Varaždinski Marlex tržišni je lider u Hrvatskoj za prozore i vrata, a planovi za budućnost nisu ništa manje ambiciozni.
Jedna od najuspješnijih kompanija u varaždinskom kraju svakako je
i Marlex, tvrtka osnovana 2003. godine, lider na
hrvatskom tržištu vrata i prozora, koji iz godine u godinu
bilježi rast u prodaji, prihodima, broju zaposlenih i dobiti.
U počeku je bila prvenstveno proizvodnja PVC stolarije te
IZO stakala, a nešto kasnije uvedena je i proizvodnja aluminijske
i drvo-aluminijske stolarije. Danas Marlex koristi 16 tisuća
kvadrata zatvorenog prostora te 7 tisuća kvadrata otvorenog
skladišnog prostora.
– U razdoblju velike krize, od 2008. do 2012. uspjeli smo
zadržati kontinuitet poslovnih rezultata, a od 2014. kreće
ponovni uzlet, da bi nešto kasnije uslijedila i velika i važna
investicija u novi proizvodni pogon, kojom osigurali dodatne
uvjete za nastavak prodajnog rasta – kazao nam je Ilija
Ponjavić, izvršni direktor tvrtke Marlex.
Novi proizvodni pogon – prekretnica u razvoju
Odluka o novom proizvodnom pogonu donesena je 2016. godine, a
investirano je preko 9 milijuna eura u novu proizvodnu liniju
posljednje generacije, na svjetskom nivou, a sve to uz pomoć
sredstava Europske unije.
– Radimo u dvije smjene i u svakoj možemo proizvesti preko 600
otvora +. No, strojevi su samo alat kojima se služi naših 240
vrijednih djelatnika koji izrađuju i isporučuju naše proizvode na
tržište.Po brojkama koje su nam dostupne, Marlex je već duži niz
godina lider u segmentu proizvođača prozora i vrata – ističe
izvršni direktor Ilija Ponjavić.
U
prodajnom smislu Marlex posluje kroz mrežu zastupnika, prisutni
su u svim većim gradovima, u 24 prodajan salona, u kojima se mogu
vidjeti izložbeni primjerci i zatražiti ponudu, dok u manjim
gradovima imaju mrežu 27 zastupnika.
– Kvalitetnu naših proizvoda prepoznali su i kupci na tržištu, pa
je tako svaki peti prozori proizveden u Hrvatskoj izašao iz naših
pogona. Stvaranje brenda je dugotrajan proces, 18 je godina rada
iza nas i od početka se trudimo da je prva asocijacija vezana na
našu kompaniju Marlex – kvalitetan proizvod – istaknuo je Alen
Pomper, direktor prodaje i marketinga u Marlexu.
Edukacija kao jedan od ključeva uspjeha
Edukacija je neizostavni dio svake uspješne kompanije pa tako i
Marlexa
– S obzirom na to da je naš proizvod kompleksan naši djelatnici
moraju biti jako dobro educirani da bi mogli prepoznati što kupac
treba i da mu znaju ponuditi najbolji proizvod za njega i njegovu
kuću ili poslovni prostor. Samo jedan primjer, na izbor imamo
preko 720 kombinacija stakla, dakle moramo jako dobro znati
karakteristike svake od tih kombinacija i na osnovu toga
prepoznati što je najbolje za potrebe kupca – ističe Pomper te
nastavlja.
– S ponosom ističemo da smo prva kompanija u branši na ovim
prostorima koja je krenula sa sistematskom edukacijom još 2018.
godine. Osnovali smo Marlex akademiju, u svrhu edukacije svih
djelatnika tvrtke i partnera u RH i EU. Upoznajemo ih sa samom
kompanijom, s našim dobavljačima i proizvodima, tehnikom
proizvodnje i upotrebe.
I u krizama – ulaganje u kvalitetu
Do sada je održano 25 akademija, na kojima se školovalo 586
sudionika, što djelatnika, što partnera koji su dobili i
certifikat Marlex akademije.
Imaju i izrazito dobru suradnju s Građevinskim fakultetom u
Zagrebu, gdje su izloženi i presjeci njihovih prozora, a tu su i
organizirani posjeti tvornici, kao i predavanja za građevinske
tehničare, projektante i arhitekte. S ponosom ističu i da su
glavni partner u segmentu prozora na projektu ‘Muza’, usmjerenog
na širenje i razmjenu znanja i iskustava na temu zgrade gotovo
nulte kategorije.
Marlex uspješno ‘brodi’ i u pandemijskom razdoblju, a izuzev
malog usporavanja na početku pandemije, kasnije se tržište
stabiliziralo, pa je uz neke akcijske popuste tržište odlično
odreagiralo.
– Nismo podlegli pritiscima tržišta odnosno krize u 2008 ili ove
pandemije s kojom smo suočeni danas te kao što to mnoge kompanije
rade, nismo počeli koristiti jeftinije ili nekvalitetne elemente
za izradu našeg proizvoda. Ostali smo dosljedni našoj politici
korištenja samo i isključivo kvalitetnih materijala za
proizvodnju Marlex prozora a to se ponovo pokazalo kao jedini
ispravni put – ističe Pomper.
Jedan od najvećih izazova u posljednjih nekoliko godina im je
prolazak kvalitetne radne snage, što je u varaždinskom kraju još
izraženije radi blizine Slovenije i Austrije pa su nedavno
‘posegnuli’ i za radnicima iz Bosne i Hercegovine, ali i iz
Nepala, s kojima su vrlo zadovoljni.
Nastavak ulaganja u kvalitetu i rast izvoza
Što se tiče planova za budućnost tvrtke, postavili su ambiciozne,
ali opet i realne ciljeve.
– Nerealno je da iz godine u godinu rastemo u prosjeku između 9 i
15%, a u prva dva kvartala ove godine ostvarili smo
pozitivne brojke odnosno ostvarili smo solidan rast u odnosu na
isti period prošle godine. Tako da smo s brojkama zadovoljni no
da bi zadržali ili povećali poziciju koju imamo nužna su daljnja
ulaganja. Početkom ove godine osuvremenili smo našu proizvodnu
liniju instaliranjem novog robota za lijepljenje stakla u krilo
što je novi iskorak u kvaliteti proizvoda, a ovakav proizvod nema
nitko u Hrvatskoj. Uskoro nas čeka montaža još jedne proizvodne
linije, kojom ćemo dodatno podići ćemo ekspeditivnost i povećati
obim proizvodnje odnosno brzinu proizvodnje i isporuke.
Osim domaće tržišta, tu su i izvozna tržišta, pa je tako Marlex
prisutan u Sloveniji, Francuskoj, Italiji, Austriji, Švicarskoj i
Njemačkoj, gdje također očekuju rast.
– Svakako moramo nastaviti u smjeru u kojem već idemo. Ulaganjem
u ljude i njihove kompetencije, ulaganjem u strojeve i tehniku,
uz praćenje trendova nastojimo biti najbolji u onom što radimo.
Imamo prostora za rast i na domaćem i na EU tržištu, tako da se
nadamo da ćemo to i ostvariti, na zadovoljstvo naših kupaca,
naših partnera i naših djelatnika – zaključuje Alen Pomper,
direktor prodaje i marketinga.