Tvrtka iz Tehnološkog parka Varaždin kreirala je jedinstven model okvira bicikla na koji ne utječu sile koje su problem kod ostalih proizvođača.
Ljubav prema biciklizmu i znanje iz CAD programiranja glavni su
‘alati’ uz pomoć kojih je Nino Dušak, poduzetnik
i vlasnik tvrtke HardCore Industry, stvorio
jedinstveni model okvira bicikla i napravio ga kao računalnu
simulaciju, piše
Poslovni.hr.
Njegov projekt tako donosi inovativan pristup problemu pri
konstruiranju okvira za biciklistički spust, odnosno downhill i u
biciklističku industriju unosi naprednu tehnologiju iz
zrakoplovstva i brodogradnje.
– Ovom granom brdskog biciklizma, odnosno biciklističkim spustom
bavio sam se 15-tak godina. Tijekom školovanja stekao sam
vještine poput 3D CAD oblikovanja, što je bilo dovoljno da krenem
s modeliranjem prvog prototipa – objašnjava Dušak koji
se bavi konstruiranjem i izradom kompozitnih okvira za
‘downhill’.
Kao potrošač u tom segmentu biciklizma i bivši takmičar europskog
i svjetskog kupa prepoznao je nedostatke kod drugih proizvođača,
što ga je potaknulo da izradi još bolji okvir bicikla.
Testiranja i razvoj
– Kompozitni materijali bili su zanimljivi zbog svoje male
mase, a kroz daljnji razvoj materijala pokazalo kao pun pogodak
jer trenutni prototip okvira teži 2.910 grama. Analizom i
testiranjem kompozitnih materijala uspjeli smo izraditi lagani i
još čvršći materijal pogodan za izradu takve nosive konstrukcije.
Preciznom računicom gibanja ovjesa izradili smo okvir na koji ne
utječu sile koje su problem kod ostalih proizvođača – kaže Dušak.
Tvrtku HardCore Industry osnovao je u travnju prošle godine s
ciljem razvoja i proizvodnje kompozitnih okvira za brdski
biciklizam. Tvrtka je smještena u Tehnološkom parku
Varaždin gdje se Dušak se sa suradnicima trenutačno bavi
razvojem i testiranjem bicikla, i u prijelaznoj su fazi iz
prototipa u proizvod, odnosno nakon sljedećeg financijskog inputa
plasirat će proizvod na tržište.
Trenutačno surađuje s tvrtkama koje se, između ostalog, bave
izradom kompozitnih polovila i strojnom obradom, a u timu
HardCore Industry je i Jan Cimperman, 13. vozač
Europske unije prošle godine koji testira okvir tvrtke na utrkama
europskog i svjetskog kupa. Dio tima su i Black Shadows
Syndicate koji se bave izradom medijskih sadržaja.
Zainteresirali strana tržišta
– Za nas se zanima i vanjsko tržište, imamo dosta upita
distributera i krajnjih kupaca. HardCore Industry kao brend
proizvodi ručno rađene limitirane serije okvira i cilj nam je u
što većoj mjeri doći do krajnjeg korisnika – kaže Dušak.
Vozač Jan Cimperman odrađuje i treninge s biciklom, najčešće u
Bike Park Pohorju kod Maribora. Prvo testiranje tvrtka je obavila
travnju ove godine u Sanremu, potom u francuskom gradu
Mandelieu-la Napoule, a bili su i na svjetskom prvenstvu u
Portugalu.
– Prisustvovali smo i na Svjetskom kupu u Downhillu u Lošinju,
kompletnom slovenskom kupu i na kraju IXS kupu u Kranjskoj gori.
Bicikl u veljači ide ponovno u Francusku i zatim Sanremo; zimska
downhill meka za treniranje i testiranje novih prototipova –
objašnjava Dušak.
Njegov poduzetnički put počeo je 2017. godine prijavom na
‘Pokreni nešto svoje’ – program potpore ACT grupe poduzetničkim
projektima u Hrvatskoj, namijenjen poduzetnicima početnicima i
mikropoduzećima.
HardCore Industry bio je jedan od šest odabranih projekata od 432
prijave, koji su dobili financijska sredstva i kontinuiranu
savjetodavnu poslovnu podršku za razvoj projekta.
– Već samo popunjavanje prijavnice za program pomoglo mi je da
razjasnim pojmove poput financijske konstrukcije, cilja projekta,
ciljanog tržišta i slično, nakon čega sam preciznije mogao
objasniti što želim. Nakon prolaska na natječaju, s dobivenim i
vlastitim sredstvima imao sam dovoljno za izradu prvog prototipa,
što je bila polazna točka razvoja koja je na kraju rezultirala
prototipom koji će sljedećom investicijom prerasti u proizvod
spreman za tržište – kaže Dušak koji prve prihode očekuje
sredinom 2019.
Tromost državnog sistema
U njegovu okruženju, kaže, postoji puno odličnih ideja koje imaju
veliku dodanu vrijednost, a ne uspijevaju zbog tromosti državnog
sistema.
– Troškovi ideja koje zahtijevaju fazu razvoja proizvoda koji
generiraju novac tek nakon izlaska na tržište, preveliki su da bi
svaki pojedinac mogao sam financirati svoju ideju. To je jedan od
razloga zašto se javljamo na određeni fond – napomenuo je Dušak i
dodao da određenu ulogu imaju i indikativni datumi objave
natječaja koji se odgađaju i po više od godinu dana.
– Mi koji čekamo na te natječaje ili sami financiramo dio
projekta, potrošimo novac čekajući dan objave rezultata
natječaja, a na kraju više nemamo svojih sredstava za 15-50 posto
obveznog pologa kada se natječaj otvori – požalio se.
Nakon sljedeće investicije i početkom proizvodnje stvorit će se,
kaže, najmanje jedno radno mjesto u tvrtki.
– Naše će poslovanje biti samoodrživo, a planiramo se širiti i na
ostale grane brdskog biciklizma te na gradske bicikle u običnoj i
električnoj varijanti – zaključuje Nino Dušak za
Poslovni.hr.