Vijesti / Vino i hrana

TAKOZVANI 'SIR OD SOJE'

Tofu nije samo za one koji ne jedu meso: Pržite ga, pecite ili grilajte kao dodatak raznim jelima

Tofu nije samo za one koji ne jedu meso: Pržite ga, pecite ili grilajte kao dodatak raznim jelima
Ilustracija

Kod pripreme tofua na bilo koji način bitno je odabrati pravu vrste: postoje naime dvije glavne vrste tofua: 'regularni' ili obični i 'silken' ili svilenkasti, koji neki zovu još i mliječni ili japanski tofu...

Tofu je niskokalorični protein suptilnog okusa na biljnoj bazi dobiven koagulacijom sojinog mlijeka (s limunovim sokom, nigarijem ili kalcijevim sulfatom), a budući da tehnika kojom se dobiva donekle sliči izradi sira, često se tofu naziva i 'sirom od soje.'

Riječ je o namirnici bogatoj proteinima i s jako malo masnoća koja je, zbog svog neutralnog okusa, idealna za miješanje s raznim jelima, u kuhinjama diljem svijeta... 

Mnogo je načina na koje možete spremiti tofu, neovisno o tome jeste li vegetarijanac, vegan ili samo volite eksperimentirati i u prehranu uvoditi nove namirnice. Kako god ga odlučili pripremiti, slijedite jedan od najčešćih savjeta vezanih za tofu - da ga se prije pripreme dobro pritisne, da iz njega izađe višak vlage i da ne bude 'žilav'.

Priprema tofua 

Kod pripreme tofua na bilo koji način bitno je odabrati pravu vrstu. Postoje, naime, dvije glavne 'regularni' ili obični i 'silken' ili svilenkasti, koji neki zovu još i mliječni ili japanski tofu.

U većinu recepata ide 'obični' tofu, a ako ide svileni, to će u receptu biti istaknuto.

Za njega je karakteristična mekša konzistencija pa se dobro miješa s tekućom hranom: umacima, smoothiejima, juhama, preljevima za salate ili kremastim desertima

S običnim se tofuom pak lakše barata i lako ga je rezati, a dolazi u tri različite teksture: kao srednje čvrsti, čvrsti i jako čvrsti.

Mariniranje

Tofu se može kupiti već mariniran, a neki od najpopularnijih dostupnih okusa su teriyaki, mediteranski i talijanski. Ako ga ipak želite sami marinirati, prvo ga dobro ocijedite, a zatim narežite na kriške ili kockice dva do 24 sata prije mariniranja - kad odstoji, spreman je za razne dodatke.

Grilanje

Uz roštilj najbolje idu čvrsti i jako čvrsti tofu. Rešetke roštilja dobro podmažite (uljem ili masti), pa na njih na umjereno jaku temperaturu stavite prethodno prešani tofu, dok ne porumeni. Normalno je ako se tofu zalijepi za rešetke, a čim se odlijepi, gotov je.

Prženje na tavi ili u woku

Kada pržite ili pečete najbolje je koristiti jako čvrsti tofu, jer će se teže raspasti od ostalih. Prešani tofu stavite na zagrijani i nauljeni wok ili tavu i pržite s obje strane, dok lagano ne porumeni .

Prženje u fritezi (pohanje)

Prži se kao i sve ostalo, a da bude hrskaviji tofu prije prženja ubacite u smjesu jaja i kukuruznog brašna.

Pečenje

Prethodno začinjeni tofu jednostavno stavite na lim za pečenje i pecite dok s obje strane ne porumeni (otprilike deset minuta na jakoj temperaturi, od 200 C stupnjeva), savjetuju s portala Bhg.

Najgledanija galerija

Izdvojeno


Reci što misliš!