digitalni pomoćnik za koronu

PITAJTE ANDRIJU Informacije o koronavirusu odsad možete dobiti od Andrije na WhatsAppu!

Andrija je tek rođen i učinili smo ga jako osjetljivim pa može i zbog opreza građene uputiti obiteljskim liječnicima ako i nije stvarno potrebno. Nemojte u ovim počecima biti prekritični. Andrija će se brzo razvijati, poručio je epidemiolog Branko Kolarić

Andrija živi na WhatsApp platformi za razgovore koja je
dostupna na mobilnim uređajima. 

Na dva načina možete pristupiti Andriji: otići na stranicu
koronavirus.hr te kliknuti na poveznicu
koja vam se nudi ili u imenik pametnog mobitela
ukucati broj +385 99 775 3049 te potom otići u
aplikaciju WhatsApp. Aktivacijska poveznica objavljena je i
na Andrijinoj službenoj stranici www.andrija.ai. 

Andrija, chatbot, funkcionira tako da se korisnik dopisuje s
digitalnim asistentom preko svojeg mobitela. Broj
mobitela više se nigdje ne koristi u sustavu niti izvan
njega da bi se izbjeglo povezivanje s konkretnim
fizičkim osobama.   Korisnik može dobrovoljno
podijeliti svoju lokaciju i stanje simptoma povezanih
s koronavirusom. Ti su
podaci anonimni, odnosno ne sadrže broj  mobitela
korisnika, a prikupljeni podaci stavljaju se na raspolaganje
stručnjacima iz Ministarstva zdravstva kako bi što bolje pratili
razvoj epidemije. Na pitanja korisnik odgovara tako da ukucava
odgovore, ne može ih birati dodirom. 

Branko Kolarić, epidemiolog s dvadesetogodišnjim
iskustvom čiji je tim radio na kreiranju rješenja, kazao je
kako su proučavali dobru praksu u ostalim državama, posebice u
Singapuru i Južnoj Koreji. Individualna digitalna komunikacija s
građanima Digitalni asistent Andrija odgovara na pitanja koja bi
postavio epidemiolog te time rasterećuje zdravstveni
sustav jer pomaže korisnicima u samoprocjeni vlastitog
stanja. 

– Epidemiolozi mogu dnevno dogovoriti na 50-tak poziva, dok
Andrija može paralelno raditi na desecima tisuća slučajeva
i velika je pomoć za zdravstveni sustav – istaknuo je
Kolarić. – Naravno da je bolje razgovarati s liječnikom, no dobro
je dobiti neki savjet kada su linije zagušene pa dobiti
pomoć na vrijeme negoli čekati satima na vezu. I ono što moram
svakako istaknuti jest da je Andrija tek rođen i vrlo je mladi
asistent, a  povratne informacije koje dobijemo od korisnika
iskoristit ćemo za daljnji razvoj Andrije. Stoga vas molim,
nemojte biti prekritični u početku. Andrija će se brzo razvijati.
Ovakvi alati mogu biti više ili manje ”osjetljivi”. Mi smo
Andriju za početak napravili jako osjetljivim te će ljude
koji se možda ne moraju javiti liječnicima ipak uputiti da to
učine, stoga se ispričavam kolegama liječnicima obiteljske
medicine ako će ih netko zvati, a za to neće imati potrebe
– istaknuo je profesor Branko Kolarić, voditelj Službe
za javnozdravstvenu gerontologiju Zavoda za javno zdravstvo “Dr.
Andrija Štampar”, na jučerašnjem predstavljanju digitalnog
asistenta te dodao kako se Andrija najprije bavi hitnim
stanjima te ako isključi hitno stanje dalje vodi razgovor
korak po korak.

Andrija radi na temelju cloud infrastrukture koju je na
temelju Oracleove tehnologije razvila tvrtka
Neos. Infobip besplatno je ustupio svoju komunikacijsku
platformu za korištenje WhatsAppova API-ja, dok je
tvrtka Mindsmiths, u suradnji s profesorom Brankom
Kolarićem, razvila softver odnosno “mozak” asistenta na vlastitoj
platformi za umjetnu inteligenciju. Ono što je mene iznimno
pozitivno iznenadilo jest partnerstvo koje je nastalo između
države i realnog sektora, gdje se pokazalo da svi djeluju kao
jedinstveno tijelo – kazao je Zoran Šegić iz Oraclea.

U tvrtki Mindsmiths već su razvili nekoliko digitalnih
asistenata u medicinske svrhe i te tvrde  da Andrija
raspolaže bogatim znanjem u području borbe protiv koronavirusa.

– U ovom trenutku Andrijin mozak može odgovoriti na više od 200
pitanja u sekundi. Postoji prostor za dodatno skaliranje ako bude
potrebe. Zadani limit koji WhatsApp postavlja jest 20 odgovora u
sekundi kako ne bi došlo do zlouporabe. Vjerujemo da će ga zbog
Andrije morati značajno povećati. Andrija razgovara s korisnicima
preko chat aplikacije, a da bi odgovor doputovao do korisnika,
treba u prosjeku između jedne i dvije sekunde. To je u
redu, jer ni ljudi s kojima se dopisujemo putem WhatsAppa ne
odgovaraju brže – rekao je prvi čovjek Mindsmithsa i ujedno
predsjednik udruge CroAI. 

Andrija je tek alat i funkcionira jedino ako su korisnici voljni
koristiti ga, dakle na dobrovoljnoj bazi. – Korištenje
Andrije anonimno je i u skladu s pravilima o zaštiti osobnih
podataka – poručuje Mislav Malenica,  – Hrvatske 
IT tvrtke koje su sudjelovale u kreiranju Andrije zapravo su
donirale svoj rad i znanje, samoinicijativno su se
ponudile Vladi, naglašava – Malenica 

– Andrija je tek na početku. Donacija uključuje šest mjeseci
dodavanja novih mogućnosti i usavršavanja ovisno o potrebama koje
će ova epidemija staviti pred Hrvatsku. Trebalo nam je malo manje
od mjesec dana za ovu prvu verziju, s tim što je manji dio toga
tehnička izvedba, a mnogo veći dio rad sa strukom. Andrija je
jedno od rijetkih rješenja na svijetu koje vam neće dati samo
općenite informacije već će vam dati i personalizirani savjet. Tu
je Hrvatska pokazala veliku hrabrost. Kada razmišljamo o Andriji,
nikako ne smijemo zaboraviti veliki doprinos naših partnera
Infobipa, Neosa i Oraclea – ističe Mislav Malenica 

Andrija je ime dobio po ocu preventive dr. Andriji Štamparu koji
je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene
diljem svijeta.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije