Tijekom deset festivalskih dana u Varaždinu su boravili turisti iz čak 44 zemlje svijeta, a najviše ih je bilo iz Austrije, Njemačke, Bosne i Hercegovine, Poljske i Slovenije...
Ovogodišnji, jubilarni 20. Špancirfest tijekom
deset dana posjetilo je oko 280.000 posjetitelja.
Prema podacima iz sustava eVisitor, informacijskog sustava za
prijavu i odjavu turista, tijekom deset dana trajanja festivala,
broj dolazaka turista u Varaždin za vrijeme Špancirfesta povećan
je za 17 posto u odnosu na period prošlogodišnjeg festivala, dok
je broj noćenja povećan za čak 55 posto, javlja TZ grada
Varaždina u priopćenju.
– Potvrda je to uspješnog programskog koncepta Špancirfesta koji
je, u skladu sa strateškim odrednicama razvoja turizma u
Varaždinu, rađen s namjerom da gosti dolaze u održivom broju, s
obzirom na prostorne i smještajne kapacitete, ali da ostanu duže
– piše dalje u objavi.
Tijekom deset festivalskih dana u Varaždinu su boravili turisti
iz čak 44 zemlje svijeta, a najviše ih je bilo iz Austrije,
Njemačke, Bosne i Hercegovine, Poljske i Slovenije.
Osim u broju dolazaka i noćenja turista, navodi se, porast je
zabilježen i u važnom poslovnom segmentu, ukupnom turističkom
prometu u trgovini i ugostiteljstvu.
– Prema podacima Porezne uprave Varaždin, tijekom 10 dana
ovogodišnjeg Špancirfesta u gradu Varaždinu generiran je ukupni
promet u ugostiteljstvu i trgovini u iznosu od gotovo 37,3
milijuna kuna, što je za 4,7 posto više nego u odnosu na prošlu
godinu, kada je već bio ostvaren izniman rast.
Na ovogodišnjem je Špancirfestu svoje proizvode, od
tradicionalnih do suvremenog produkt dizajna, izložilo 108
izlagača, održano je gotovo 500 programa, od čega 38 koncerata na
3 pozornice te još 160 glazbenih programa Heroja ulica, 5
kazališnih predstava, 90 uličnih programa te 200 radionica za
djecu i odrasle. Tome treba pridodati još 20-ak popratnih
programa Špancirfesta, od izložbi i projekcija do poezije.
Na Špancirfestu je nastupilo gotovo tisuću umjetnika iz
različitih područja umjetnosti, dok je na svim poslovima koji
festival čine mogućim – od tehničke i produkcijske službe,
pratitelja, informatora pa do volontera bilo angažirano oko 200
ljudi.
– U medijima, na društvenim mrežama i forumima o Špancirfestu je,
prema analizi Mediatoolkita, objavljeno preko
4.600 različitih objava, koje su prikazane, odnosno pregledane
gotovo 7 milijuna puta. Najviše je objava o Špancirfestu
objavljeno u Hrvatskoj, a slijede Bosna i Hercegovina, SAD,
Slovenija, Srbija, Makedonija, Švicarska, Rumunjska i Belgija.
Velika i organizacijski složena manifestacija poput Špancirfesta
ne bi bila moguća bez institucionalne podrške, prije svega Grada
Varaždina, Hrvatske turističke zajednice te sponzora, od kojih su
neki uz festival od samih početaka – javlja Turistička
zajednica.
U organizaciji festivala pomogli su i djelatnici Javne vatrogasne
postrojbe grada Varaždina, PU Varaždinske, Zavoda za hitnu
medicinu Varaždinske županije, Crvenog križa Varaždinske
županije, Čistoće, Parkova te ustanova u kulturi – Glazbena škola
Varaždin, Gradski muzej Varaždin, Gradska knjižnica i čitaonica
Metel Ožegović.