Vijesti / Kultura

Magistar primijenjenih umjetnosti i kipar

LEO FRIŠČIĆ 'Ne želim nešto uljepšavati, želim stvari prikazati kakvima jesu'

LEO FRIŠČIĆ 'Ne želim nešto uljepšavati, želim stvari prikazati kakvima jesu'
List Međimurje

Upoznajte mladog umjetnika koji je dio kolektiva RezervArt.

Magistar primijenjenih umjetnosti i kipar Leo Friščić (34) prije pola godine iz Ivanca je sa suprugom Monikom te dvogodišnjim sinom Jonom doselio u Pušćine. Dio je kolektiva umjetnika okupljenih u umjetničku koloniju RezervArt varaždinskog kipara Nikole Vudraga, a Međimurje vidi kao plodno tlo za umjetnički razvoj.

Iako se još nije predstavio međimurskoj publici, nada se da će u dogledno vrijeme imati i tu priliku. U svom radu Friščić naglasak stavlja na recikliranje te izradu skulptura od željeza, ali se u kiparstvu poigrava i zvukom i slikom.

- Skulpturama prikazujem utjecaj tehnologije na ljude te kako digitalizacija ulazi u sfere međuljudskih odnosa. Sve zajedno možemo nazvati transhumanizmom, utjecajem tehnologije na svakodnevni život, ističe Friščić te dodaje:

- Stalno se prikazuju pozitivni aspekti tehnologije i razvoja, ali mene zanima ono u pozadini, kao i istraživanje i kreiranje novih umjetničkih izričaja.

RECIKLIRANJE

Leo stoga za izradu svojih skulptura koristi dijelove računala, starih automobila, ekrana i svega 'tehnološki naprednog' što pronađe te vidi da bi mogao reciklirati i pretvoriti u umjetnost. Skulpture, osim što su neobične, često budu i uporabne, pa od dijelova automobila ovaj umjetnik izrađuje i namještaj, vješalice, stolice i stolove, kako bi jedinstveni umjetnički komadi imali i uporabnu svrhu.

- Svoje skulpture smatram alatom za upozorenje da je tehnologija samo sredstvo, a sami određujemo kako ćemo je i koliko koristiti, ističe Friščić.

U svom se radu ovaj mladi umjetnik ne ograničava na jednu tehniku ili materijal. Kroz svoj diplomski rad počeo je istraživati i oblikovanje materije zvukom, zvučnim valovima i vibracijama stvarao je skulpture.

- I zvuk smatram kiparskom tehnikom, jer osim što utječe na nas, utječe i na materiju, napominje te dodaje:

- Istraživanje zvuka kao kiparske forme krenulo je nakon što sam svirao u nekoliko glazbenih sastava, pa sam se osamostalio da bih uz klasično kiparstvo nastavio istraživati ostale kreativne forme.

NOSAČ ZVUKA

Stoga je pod umjetničkim imenom SMOGART izdao i nosač zvuka, a zvukovi koje je koristio u stvaranju melodije podsjećaju na rad strojeva.

- Ne želim nešto uljepšavati, želim stvari prikazati kakvima jesu, kako izgledaju i kako zvuče.

Kako Leo ističe, njegov rad publika ipak doživljava pozitivno, iako umjetnost koristi i kao upozorenje.

U svemu tome Friščić ima i podršku supruge, diplomirane arheologinje i slikarice, kao i brata Ninoslava:

- Ne bih mogao stvarati bez podrške obitelji i roditelja, te brata, također glazbenika. A kreativne gene sam naslijedio od djeda Danijela koji se bavio tehnikom, ali i glazbom, zaključuje Friščić.

Kako najavljuje, ispred njega je projekt revitalizacije starih skica iz srednje škole, projekta kojim se želi već duže pozabaviti, a po završetku istoga, skulpture bi želio predstaviti i u Međimurju.

* Preuzeto iz Lista Međimurje, broj 3468

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video