Njome godišnje putuje oko dva milijuna ljudi, a sad će od zagrebačkog do varaždinskog kolodvora stizati gotovo dvostruko brže.
Točno u 8.58 Glavnim kolodvorom odjeknuo je u petak zvuk
zviždaljke koji je označio početak vožnje prvog od četiri
suvremeno opremljenih dizel-električnih motornih vlakova koji će
svaki dan prometovati na relaciji Zagreb – Zabok –
Varaždin.
Njome godišnje putuje oko dva milijuna ljudi, a sad će od
zagrebačkog do varaždinskog kolodvora stizati gotovo dvostruko
brže.
Novi vlak za dvije i pol minute postiže maksimalnu brzinu od 120
kilometara na sat, ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta te
prostor za bicikle.
Četiri para dvokrilnih vrata i dvije rampe omogućavaju lakši
ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, a ugrađen je i
suvremeni sustav grijanja i hlađenja, videonadzor te besplatan
pristup internetu.
– Upravljanje je jednostavnije i preglednije. Kočnica je,
primjerice, elektromehanička, što znači da se ne troše kočioni
diskovi pa je lakše održiva. Tako se više možemo koncentrirati na
prugu i stvari koje se događaju oko nas pa je time sigurnije za
putnike – rekao je strojovođa Dejan Vugrinec.
Dodao je kako je na dionici od Zagreba do Zaboka prije trebalo
sat vremena, a po novom voznom redu predviđa se 35 minuta.
Ugovorom iz 2014. HŽ Putnički prijevoz i Končar – Električna
vozila dogovorili su da će u promet biti puštena 44 nova vlaka, a
ovaj jučerašnji je 22.
– Planiramo u budućnosti na ovoj relaciji uvesti više vlakova
koji će voziti svakih 30 minuta – kazao je predsjednik Uprave HŽ
Putničkog prijevoza, Željko Ukić.
Na jednom dijelu spomenute rute, odnosno od Zaprešića do Zaboka,
u tijeku je renovacija pruge. Završetak tog projekta, pak,
planira se da će biti do srpnja 2021., a kad se završi, kažu iz
HŽ-a, brzi će vlakovi prolaziti tim dijelom u svega 14 minuta, a
putnički u 28 minuta.