Lupino: ‘Naše institucije za mene nisu otvorene jer ih vode uštogljeni ljudi’

Stvaralaštvo toliko osebujno, specifično, posebno i drukčije od svega ostalog da zaslužuje vlastiti naziv. To je rad Stephana Lupina, svjetski proslavljenog fotografa i umjetnika čiji je bogat opus poznat pod nazivom – lupinizam.

Na tisuće erotskih fotografija, apokaliptične slike, monumentalne skulpture, ali i namještaj. On svojim radom spaja nespojivo, kažu jedni, no drugi odgovaraju da to čini jako uspješno. Stoga nije čudno da je njegova umjetnost stekla epitete poput nevjerojatne i kontroverzne, a najbolja djela stvorena u 35 godina rada, njih više od stotinu, mogu se razgledati na izložbi ‘Lupinizam’ otvorenoj u Klovićevim dvorima koja je već izazvala brojne reakcije, piše Večernji list.

– Za mene je lupinizam ta moja prosvijećena, kreativna, luda i nadrealna energija. Nemaju me kamo svrstati, pa onda kažu da je to moj stil. A to tako i jest. Što god napravim originalno je, nema ‘copy-paste’, ne povodim se za svjetskim trendovima – komentira Lupino činjenicu da je cijeli umjetnički pravac nazvan po njemu.

Ističe i da je barem sto godina ispred svog vremena, a inspiracije ima toliko da je opus predstavljen u Klovićevim dvorima tek četvrtina onoga što je za života stvorio.

Početna točka njegova stvaralaštva bile su osamdesete u New Yorku kada je Stephan Lupino prvi put stao iza objektiva fotoaparata, iako je do tada uvijek bio ispred njega.

Prije dolaska u SAD radio je, naime, kao model u Europi, a sve je počelo kada je iz rodnog Varaždina otišao u svijet upoznati velike gradove. Tada se, još kao Ivan Lepen, prvo otputio u Rim gdje je otvorio svoju školu karatea te postao tjelohranitelj eliti, poznatim osobama i bogatašima. Lupino je oduvijek bio ljubitelj sporta, posebice borilačkih sportova, no u Italiji počeo se baviti modelingom.

Sa samo dva kovčega, napominje. Ondje je nastavio raditi kao model, a pozirao je, između ostalog, i poznatoj modnoj fotografkinji Deborah Turbeville. Od nje je posudio i prvi fotoaparat te počeo sam raditi portrete, a fotografije su ispale toliko dobro da nitko nije vjerovao da su njegove.

Lupina su zvali kraljem noćnog života, a zbog činjenice da je zabilježio sve lude provode na njujorškoj sceni, časopis ‘Paper’ uvrstio ga je na popis deset ljudi koji su obilježili noćnu scenu New Yorka osamdesetih i devedesetih godina. Osim toga, proslavio se i fotografiranjem aktova, pa mu je tako pred objektiv stalo više od 2000 golih žena te više od 500 muškaraca.

Zna se našaliti da je i sam Mick Jagger komentirao da mora vidjeti kako Lupino uspije skinuti toliko žena. Iako je u to vrijeme bio na vrhuncu slave, a njegove su se fotografije prodavale za tisuće dolara, kada je u Hrvatskoj počeo Domovinski rat, vratio se, kako kaže, prvim avionom.

– Volim ovu zemlju i uvijek me nešto u duši vuklo da se vratim, čak i kada sam bio najpopularniji u svijetu – ističe Lupino koji je nakon povratka u Hrvatsku fotografirao ratne strahote, a počeo se baviti i humanitarnim radom. Tako je u sklopu projekta ‘Moji anđeli’ fotografirao djecu s posebnim potrebama i s malignim bolestima za koje je skupljao donacije.

Upravo su to fotografije, smatra, čije vrijeme tek dolazi i koje će izrazito potresti javnost kada budu objavljene. Iako se Lupino, bez obzira na to što fotografirao, u svijetu proslavio baš iza objektiva, prije desetak godina počeo je pokazivati koliko je zapravo svestran. Tada se, naime, okrenuo slikarstvu i kiparstvu, a da je očito riječ o uspješnom odabiru dokazuje i to da njegove najpoznatije skulpture vrijede stotine tisuća dolara, a bile su izložene u poznatim muzejima i galerijama diljem svijeta.

– Sad se najviše bavim baš tim skulpturama i slikanjem. Moje apokaliptične slike na platnu prikazuju kraj na jedan sasvim drukčiji način – objašnjava Lupino koji za sebe kaže da radi tematski, u fazama, ovisno o tome što ga u kojem trenutku inspirira.

Tako se prije dvije godine intenzivno bavio izradom dekorativnog namještaja, također veoma osebujnog stila. U njegovoj su se kolekciji nalazili stolovi, stolci, ogledala i križevi, a najveću su pažnju dobili stolci posvećeni poznatim povijesnim i suvremenim ličnostima poput Cezara, Mao Ce-tunga i Putina.

– Teško će netko shvatiti moju umjetnost, to je jako komplicirano i jako puno ispred svog vremena. Može je se eventualno osjetiti te opipati da je to nešto stvarno i drukčije od ostalog – ističe Lupino te dodaje kako ljudi često bezrazložno napadaju ono što ne razumiju.

Navikao je da ljudi imaju oprečne stavove o njegovim djelima, no opus poput onog izloženog u Klovićevim dvorima malo koga može ostaviti ravnodušnim. U svakom slučaju, takav pothvat jednog suvremenog umjetnika zaslužuje respekt, bez obzira na ukus, piše Večernji list.

Iz naše mreže
Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije