- Kupce smo vratili u dućane, a Modabusom im se želimo približiti i smanjiti udaljenost - rekao je Nedan Bakić, predsjednik Uprave.
Dragi moj Varteks, čim čujem to ime ili vidim natpis, odmah mi
srce zatitra.
Razdragana je u subotu bila umirovljenica Marija
Pavković (88) dok je na zagrebačkom Cvjetnom trgu
razgledavala Varteksovu kolekciju u njihovu putujućem dućanu
Modabusu. Nju veže posebna ljubav za ovu našu tekstilnu
kompaniju, pišu
24 sata.
– Ja sam bivša ‘Varteksovka’. Iz Varteksa sam otišla 1980. u
mirovinu i jednostavno sam morala ući u Modabus i škicnuti
kolekciju i opipati te divne materijale. To je zaista
najkvalitetnija roba, bila i ostala – rekla nam je Marija kojoj
se sviđa ovakav koncept prezentacije i kupovine.
– Ova ideja je postojala već i prije, u bivšem Tivaru i baš mi je
drago da su ponovno oživjeli taj koncept – kaže Marija.
Varteksov Modabus je jedinstveni koncept u Europi. Cilj je
približiti se građanima onih gradova u kojima Varteksovih dućana
nema ili su se zatvorili. Funkcionira kao showroom u kojem kupci
mogu razgledati artikle, dio muške i ženske kolekcije, isprobati
ih u kabinama, opipati materijali, vidjeti da li im odgovara
broj, ali ne kupiti. Kupuje se tako da kupac ili prodajne
predstavnice skeniraju QR kod na artiklu, što odmah povlači
pripadni link s njihovog webshopa, koji se šalje SMS-om,
WhatsAppom, Viberom ili e-mailom, uz popusni kupon za kupnju
unutar 36 sati.
Posljednja četiri mjeseca se ovaj modni autobus sparkirao u već
63 grada diljem Hrvatske, a turneja će trajati do kraja godine.
– Svaki dan smo u drugom gradu. Krećemo ujutro iz Varaždina i
vraćamo se navačer u Varaždin. Jutros smo krenuli u pola pet jer
smo na Cvjetnom trgu morali biti već u šest sati, kako bi mogli
proći prije nego se ugostiteljske terase otvore. Već smo
proputovali pola Hrvatske, za ljeto se selimo na obalu. Sad smo
četiri u autobusu, ali se izmjenjujemo, ovisno o lokaciji – kaže
nam prodajna predstavnica Željka Keretić koja
radi u Modabusu i pomaže kupcima oko odabira artikala.
– Mi im pokažemo kolekciju, pomognemo im odabrati artikle, ali i
kupiti ukoliko se ne znaju služiti internetom. Nakon što kupac
odabere artikl, naručimo to preko webshopa i to im dolazi na
kućnu adresu. Odličan je odaziv građana, posebno starijih koji
znaju što je Varteks i kakvu kvalitetu nudimo. I posebno u onim
gradovima u kojima su prije bili naši dućani, ali su se
zatvorili. No, sve više nam se okreću i mladi kojima trebaju
poslovna odijela, a koji su nas počeli pratiti – dodaje.
Iako ne mogu odmah kupiti odjeću, prednost je što mogu isprobati
i sami se uvjeriti u kvalitetu i odabrati dobar broj, i to je ono
što je kupcima super.
– Meni je ovo genijalno. Kad naručuješ preko webshopa, ne znaš
što će ti doći na kućnu adresu. Ne znaš kakav je materijal, da li
to izgleda kao na slici, hoćeš li pogoditi dobar broj… A ovako
probaš, uvjeriš se i naručiš. Sviđa mi se to – kaže
Nikolina (33), koja je došla vidjeti što se nudi
u Modabusu.
Prije samo godinu dana ova kompanija, koja je simbol hrvatske
mode, bila je na rubu propasti. Nakon što je lani proslavio
100. rođendan, Varteks proživljava novi uzlet.
– Naš webshop posluje sve bolje zahvaljujući Modabusu.
Inetgrirali smo najstariji način prodaje s najnovijim na
autentičan način za Varteks. Trenutno naši prihodi rastu stopom
od 100 posto godišnje, uspjeli smo kupce vratiti u dućane – kaže
Nenad Bakić, predsjednik Uprave Varteksa
dodajući da su građani oduševljeni te da je potražnja
nevjerojatna.
Najavljuje i još jedan Modabus koji će putovati Europom i tamo
prezentirati njihovu robu.
– Nastavit ćemo razvijati prvenstveno vlastitu modu i vlastitu
maloprodaju. Potpisali smo već sporazume s nekim zvučnim
dizajnerima u Hrvatskoj i Tekstilno-tehnološkim fakultetom u
Zagrebu. Žalosna je situacija da danas studenti dizajna nakon
završetka faksa u Hrvatskoj ne mogu naći posao nego moraju ići
raditi kao prodavači ili kao preslagivači polica. Mi smo već
uzeli na praksu određeni broj studenata, imali smo i zajedničku
modnu reviju – rekao je Bakić.
I turisti su oduševljeni ovim konceptom, ali i onim što Varteks
nudi.
– Ovo je super. Nije mi bilo jasno što taj autobus tu radi pa sam
ušao iz znatiželje. Privukli su me i oduševljen sam, otkrio sam
vrhunska odijela i vjerojatno ću nešto naručiti – rekao je
Marc iz Nizozemske za
24 sata.