KAZALIŠNI STUDIO MLADIH HNK U VARAŽDINU

Recitatori iz Katoličke škole na radionici Kazališnog studija mladih

'Kada glumim, ne znam da sam to ja, a to mi se sviđa', iskustvo je jednog polaznika radionice.

U subotu, 13. travnja 2024. godine, Kazališni studio
mladih u HNK u Varaždinu
upriličio je inspirativnu
kazališnu radionicu pod nazivom “Od pjesme do scenske igre” za
Katoličku osnovnu školu Svete Uršule. Radionica, koju je
oblikovala i vodila  iskusna dramska pedagoginja Kazališnog
studija Roberta Barat, okupila je 11 malih
recitatora u pratnji Martine Lakuš, voditeljice
recitatorske skupine, te Ivančice Kudumije i
Željke Škrlec, učiteljica razredne nastave.

Radionica je istraživala odgovore na pitanje kako usvojiti
pojmove pjesničke slike, a u isto vrijeme, kroz kreativni proces
i učešće svih polaznika, stvoriti scensku igru koja skupinu može
predstaviti na javnim nastupima. I to na najbrži, jednostavan i
zoran način. Uz dramske igre i vježbe u tijeku radionice
korištene su dramske tehnike kipovi, zaustavljeni prizor,
pokretati zaustavljene prizore i dr. 

Odabravši pjesmu “Zašto se plavi zec spustio na Mjesec”
Nevenke Videk, polaznici su kroz igru a uz
vještu implementaciju dramskih igara analizirali njen sadržaj te
donosili maštovite interpretacije kako bi sakupili građu za
stvaranje jedinstvene dramsko – scenske igre.

O petosatnoj su radionici, na kojoj su proveli čitavo subotnje
prijepodne, učenice i učenici četvrtih razreda, iznijeli
raznolike dojmove.

“Na radionici su mi se najviše svidjele dramske igre. Sve je bilo
jako kreativno i ja sam jako kreativna. Volim recitirati jer mogu
prenijeti osjećaje i pokazati što ja osjećam dok recitiram”,
rekla je Mila Jertec.

“Jako me se dojmila radionica jer je bilo puno dramskih igara.
Najviše me se dojmilo kada smo trebali kotrljati lice, jer smo uz
to mijenjali i svoj glas. Kada glumim, onda sam drugačiji čovjek,
ne znam da sam to ja, a to mi se sviđa”, iskustvo je
Filipa Jaklina

Marija Batinić je pak rekla: “Svidjela mi se
radionica, a najviše igre s imenima. Volim recitirati, to je
lijepo.”

Ovakav oblik kazališnih radionica ne samo da potiče kreativnost i
izražajnost djece i mladih već im pruža priliku da razvijaju
svoje talente i vještine u ugodnom i poticajnom okruženju. 

“Uvođenje dramskih metoda u školsku nastavu pruža učenicima
brojne koristi. Osim razvijanja kreativnosti, izražajnosti i
suradnje, ove metode potiču samopouzdanje kod učenika i omogućuju
im da se izraze na nov i kreativan način. Dramske metode potiču
dublje razumijevanje gradiva, jer učenici aktivno sudjeluju u
procesu učenja, koristeći svoje tijelo, glas i emocionalnu
inteligenciju kako bi interpretirali i razumjeli sadržaj na nov i
dinamičan način. Sve ovo ukazuje na važnost uključivanja dramskih
metoda u nastavu kako bi se potaknula cjelovita i angažirana
edukacija učenika”, kaže Tanja Novak,
voditeljica Kazališnog studija mladih HNK u Varaždinu.

Kazališni studio mladih nastavlja sa svojim svakodnevnim
nastavnim aktivnostima, i angažmanom u oblikovanju budućih
generacija zaljubljenika u izvedbene umjetnosti.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije