzetništvo i njime se
jednog dana aktivno baviti.
– U vrijeme kada broj žena u poduzetništvu raste, kao i onih koje
razmišljaju o tome da postanu poduzetnice, upravo je potpora
odlučujući faktor. Predstavljanje i predavanje “Što žene žele” u
Čakovcu pokazala je da su žene u Međimurju spremne aktivno raditi
na tome da ostvare svoje potencijale i da sebi stvore ono što
žele i što vjeruju da zaslužuju.
Kao poduzetnici jako mi je važno upoznavati druge poduzetnice iz
moje županije i šire, radi zajedničke potpore i radi buduće
suradnje. Ovakvi networking događaji, u svakodnevici inače
ispunjenoj osobnim i poslovnim zadacima, grade snažnu mrežu
ženske potpore koje će u konačnici potvrditi staru poslovicu –
zajedno smo jače” – izjavila je nakon druženja u Čakovcu
projektna managerica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra iz
Međimurja Marina Kolar, vlasnica obrta za
edukaciju i savjetovanje “Konekta”.
A druženju u Varaždinu i Čakovcu koje smo imali za žene u
sjeverozapadnoj Hrvatskoj odazvala se i savjetnica za razvoj
poslovanja Gordana Kadoić, vlasnica tvrtke Adria
Corporate d.o.o. iz Zagreba, koja će ujedno biti i predavačica na
Kongresu poduzetnica 2019. godine – najvećem okupljanju žena u
biznisu jugoistočne Europe.
– Ja se osjećam u ovom dijelu države kao kod kuće, jer dolazim
često i zbog vlastitog posla, ali mi je drago da sam danas i zbog
druženja sa ženama u poduzetništvu. Sasvim je svejedno gdje smo,
ako postoji dobra volja i pozitivna energija za suradnjom, a što
sam ovdje definitivno iskusila. Smatram da su ovakva druženja,
točnije networking potrebni ženama međusobno, ali i da se
povezuju i surađuju s muškarcima. Jer od naših kolega možemo puno
toga naučiti, vidjeti puno pozitivnih primjera, ali i predočiti
njima ženski pogled na poduzetništvo i poslovne ideje – poručila
je Gordana Kadoić.
Druženju kojega smo organizirali u sjeverozapadnoj Hrvatskoj
odazvala se i poduzetnica Ana Kraš Šoštarić,
poznata modna dizajnerica koja je svoje poslovne ambicije uvelike
mora “skrajati” prema obiteljskim potrebama, ne zaboravljajući se
realizirati i kao majka, što je gotovo uobičajeno u životu svake
žene u poslovnim vodama.
– Spoznala sam da nisam sama u poduzetničkim vodama koje znaju
biti i te kako nemirne, pune izazova i teške za poduzetničku
plovidbu. Vidjela sam na ovom druženju da prolazimo kroz slične
ili iste situacije, a iskustva su dragocjena da ne doživimo
pogreške ili neuspjeh. Često nemam vremena za svoje potrebe, pa
je ovo jedan sadržaj koji mi je svojevrsni predah gdje sam se
posvetila samo sebi, što sam naučila upravo na ovom predavanju –
istaknula je poduzetnica Ana Kraš Šoštarić.
Potporu ovoj inicijativi Virtualnog ženskog poduzetničkog centra
nije propustila dati i Ivana Ipša, iskusna
poduzetnica, koja ne propušta priliku podržati žene gdje god je
to moguće.
– Žena ženi mora pomoći. Ovo je simpatično, edukativno druženje s
puno pozitivne energije i puno inspirativnih sadržaja. Muškarci
imaju uvijek pivo poslije posla, neki hakl, to su sadržaji gdje
se oni međusobno podupiru, surađuju, a žene uvijek trče obaviti
obiteljske obaveze, paze na djecu, nemaju vremena ni za sebe, a
kamo li za druženja. Za to treba imati i volje i vremena, jer
žene trebaju nekada misliti i na sebe. A ova druženja su sadržaji
u kojima žena može pronaći sebe – zaključuje Ivana Ipša.
Iz Varaždina i Čakovca odaslali smo jedinstvenu poruku izgradnje
učinkovite suradnje među ženama – “Nitko nama bolji položaj u
društvu neće pokloniti, za njega se žene moraju izboriti. Sve
počinje i završava s nama. Mi smo kreatori svojih djela, mi
pretačemo misli u uspjeh i u uspješne aktivnosti, mi smo ti koji
pokrećemo svijet u nama i oko nas!” Žene sjeverozapadne Hrvatske
su pokazale da to i te kako žele i mogu uz Virtualni ženski
poduzetnički centar.