City Charm

ŽARKO RADOVANOVIĆ ‘Ove slike rezultat su mog emotivnog razračunavanja s Varaždinom’

'Svi mi koji smo rođeni u Varaždinu imamo specifičan odnos prema gradu', kaže Žarko Radovanović, dizajner i likovni umjetnik čije ste radove sigurno zamijetili u Kreativnici.

Uska ulica mnogima je omiljeni kutak Špancirfesta. Ovaj, sam po sebi živopisan dio grada, postaje posebno šarmantan tijekom deset dana održavanja festivala, kada cijeli niz malih obrtnika svojom raznolikom ponudom privlači pažnju šetača. Ta zona objedinjena je pod nazivom Kreativnica, a pri njezinom sjevernom kraju, blizu izlaza u Bakačevu, pažnju vam mora privući raskošni kolorit koji pršti iz niza oslikanih prepoznatljivih varaždinskih motiva.

Grad Varaždin u svojoj ‘merchandise’ ponudi nudi sve i svašta; suvenirnice postoje, no čini se da ono što je odnedavno predstavio brend City Charm predstavlja značajan iskorak. Iza ovog naziva krije se Žarko Radovanović, profesionalni dizajner koji je napravio mali iskorak iz svog primarnog posla te sa suprugom Sandrom pokrenuo obiteljski obrt.

Sve krenulo iz umjetničkog poriva

Zanimljivo je da ovaj projekt nije nastao kao poduzetnička priča. “Sve je krenulo bez plana i cilja, iz čistog umjetničkog poriva,” otkrio nam je Žarko.

“Nakon godina profesionalnog dizajnerskog rada, dobio sam želju malo se odmaknuti od komercijalnog izričaja. Pritom sam osjetio potrebu napraviti jedan opus koji bi bio vezan uz Varaždin. Svi mi koji smo rođeni u Varaždinu imamo specifičan odnos prema gradu, s obzirom na to da je i sam grad specifičan. Tako je ovo bilo, moglo bi se reći, neko moje emotivno razračunavanje s gradom. Sva ta varaždinska pročelja, sav taj život na njegovim uličicama, sve se to skupilo u emocije koje je trebalo na neki način realizirati. A s obzirom na to da imam taj umjetnički afinitet, onda je to ispalo ovako”, prisjeća se Žarko kako je sve počelo.

Tehnika urbanog skiciranja

Na samom početku, dakle, nije bilo zamišljeno da bi slike koje je počeo raditi trebale rezultirati cijelim nizom proizvoda i cijelim jednim brendom, što se naposljetku dogodilo. Počelo je stvaranjem petnaestak slika, a tehnika koju je koristio zove se urbano skiciranje.

“Tu tehniku razvili su ljudi koji su putovali po svijetu. Radi se na licu mjesta. Prvo se radi skica, koja je dosta dinamična i brza. To je crtež brzim potezima, najbolje da se olovka uopće ne diže s papira. Bilo bi idealno da se cijeli crtež napravi u jednom potezu. To stvara jedan intuitivni dojam. Druga stvar je da svaka slika nastala u toj tehnici mora prenijeti duh mjesta. Dakle, treba povezati kolorit, razigrani crtež i ljude. Sve se to mora stopiti u nešto što će te praktički uvući u sliku”, pokazuje nam Žarko radove, vrlo živopisnog kolorita postignutog akvarelom.

Varaždinski skicopis

Kada su nastale te prve slike, uvidio je potencijal da to preraste u svojevrsnu knjižicu o Varaždinu. Tako je nastao ‘Varaždinski skicopis’.

“Možda je u tom trenutku proradio moj poduzetnički mentalitet. Umjesto da radove predstavim na klasičnoj izložbi, od njih smo napravili proizvod. A s obzirom na to da znamo da ovakvih stvari gradu treba, da Varaždin ima relativno šturu ponudu turističkih proizvoda takve vrste, knjižica nam se brzo nametnula kao ideja”, objasnio je Žarko kako je umjetnički poriv, od kojeg je krenuo, pretočio u poduzetnički pothvat. Drugi dio slika stoga je radio ciljano za knjižicu.

Danas, dosta mjeseci kasnije, osim reprodukcija njegovih slika te knjižice ‘Varaždinski skicopis’, na njihovom štandu može se pronaći zaista mnogo različitih proizvoda.

Nitko nije ostao ravnodušan

“Osim slika i knjižica, primarno radimo torbe i kišobrane. Tu su i etui za naočale, poklon vrećice… U ponudi su i klasične razglednice, naravno sa slikama, a gore su ispisani tekstovi koji se provlače i kroz knjižicu. Na njima je i QR kod preko kojeg se dolazi na stranicu gdje se mogu slati i elektroničke razglednice. Ali taj dio je još u povojima, to još nije realizirano”, pokazuje nam varaždinski umjetnik ponudu City Charma.

Prolaznici odlično reagiraju, kaže Žarko, a i sami smo se mogli u to uvjeriti. Nitko tko je zastao nije ostao ravnodušan. Čini se da je Žarkovo ’emotivno razračunavanje s gradom’, kako je to rekao, urodilo slikama – a onda i cijelom paletom proizvoda – koji odlično komuniciraju s publikom, jednako sa stanovnicima ovoga grada kao i s turistima koji dođu istražiti Varaždin.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Najnovije