U HAC-u navode kako će ova racionalizacija smanjiti trošak poslovanja za nešto više od 750 tisuća kuna godišnje.
Nakon što je prošle godine obavljeno financijsko restrukturiranje
Hrvatskih autocesta (HAC), ovog mjeseca Ministarstvo
prometa i uprava HAC-a kreću u poslovno
restrukturiranje ove državne tvrtke, piše u utorak Jutarnji list.
Na programu poslovnog restrukturiranja HAC-a pola godine radili
su konzultanti tvrtke Deloitte. Dubinsko snimanje rezultiralo je
njihovim prvim preporukama koje pokazuju sve razmjere stranačkog,
obiteljskog, klijentelističkog i svakog drugog zapošljavanja u
ovoj državnoj tvrtki, navodi dnevnik.
– Deloitte preporučuje Upravi HAC-a ukidanje čak 40 od 90
postojećih rukovodećih mjesta unutar HAC-a. Također su utvrdili
kako je 140 zaposlenih u administraciji ove tvrtke apsolutni
višak te su nepotrebni za funkcioniranje tvrtke – ističe
Jutarnji.
Neslužbeno doznaju da će do kraja mjeseca biti ukinut jedan
samostalni odjel, tri odjela i deset grupa. Među ostalim, bit će
ukinuta mjesta direktora sektora, šefova odjela, šefova cestovnih
pravaca, a osobe zaposlene na tim mjestima bit će premještene na
niže pozicije.
U HAC-u navode kako će ova racionalizacija smanjiti trošak
poslovanja za nešto više od 750 tisuća kuna godišnje. Odnosno
18.750 kuna po zaposlenom. Što se tiče zaposlenih u
administraciji HAC-a višak, njih 140, utvrđen je u svim
ustrojstvenim tvrtkama HAC-a.
U Upravi tvrtke procjenjuju kako će otpuštanjem ovog broja
zaposlenih na godišnjoj razini uštedjeti oko 25,5 milijuna kuna.
To znači da je prosječni trošak jednog zaposlenog nepotrebnog
djelatnika HAC-a u administraciji 15.178 kuna, piše Jutarnji
list.
Početak otpuštanja ovog viška djelatnika, kako saznaju, trebao bi
započeti do kraja godine. No, iz HAC-a neće otići praznih ruku
jer imaju pravo na otpremnine koja prosječno iznosi oko 160
tisuća kuna bruto.
– Da se u HAC-u enormno i, sada je očito, bespotrebno
zapošljavalo, pokazuje i sljedeći podaci. Kada su 2012. tadašnja
Uprava HAC-a i ministar prometa pompozno najavili
restrukturiranja HAC-a, koje je uključivalo izdvajanje tvrtke za
održavanje u posebnu tvrtku, u HAC-u je bilo 2800 zaposlenih, a
plan je bio da ih 2015. godine bude 2378.
Prema službenim podacima, na dan 30. travnja ove godine u HAC-u
je 2702 zaposlenih s time da su od 1. prosinca 2017. do 1.
travnja 2019. tvrtku uz poticajne otpremnine napustila 274
radnika. Što znači da je 1. prosinca 2017. u HAC-u radilo 2976
radnika, odnosno gotovo 200 više negoli prije sedam godina kada
je najavljivano restrukturiranje.
U najvećem dijelu u administraciji jer su osnivanjem posebne
tvrtke HAC ONC udvostručene rukovodeće funkcije. U Ministarstvu
prometa i HAC-u sada su odlučni u provedbi plana restrukturiranja
koji se uz podršku Svjetske banke smatra ključnom reformom u
mandatu ove Vlade – piše Jutarnji list.
Poslovno restrukturiranje HAC-a trebalo bi trajati dvije i pol
godine, a osim unutarnje reorganizacije tvrtke i rješavanja viška
zaposlenih ovaj dio restrukturiranja uključuje i novi sustav
elektroničke naplate cestarine, održavanje javnih cesta,
upravljanje cestovnom imovinom.
Prema procjenama, do kraja 2022. godine iz HAC-a bi uz
stimulativne otpremnine otišlo oko 700 djelatnika, što znači da
se nakon odlaska 274 radnika u sljedećih još tri i pol godine
očekuje odlazak još njih oko 400, navodi dnevnik.