Fuchs tri moguća scenarija za sve bližu jesen koja je predvidjela Blaženka Divjak smatra logičnima, ali ih želi poboljšati
Mandat novog ministra obrazovanja i znanosti Radovana
Fuchsa počeo je u znaku intenzivnih priprema za organizaciju
nastave od jeseni u školama i na fakultetima.
Kako doznaje Jutarnji
list, već tijekom vikenda obavljeno je nekoliko konzultacija
sa sudionicama u sustavu, a Fuchs sljedećih dana u razgovore na
tu temu planira uključiti što širi krug ljudi, od
predstavnika agencija u sustavu obrazovanja, središnjih
logističkih računskih mreža, epidemiologa, Nacionalnog stožera
civilne zaštite do predstavnika sindikata, ravnateljskih udruga,
osnivača škola i ostalih.
Prioritet je povratak u klupe
“Prioritet je povratak svih učenika i studenata u učionice od
nove školske i akademske godine. Naravno, sve ovisi o
epidemiološkoj situaciji, koju trenutačno nitko ne može
predvidjeti, ali svakako želimo da svi budu u školama što je više
moguće, uz osigurane sve sigurnosne mjere”, ponovili su iz
Ministarstva stajalište o točki koju je Fuchs označio ključnom te
najavio da je do početka nove školske i akademske godine treba
što detaljnije razraditi.
Fuchsova prethodnica Blaženka Divjak najavila je za
jesen tri moguća scenarija organizacije nastave –
potpuni povratak u učionice, potom mješoviti oblik nastave koji
znači da se dio nastave provodi u školi, a dio na daljinu
(online) te kao treći potpuni prelazak na online i televizijsku
nastavu od kuće, što je opcija koju trenutačno ne želi nitko.
Ministar Fuchs te je scenarije nazvao logičnima, međutim, želi
ih poboljšati uzimajući u obzir, osim razvoja
epidemiološke situacije, i ostale okolnosti, poput prostornih
uvjeta u školama, sigurnosnih mjera za zaposlenike i učenike itd.
Fuchs je nesklon potpunom zatvaranju, pa je moguće da se od
jeseni mjere primjenjuju lokalno – na primjer, da se
zbog proboja virusa ili njegova jačanja na određenom području ne
zatvaraju škole u cijeloj zemlji, nego, ovisno o procjeni
epidemiologa, samoizolira određeni razred, školu u pojedinom
gradu, taj grad ili cijelu županiju.Točnije, namjera je da
nastavnici u takvim krajnjim slučajevima školski sat održavaju
putem interneta prema postojećem rasporedu koji vrijedi i za
učioničku nastavu, a kako bi bila riječ o manjem broju sudionika,
to ne bi trebalo preopteretiti sustav. Naravno, treba detektirati
tehničke mogućnosti učenika i nastavnika za rad od kuće.
“Za moguću provedbu online nastave potrebno je svuda osigurati
dobru internetsku vezu te osigurati bolji sustav podrške putem
CARNeta kako više ne bi dolazilo do pada sustava i kako bi se
nastava na daljinu mogla održavati bez tehničkih teškoća”,
upozorava Ana Tuškan, glavna tajnica SHU, a
prenosi Jutarnji
list.
Prostorni uvjeti, dezinfekcija…
U Ministarstvu su svjesni da dio škola nema prostornih
uvjeta ispoštovati mjeru prema kojoj udaljenost između osoba u
istoj prostoriji treba biti najmanje 1,5 metar. Primjerice, u
nekim gimnazijama u razredu sjedi i više od previđenih 28
učenika, a učionice imaju oko 50 četvornih metara. S obzirom da
je riječ o zatvorenom prostoru, trebat će odrediti tko će morati
nositi maske, a u nekim školama već su najavili da su
naručili vizire za nastavnike. Zbog potresa, neke će škole
prijeći na dvosmjensku nastavu. Na kraju, treba se dogovoriti
nabava dezinficijskih sredstava.