capak potvrdio

Šira obvezatna upotreba covid-potvrda ipak od utorka

Puno pitanja još nije odgovoreno...

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak
potvrdio je da će Nacionalni stožer u petak donijeti odluku o
uvođenju covid-potvrda u državne i javne službe koje počinje u
ponedjeljak, ali primjena kreće od utorka.

Rezultati kućnih testova neće se uzimati u obzir, a potvrda o
preboljenju korone vrijedit će godinu dana, rekao je Capak za RTL
Danas.

Zbog proširenja upotrebe COVID potvrde od 15. studenoga Hrvatski
zavod za javno zdravstvo objavio je da se pristupa povećanju
broja testnih mjesta kako bi se poboljšala dostupnost testiranja
za sve osobe na čitavom teritoriju Hrvatske.

– Osim testnih mjesta koja već sada postoje i na listi su
Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), testirati može
svaki zdravstveni djelatnik uključujući i one čija je osnovna
uloga u sustavu zdravstva primarno usmjerena drugim područjima
poput farmaceuta, farmaceutskih tehničara i doktora dentalne
medicine – navode u HZJZ-u, piše
HRT
.

Primarna zdravstvena zaštita:

HZZO će centralno omogućiti svim zaposlenicima ljekarni i svim
pružateljima primarne zdravstvene zaštite da HZZO-u prijavljuju
testiranja koja provode bez ikakve predradnje (bez prethodne
prijave HZZO-u). Uvjet je pametna kartica HZZO-a i najmanje jedan
zaposleni zdravstveni djelatnik, a bez prethodne suglasnosti ili
prethodne prijave HZZO-u ili Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo
(HZJZ). 

Specijalističko-konzilijarna zdravstvena zaštita, bolnička
zdravstvena zaštitu i privatni sektor:

Za specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu, bolničku
zdravstvenu zaštitu i privatni sektor uvjet je pametna kartica
HZZO-a i najmanja jedan zaposleni zdravstveni djelatnik te
prethodna najava korištenja pristupa HZZO-u na e-adresu:
covid_izvjestaj@hzzo.hr. Ne provodi se prethodna prijava testnog
mjesta HZJZ-u.

Kvaliteta zdravstvene zaštite:

HZZO će upute za upis pojedinačnih testiranja u platformu i
izdavanje COVID potvrda objaviti na www.hzzo.hr stranici. HZZO će
pratiti prijavu pojedinačnih rezultata testiranja po ustanovama,
ugovoru s HZZO-om kao i osobama čije pametne kartice su korištena
za ovu svrhu. Testiranje se izvodi prema uputama proizvođača
brzog antigenskog testa, te odgovorna osoba na svakom testom
mjestu treba osigurati da su svi koji provode testiranje
osposobljeni za izvođenje ovih testiranja odnosno upoznati sa
sadržajem uputa proizvođača kao i s ovim uputama.

Testovi:

Za ovu svrhu trebaju se koristiti isključivo testovi koji su
navedeni na zadnjem odobrenom Zajedničkom popisumeđunarodno
priznatih brzih antigenskih testova (https://www.hzjz.hr/priopcenja-mediji/zajednicki-popis-medunarodno-priznatih-brzih-antigenskihtestova/).
Lista se redovito ažurira i uvijek treba provjeriti dali se test
nalazi na zadnjoj odobrenoj listi.

Testove koji su na navedem popisu ne treba validirati. Antigenski
testovi koji koriste slinu kao uzorak nisu prihvatljivi za
izdavanje COVID potvrda zbog čega se na nalaze na Zajedničkom
popisu.

Prostorni uvjeti:

Uzorkovanje bi se trebalo izvoditi na otvorenom kad god uvjeti to
dozvoljavaju, uz moguće prilagodbe primjerice kroz prozor, po
principu “drive-in” i sl. Ako je uzorkovanje u zatvorenom, onda u
tim prostorijama, osim uključenih u testiranje, nitko drugi ne bi
trebao boraviti, odnosno te prostorije bi trebale biti samo za
namjenu testiranja. Ako nema raspoložive posebne prostorije,
testiranje se može organizirati kroz rad u određivanjem radnom
vremenu u kojem će se provoditi  samo testiranja uz naknadno
odgovarajuće čišćenje/dezinfekciju.

