uvođenje eura

Velika promjena od ovog ponedjeljka: Kava, pizza, plaća, mirovina… Sve će morati biti i u eurima

Dvojno iskazivanje cijena poduzeća će morati primijeniti i na cjenicima i promotivnim materijalima koje objavljuju na internetskim stranicama i u medijima.

Iako su neki s time već krenuli, iskazivanje cijena u eurima od
ponedjeljka 5. rujna postaje obavezno za sve poslovne subjekte.
Euro se uvodi od 1. siječnja 2023., a dvojno iskazane cijene
primjenjivat će se još cijele iduće godine.

Neke trgovine i ugostitelji već su krenuli ranije s dvojnim
iskazivanjem cijena, no od ovog ponedjeljka na to su obavezni
svi.

Praksa je to koja se navodi kao ključna mjera za zaštitu
potrošača koji sada imaju četiri mjeseca da bi se naviknuli na
novu valutu. Inflacija ionako gura cijene u trgovinama prema gore
pa će pogled na one u eurima mnogima ublažiti šok, ali samo
vizualno. Iz novčanika će im i dalje trebati sve više kuna kako
bi platili svoje troškove. Za preračunavanje kuna u eure
primjenjuje se fiksni tečaj konverzije od 7,53450 kuna za jedan
euro. On treba biti istaknut na vidljivom mjestu u prodajnom
prostoru i mjestu pružanja usluga.

Cijene i drugi novčani iskazi vrijednosti roba i usluga moraju
također biti jasno vidljivi, lako čitljivi, iskazani tako da ne
dovode potrošača u zabludu i da može točno razumjeti na koju se
robu i uslugu cijena odnosi, kako bi kupci mogli provjeriti jesu
li cijene ispravno preračunate.

Naravno da će biti onih koji će pokušati “loviti u mutnom” te da
će uvođenje eura iskoristiti za povećanje cijena kao i za
zaokruživanje. Zaokruživanje fiksnog tečaja konverzije na dvije
decimalne znamenke nije dopušteno kao niti zaokruživanje cijena
na više. Samo na niže. Tek nakon što se preračunaju iz kune u
euro primjenom tečaja od, dakle 7,53450 kuna za jedan euro,
cijene se zaokružuju na dvije decimale. Ako je treća decimala
manja od pet, druga decimala ostaje nepromijenjena, a ako je
treća decimala jednaka ili veća od pet, druga decimala povećava
se za jedan.

Dvojno iskazivanje cijena poduzeća će morati primijeniti i na
cjenicima i promotivnim materijalima koje objavljuju na
internetskim stranicama i u medijima. Blagajne poduzeća također
će biti prilagođene za dvojno iskazivanje cijena kako bi na
računima ukupan iznos računa bio iskazan u objema valutama, a na
računu će biti potrebno navesti i fiksni tečaj konverzije.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije