Novi simbol vinarije pronađen je u arhivi Muzeja Međimurje i potječe iz 7. stoljeća prije Krista, od kad se procjenjuje da je askos – prapovijesna posuda odnosno vrč iz kojeg su na području Međimurja točili vino
Točno
mjesec dana uoči najveće regionalne vinske manifestacije –
Urbanovog 2019. godine, Vina Tomšić
u Muzeju Međimurja Čakovec predstavila su pot-puno novi
vizualni identitet vinarije i svojih vina.
Novi simbol vinarije pronađen je u arhivi Muzeja Međimurje i
potječe iz 7. stoljeća prije Krista, od kad se procjenjuje da je
askos – prapovijesna posuda odnosno vrč iz kojeg su na području
Međimurja točili vino.–
Askos predstavlja jednu od najljepših posuda, u Hrvatskoj ih je
otkriveno tek desetak. Koristio je ga je pretpostavljamo imućniji
pojedinac. Ističe se oblicima odnosno figurama na posudi i
ponosni smo što je iskopan baš u Međimurju, rekla
je Branka Marciuš, kustosica arheoloških
zbirki Muzeja Međimurje.Ponosna
što je Vinarija Tomšić na svoje boce i za vizualni identitet
uzela upravo arheološki predmet iz Muzeja Međimurja,
ravnateljica Maša Hrustek – Sobočan
istaknula je kako pozdravlja ovakav oblik suradnje
koji ističe našu kulturnu baštinu i predstavlja je putem
vrhunskog vina ne samo Hrvatskoj nego i svijetu, jer se ovdje
radi o rijetkom vrhunskom artefaktu pronađenom na području cijele
srednje Europe!Dvadeset
godina u ime Vinarije Tomšić etiketu je
stvarao Bojan Barić, a on je taj posao,
kako je rekao, predao u više nego kompetentne
ruke Ivana Goričanca i
Denisa Perčića iz dizajn studija Reci
Da.–
Ekskluziva je rijetkost i hvala Muzeju Međimurja na ovoj prilici
da askos, ovaj vrijedan artefakt i eksponat visoke vrijednosti
srednje Europe bude sinonim i nositelj brenda međimurske vinarije
Tomšić. Ovo nije samo velika vrijednost za vinariju, već i za
Muzej, našu županiju i cijelu Hrvatsku, istaknuo je Goričanec.
Izuzetne keramičke replike ASKOSA za promo misiju vinarije Tomšić
izradila je međimurska umjetnica Jelena Valkaj
sa suradnicima u atelieru KERAMOS.Do
potpisnika ovih redaka, još su protekli tjedan stigle informacije
kako vinarija Tomšić uz prijedlog i idejni koncept i vođenje
Ivana Goričanca i Denisa Perčića iz Studia Reci Da stvara novi
brend vinarije. Naravno da smo odlučili provjeriti na licu mjesta
o čemu se radi i na koji način će biti ispisana nova povijest
jedne međimurske vinarije.
U prostranom Tomšićevom podrumu popričali smo sa vlasnicima
vinarije Alojzom i Tatjanom Tomšić te
Ivanom Goričancom o njihovim planovima i vizijama razvoja brenda
i vinarije, a predstavili su nam i etikete svih vina koje će
odlaziti na hrvatsko i svjetsko tržište.
Ukratko, Silvanac zeleni, Pušipel, Muškat žuti, Rizling rajnski,
Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Graševina, pjenušci Zlatni zvir i
Rose brut te sva vina Tomšić nosit će novo ‘ruho’ sa istaknutim
povijesnim simbolom askosa, kao, koliko nam je poznato, jedina
vinarija u Hrvatskoj, a i šire koja na vinaskoj etiketi nosi
artefakt iz matičnog muzeja i područja. Doista čast, ali i
obaveza!