Vijesti / Vino i hrana

važan mineral

Nedostaje vam magnezija? Grickajte zdravo i nadoknadite manjak

Nedostaje vam magnezija? Grickajte zdravo i nadoknadite manjak
Ilustracija

Magnezij je jedan od važnijih minerala koji regulira brojne funkcije u organizmu...

Manjak magnezija očituje se kroz simptome poput grčenja mišića, migrene, problema sa spavanjem, manjka apetita, mučnine, visokog krvnogtlaka i anskioznosti.

Zbog načina života i prehrane najviše nam nedostaju ova tri minerala i vitamina

Magnezij možemo nadoknaditi kroz hranu, a ovo su namirnice koje ga sadrže u velikoj količini:

Brazilski orah

Svi orašasti plodovi obiluju magnezijem te ih je preporučljivo jesti na dnevnoj bazi. Ipak s nekima od njih poput brazilskog oraha, ne treba pretjerivati jer sadrži vrlo visoke razine selena, a predoziranje selenom može dovesti do vrojnih nuspojava od kojih je najteža srčani udar. 

Chia sjemenke

Chia sjemenke sadrže 23 posto preporučene dnevne doze magnezija, a uz to su i odličan izvor vlakana (40 posto preporučene doze) i omega-3 masnih kiselina. Vrijedi ih dodati u smoothie ili jogurt.

Banane

Jedna prosječna banana sadrži oko 30 mg magnezija, a bogata je i ostalim vitaminima i mineralima te vlaknima.  

Sjemenke bundeve

U 100 gr sjemenki bundeve nalazi se oko 530 mg magnezija, što ove sjemenke čini odličnim izvorom magnezija. Grickajte ih kao međuobrok ili obogatite njima salate, sendviče ili zobenu kašu.

Pistacija

​Pistacije su omiljena grickalica mnogima pa je sjajna vijest da obiluju hranjivim tvarima, među ostalim i magnezijem.

Indijski oraščići

Ova slasna grickalica u biti nije orašoid, nego sjemenka sjemenka ploda indijskog oraha. U 30 grama indijskog oraščića ima 89 mg magnezija. 

Bademi 

Bademi obiluju hranjivim tvarima. Magnezija u 30 grama badema ima 105 mg. Preporučuje se dnevno šaka badema, najbolje kao međuobrok ili kad osjetite glad. 

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!