Vijesti / Kultura

Gradski muzej Varaždin

Izložba 'Zeleni kadar' u Gradskom muzeju Varaždin: Prikaz seljačkih buna i pokreta u Austro-Ugarskoj

Varaždinski.hr

Izložba se u različitim inačicama istodobno održava na nekoliko mjesta u europskim državama povijesno povezanima habsburškom vladavinom i pojavom zelenog kadra.

U srijedu, 24. kolovoza u 19 sati u prostoru Staroga grada GMV-a otvara se izložba pod nazivom Zeleni kadar: Seljačke bune i pokreti u Austro-Ugarskoj i u državama nasljednicama 1914. – 1950. Riječ je o međunarodnom projektu koji pruža jedinstven uvid u povijest djelovanja zelenog kadra na varaždinskom području, kao i u drugim regijama bivše Austro-Ugarske Monarhije tijekom svjetskih ratova. Tema je ilustrirana kroz fotografije i dokumente iz 15 različitih muzeja, arhiva i knjižnica iz Hrvatske, Slovenije, Slovačke, Češke, Austrije i Poljske. Mnogi od izložaka su rijetki i dosad nisu bili predstavljeni javnosti, a okupljeni na ovoj izložbi ukazuju na važnu ulogu koju je selo na području bivše Austro-Ugarske imalo u europskoj povijesti 20. stoljeća.

Autori izložbe su Jakub Beneš, povjesničar na University College London i Petra Svoljšak, ravnateljica Zgodovinskoga inštituta Milka Kosa Slovenske akademije znanosti in umetnosti, koji su je koncepcijski osmislili tijekom dvogodišnjeg istraživačkog projekta koji je financiralo Ujedinjeno Kraljevstvo. U organizaciji izložbe, uz Gradski muzej Varaždin, sudjelovali su: University College London, School of Slavonic and East European Studies, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Zgodovinski inštitut Milka Kosa (Ljubljana), Záhorské múzeum v Skalici (Slovačka) i Muzej narodne osvoboditve (Maribor).

Izložba se u različitim inačicama istodobno održava na nekoliko mjesta u europskim državama povijesno povezanima habsburškom vladavinom i pojavom zelenog kadra, odnosno skupina seljačkih dezertera iz austrougarske vojske na tome prostoru, a u Varaždinu će biti dopunjena i predmetima iz fundusa Gradskog muzeja Varaždin.

Za razgled je postavljena do 2. listopada ove godine.

Najnovije