Evo što Hrvati najviše traže na popustima. Ove godine za Veliki tjedan potrošit ćemo oko 1,6 milijardi kuna, pokazala je analiza podataka koji se odnose na fiskalizaciju i iznose računa – kaže pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Prema usporedbi broja izdanih računa i iznosa računa Ministarstva financija za protekle tri godine, prosječno hrvatsko kućanstvo u tom blagdanskom tjednu potroši oko 15% više nego u običnim tjednima tijekom godine.
Tradicionalno je najveća na Veliki petak i Veliku subotu uoči samog Uskrsa. – Kad je riječ o blagdanskom stolu od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, uskrsna košarica dijeli se u tri kategorije: skromniju, srednju i bogatu. Skromnija košarica ove će godine iznositi oko 550 kn, srednja oko 1000 kn te bogata 1500 kn – ističe Ravlić.
Sadržaj košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u malo manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Bogata košarica sadržava bakalar, šunku i janjetinu, srednja oslić, rolanu šunku i odojak. U skromnijoj košarici to zamjenjuju srdele i svinjska lopatica.