Hrvatima je u vrijeme restrikcija najviše nedostajalo druženje s dragim osobama, izleti i putovanja te ispijanje kave u kafićima
Izvanredna situacija u zemlji donijela je mnoge promjene, no
ljubav prema omiljenom crnom napitku nije se promijenila.
Da građani jedva čekaju ponovno uživati na terasi svog omiljenog
kafića s najmilijima potvrđuje i najnovije istraživanje agencije
Hendal i Francka provedeno tijekom svibnja.
Epidemija koronavirusa negativno je utjecala na značajan broj
građana (87%), ponajviše na stanovnike Dalmacije, ali i na njihov
emotivni život, pa tako većina u posljednjim mjesecima od kada
traje epidemija osjeća nezadovoljstvo (53%) te ljutnju (29%) i
žalost (29%) zbog novonastale situacije.
Zanimljivo je da čak 34 posto građana, prvenstveno muškarci,
navodi da su epidemija i restrikcije koje su došle s njom
izazvali dosadu u njihovom svakodnevnom životu, dok se 28 posto
osjećalo usamljeno, ali i tužno što posebno ističu žene. S druge
strane, oko trećine građana (34%) nastoji zadržati pozitivan stav
i gaje nadu da će se život brzo vratiti u normalu.
Kako ističu, najviše im nedostaje druženje s dragim ljudima
(78%), izleti i putovanja (48%) te ispijanje kave u kafićima
(44%).
Da Hrvati s veseljem iščekuju ponovno otvaranje kafića i terasa,
govori podatak da će ih 47 posto već u prvom tjednu otvaranja
posjetiti kafić kako bi popili svoju omiljenu kavu, dok trećina
(32%) navodi kako će ipak pričekati s odlaskom dok se situacija
ne stabilizira. Kada se otvore, u kafićima će se najviše
pripremati kava. Naime, napitak koji će većina (71%) prvo
naručiti bit će upravo kava, a 57 posto njih voljelo bi ju popiti
s prijateljima te s partnerom ili partnericom (32%), naravno uz
strogo pridržavanje mjera i uputa Stožera. Ispijanju kave u
kafićima vesele se stanovnici svih regija Hrvatske, a posebice
stanovnici Dalmacije.
Kriza izazvana koronavirusom nije imala značajnog utjecaja na
navike 63 posto hrvatskih građana kada su rituali ispijanja kave
u pitanju, o čemu svjedoči podatak da će 66 posto građana, koji
inače imaju naviku posjećivanja kafića, nastaviti s tom navikom u
podjednakoj mjeri kao i prije epidemije. Tijekom restrikcija, za
47 posto ljubitelja kave promijenilo se samo mjesto ispijanja
kave.
– Ova situacija nas je naučila mnogočemu, a ono najbitnije je da
budemo jedni uz druge. Zadnja istraživanja pokazuju da se kava
pije u gotovo svim prilikama, a na nama je da to i omogućimo,
naravno uz sve mjere opreza. Svakodnevno radimo na tome da
olakšamo novonastale okolnosti našim kupcima i potrošačima pa smo
osigurali kavu za van na dodatnim lokacijama, a sada kada se
ugostiteljstvo pokreće imamo sve spremne kapacitete za podršku
ugostiteljima – istaknuli su iz Francka.
Ranije Hendalovo istraživanje koje je također realizirano u
suradnji s Franckom u listopadu prošle godine pokazalo je da je
Hrvatska zaista zemlja kavopija te je “idemo na kavu” i dalje
daleko najčešći (87,5%) poziv na druženje u Hrvata.
Najpopularnije vrste kave su mljevena (turska) kava i espresso u
kafiću koje pije gotovo 70 posto ispitanih građana, a kada se
spomene kava 28 posto građana kao prvu asocijaciju navodi jutro,
16 posto buđenje, 15 posto miris, dok 14 posto njih spominje
Franck.
Upravo Franck kao vodeća hrvatska kompanija u proizvodnji kave,
ima spremne sve kapacitete poput servisnog centra, brojnih
profesionalnih aparata i opreme za ugostitelje, dostave te
edukacije ugostitelja, a pripreme na terenu su u punom jeku kako
bi svojim partnerima pružio punu podršku u narednom periodu kada,
s ublažavanjem epidemioloških mjera, dolazi do reaktivacije
ugostiteljstva.