Radno vrijeme ugostiteljskih objekata moguće je od 6 do 23 sata...
Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke za
sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i
bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima
u okviru postupnog ublažavanja restrikcija vezanih uz COVID-19.
Preporuke HZJZ-a objavljujemo u cijelosti:
‘Radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u
ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u
ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno je
osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između
posjetitelja i zaposlenika.
Organizacija rada. Radno vrijeme
ugostiteljskih objekata moguće je od 6 do 23 sata. U objektima se
stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor se servira
kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu
ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u
plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične
oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku
ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati
ponudu hrane i pića.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja.
Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na
raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti
tako da su stolovi međusobno udaljeni 1,5 m. Ulazak gostiju
regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina
posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja
napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa
posjetitelja mora biti najmanje 1,5 m. Stolovi trebaju biti
raspoređeni tako da se održi fizički razmak od 1,5 m među
stolovima, odnosno među različitim skupinama gostiju. Za
stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među
pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje
1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 m od
druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima
koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
Posluživanje hrane i pića.
Posjetitelji također mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok
ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi,
odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati
fizički razmak od najmanje 1,5 m između kupaca koji čekaju u
redu. Za šankom je moguće naručiti i preuzeti hranu ili
napitak bez zadržavanja, odnosno nije dopušteno zadržavanje za
šankom. Također, moguće je posluživanje stajaćih gostiju ako se
drže fizičkog razmaka, bez visokih stolova, uz konzumaciju iz
ruke.
Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima
samog objekta. Određuje se jedan zaposlenik koji
poslužuje unaprijed točno određeni broj stolova kako bi se što
više smanjilo miješanje zaposlenika i gostiju. Između
naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja
zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke.
Posebna pravila za ugostiteljske objekte u
smještajnim kapacitetima i ostale koji imaju buffet način
posluživanja. U ovim objektima preporučuje se da
posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5 m tijekom boravka, a
naročito tijekom posluživanja obroka na buffet način, osim ako se
radi o članovima iste obitelji kada nije potrebno da članovi iz
iste obitelji tijekom boravka u ugostiteljskom objektu održavaju
razmak od 1,5 m. Preporučuje se da buffet način posluživanja bude
proveden tako da postoji pregrada između gostiju i hrane i da
jedan zaposlenik poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru.
Ostale mjere fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge
grupe posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede
kao i za sve druge ugostiteljske objekte.
Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja. Odnosi
se na prodajno i uslužno osoblje. Svima treba stalno biti na
raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički
dezinficirati ruke. Ako je moguće, preporučuje se prostorno
osigurati razmak od minimalno 1,5 m između poslužitelja ili
blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe,
odnosno ako je moguće, ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu
posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika
od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim
karticama.
Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda
i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće uz
korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije
posluživanja gostiju svakog novog stola. Prilagođeno
epidemiološkoj situaciji trenutno se preporučuje da
klimatizacijski uređaji budu izvan uporabe te da se prostor
prozračuje provjetravanjem.
Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge
površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati
dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno
zaprljani.
Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima,
na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih
gostiju.
Zabranjuje se korištenje zajedničkih novina, časopisa i drugih
tiskovina u ugostiteljskim objektima.
Čišćenje i dezinfekcija prostora. Na ulazu u
objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s
dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o
obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također, na ulazu treba biti
jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od
minimalno 1,5 m između posjetitelja te između posjetitelja i
osoblja. Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i
rubove vrata na hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči
da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati
dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s
deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama
proizvođača.
Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito
prozračivati.
Dnevno mjerenje tjelesne temperature
zaposlenika. Osoblje treba u jutarnjim satima prije
dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna
temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima
bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove
bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti
nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne
javi liječniku obiteljske medicine.
Maske za lice. Preporučuje se nošenje maski za
lice u zatvorenom prostoru. Osim medicinskih maski mogu se
koristiti i platnene maske za lice koje se peru na minimalno 60°C
i ponovno koriste.
Poželjno je da zaposlenici nose i jednokratne zaštitne rukavice’,
stoji u priopćenju HZJZ-a.