Prostorije moraju biti dobro ventilirane i u njima se redovito
trebaju čistiti plohe na kojima se izvode testovi odgovarajućim
dezinficijensima za površine. Plohe stolova i stolice koje se
tamo koriste, trebalo bi brisati 70% alkoholom ili 0,1%, odnosno
1% otopinom natrijevog-hipoklorita (varikine) nakon uzorkovanja.
Moraju biti od materijala koji ne upija, odnosno ne smiju biti od
tkanina i koji ne mijenja svojstva zbog korištenja
dezinficijensa. Dezinficijens se u pravilu drži u sprej-bočicama.

Osoba koja uzorkuje mora koristiti osobna zaštitna sredstva koja
uključuju pregaču, rukavice, kiruršku/medicinsku masku i vizir.
Rukavice se između svakog uzorkovanja dezinficiraju.

Osoba kojoj se uzima uzorak, cijelo vrijeme nosi masku, a tijekom
uzorkovanja masku spušta s nosa tako da joj maska prekriva usta.

U pravilu se u pakiranju testova za antigensko testiranje nalaze
sterilni odgovarajući štapići za uzimanje obriska nazofarinksa
ili ako je test namijenjen za nos, onda odgovarajući štapić za
nos. Ako je isti test namijenjen za obrisak nazofarinksa i
obrisak nosa, u ovoj svrsi prednost se daje obrisku nosa.

Izvođenje testova treba se provoditi na sobnoj temperaturi i
uobičajenom udjelu vlage u uredskim prostorima, a nikako na nižim
temperaturama i visokom udjelu vlage jer postoji mogućnost lažno
pozitivnog nalaza ako se testiranja izvode u neodgovarajućim
uvjetima.

Potrebno je:

• odgovarajući vodootporni flomaster za označavanje uzoraka

• vreća za odlaganje infektivnog otpada, kontejner i po potrebi
organizirano sakupljanje takvog otpada; korišteni testovi se ne
čuvaju već se bacaju

• štoperica za mjerenje vremena trajanja testa koje u pravilu
iznosi od nanošenja uzorka na pločicu 10-30 minuta (provjeriti u
uputi proizvođača testa).

Postupanje s rezultatom testa:

Sva provedena testiranja, neovisno o rezultatu se unose na
platformu testiranih. Ako nije moguće interpretirati rezultat,
testiranje je potrebno ponoviti.

Interpretacija pozitivnog nalaza varira ovisno o prevalenciji
bolesti u populaciji. Trenutno je prevalencija visoka te se
pozitivan nalaz u osobe sa simptomima može smatrati i potvrdom
bolesti. U slučaju niske prevalencije, pouzdanost testova može
varirati.

Pozitivna osoba upućuje se svom liječniku obiteljske medicine
radi otvaranja izolacije. Informacije o pozitivnoj osobi (osobni
podaci pozitivne osobe, kontakt telefon ili e-mail adresa)
javljaju se službi za epidemiologiju nadležnog zavoda za javno
zdravstvo županije odnosno grada Zagreba radi praćenja kontakata.

U slučaju testiranja za potrebe poslodavca, informacije o
rezultatima testovamogu se dostavljati poslodavcu sukladno
dogovorenoj proceduri između poslodavca i testnog mjesta.

Testiranje kod poslodavca:

Moguće je organizirati testiranje kod poslodavca pri čemu
rezultati testiranja ne služe za izdavanje COVID potvrde nego
isključivo da se omogući osobama s negativnim testom pristup na
radno mjesto odnosno u prostorije poslodavca, dok se s osobama s
pozitivnim testom postupa kako je ranije navedeno.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije