'U slučaju da klijent uplati određena sredstva na pogrešan račun važno je da se u što kraćem roku obrati svojoj banci', napominju iz HUB-a
Hrvatska udruga banaka (HUB) za
Net.hr upozorava korisnike da je važno promptno
reagirati u slučaju uplate sredstava na pogrešan račun, ističući
da je brza reakcija ključna kako bi se izbjegle nepotrebne
komplikacije. Banka može pružiti pomoć putem posredovanja te
pružiti detaljne informacije o opcijama dostupnim klijentu.
Sustavi digitalnog bankarstva, prema HUB-u, često mogu i
samostalno prepoznati pogrešne uplate. U situacijama kada sustav
registrira nepravilnosti, uplata se odbija. Međutim, u određenim
slučajevima, posebno kod uplata za fizičke osobe, greške se neće
automatski detektirati ako je konstrukcija IBAN-a unesena
neispravno.
Što ako primatelj odbije vratiti novac?
Ako primatelj odbije vratiti novac, Hrvatska udruga banaka za
Net.hr naglašava da u određenim situacijama
sudski postupak ostaje jedina alternativa. Imajući u vidu da
uplatom sredstava na račun imovina postaje vlasništvo klijenta,
nitko osim samog klijenta ne može raspolagati tim sredstvima,
uključujući i banku kod koje je račun otvoren.
U svakom slučaju, preporučuje se detaljna provjera svih unesenih
podataka, posebno broja računa, kako bi se izbjegle neugodnosti
ili potencijalni gubitak novca pri potvrdi uplate.