Prvog dana Tjedna karijera naglasak je bio na umjetnoj inteligenciji, a do petka će biti održano čak 120 različitih događanja u kojima će sudjelovati čak 60 poslodavaca.
Na Fakultetu organizacije i informatike već
tradicionalno jednom godišnje organizira se Tjedan karijera,
kojeg studenti rado pohode. Ovogodišnje izdanje je, nakon
lanjskog isključivo online izdanja, konačno i u fizičkom obliku,
a oni koji ne mogu prisustvovati, mogu zanimljiva predavanja i
događaje pratiti i u ‘hibridnom’ modelu.
Tjedan karijera je najveće karijerno događanje za studente u
sjeverozapadnoj Hrvatskoj, a održava se u organizaciji
Centra za podršku studentima i razvoja karijera
Fakulteta organizacije i informatike te traje od ponedjeljka do
petka (18-22.10.)
Ovogodišnji Tjedan karijera ugošćuje čak 60 poslodavaca a nudi
preko 120 različitih aktivnosti.
Povezanost s poslodavcima od velike važnosti za FOI
– Cilj ovog Tjedna karijera jest transfer znanja i tehnologija iz
prakse, jer je dobro poznato da mi kao Fakultet organizacije i
informatike intenzivno uvodimo inovativne koncepte učenja i
podučavanja, poput ‘work based learninga’, odnosno ‘project based
learninga’. To je ono što nam je posebno važnot, jer želimo
pripremiti studente što bolje na tržište rada. Jedan smo od
fakulteta, nažalost još uvijek rijedak, koji ima obveznu praksu
na prediplomskoj i diplomskoj razini studija, jer smatramo da je
jako bitno da studenti steknu iskustva u praksi i prije nego
počnu raditi – ističe prof. dr. sc. Nina Begičević
Ređep, dekanica FOI-ja.
Kako ističe, znanja i iskustva iz prakse žele i integrirati u
nastavni procest, ali i u projektne aktivnosti, pa su tako
partneri od ključne važnosti.
– Naši partneri se često i uključuju u nastavu, jer imamo često
posebna predavanja, radionice, akademije koje drže naši IT tvrtke
partneri. Na taj način studenti upoznaju poslodavce, ali i
poslodavci upoznaju studente, što značajno povećava zapošljivost
naših studenata. S ponosom ističemo da čak 80 posto naših
studenata već počinje raditi tijekom fakulteta, i to često u
tvrtkama gdje su odradili stručnu praksu – istaknula je dekanica.
Tjedan karijera započeo je u koncertnoj dvorani HNK, gdje će se
održavati panel rasprave, do će ostale aktivnosti biti uglavnom
na FOI-ju, ili u neposrednoj blizini. Organizatorski tim imao je
mnogo posla, a predvodila ga je voditeljica centra za podršku
studentima i razvoja karijere (CPSRK), doc. dr. sc.
Katarina Pažur Aničić, koja je tu od prvih Dana
karijera.
– Prije deset godina smo imali naš prvi Dan karijera, a od tada
smo imali jako puno zanimljivih predavanja, predavača, gostiju.
Kao što i uvijek ističemo tri su najvažnija partnera ovog Tjedna
karijera, to su studenti, potom tvrtke partneri te naši alumniji,
stoga mi je posebno drago da ovaj Tjedan karijera otvori naš
Alumni Matija Kopić. Uvijek nam je drago kada naši alumniji
dolaze na Tjedan karijere jer kada se oni vrate potvrđuje se da
se na našem fakultetu dobro radi – istaknula je Pažur Aničić.
Matija Kopić: ‘Zajedno sa mladim studentima pronaći rješenja za
budućnost’
A jedan od ‘head-linera’ eventa je Matija Kopić,
koji je održao zanimljivo predavnje na temu
‘People&Robots: what’s
next?’. Matija je inače suosnivač i direktor
Gideon Brothersa, hrvatskog proizvođača robota,
tvrtka koja je nedavno završila dokapitalizaciju vrijednu 31
milijun dolara, a sredstva su ciljano primijenjana za daljnji
razvoj i internacionalizaciju poslovanja.
– Lijepo se vratiti u Varaždin, bio sam davno ovdje kao student,
mislim da se studentima FOI-ja osim ljepota grada trebaju
prezentirati i sve dobrobiti i benefiti koji se dobivaju
studiranjem na Fakultetu organizacije i informatike. Odlično je
ovo što FOI radi ovakav jedan Tjedan karijera, jer mi poslodavci
možemo prezentirati što radimo, ali još više za studente jer im
se može otvoriti jedan prozor, mogućnost mogu ćuti što će tek
doći. Na nama je da zajedno sa studentima nađemo najbolja moguća
rješenja za taj svijet koji tek dolazi – istaknuo je Matija
Kopić.
Hajdi Ćenan: Interdisciplinarnost je jako bitna
Nakon uvodnog predavanja, održana je i panel diskusija
“AI@foi.unizg.hr” pod moderiranjem Jana
Štedula (Mindsmiths), a na kojoj je, uz Matiju Kopića,
sudjelovao i Dražen Orešćanin, iz Poslovna
inteligencije, aktivan i udruzi Glas poduzetnika te na još
nekolko polja, bio je ti u Marko Velić iz
Photomata, Tatjana Šokec Šeliber iz Kaizen IT-a,
poznata i kao autorica FOI-jevog sustava Barica te Hajdi
Ćenan, IT poduzetnica, česta panelistica na raznim IT
konferencijama, koja je i objasnila zašto su ovakvi događaji
važni.
– Ovakvi eventi su značajni, jer se studenti mogu upoznati s time
što postoji na tržištu i što će biti traženo od studenata, a za
poslodavce naravno, posebice u ovom dijelu novih tehnologija i
umjetne inteligencije je bitno da su u direktnom kontaktu sa
studentima. Jako je bitno naglasiti da iako se traže stručni
kadrovi, tehnološki orijentirani, inženjer, ali se traže i svi
ostali kadrovi. Umjetna inteligencija je jako bitna u tome,
izuzetno bitna je interdisciplinarnost, jer se jako puno toga
veže uz nove tehnologije, stoga studenti ne moraju brinuti ako
još ne znaju što žele biti i raditi, saznat će tijekom studija –
istaknula je Hajdi Ćenan.
Nakon panela d 12:00 do 15:00 u dvorištu
Fakulteta zainteresirani su mogli pogledati zabavnu stranu
tehnologije poput 3D printera, dronova, igrica i optičkih naočala
na FOI-jevom Tech showu.
Pet dana brojnih prigoda za studente
Tjedan karijera omogućuje studentima svih godina i
smjerova FOI-ja da iskoriste jedinstvenu priliku i
povežu se s budućim poslodavcima već tijekom fakultetskih dana.
Studenti ga prepoznaju kao idealno mjesto za
dogovor oko obavljanja stručne prakse ili koriste za pronalazak
studentskog zaposlenja, a poslodavci prepoznaju i potvrđuju
njegovu vrijednost kontinuiranim dolascima.
Kroz 5 dana studenti na raspolaganju imaju jedinstvenu priliku za
usvajanje znanja iz prakse, pripremu za ulazak u poslovni svijet
i jačanje vlastitih kompetencija kojima postaju konkurentniji i
atraktivniji na tržištu rada.
Više informacija o programu i aktivnostima Tjedna karijera
dostupno je ovdje.