Na samu skulpturu povješane su krvave krpe kako bi se, ističe Ksenija Kordić, ukazalo da su takvi i slični odjevni predmeti, kao i općenito ideali ljepote, štetni za zdravlje žena.
Jedan od varaždinskih simbola, skulptura Krinolina
ljubavi, jučer, na Valentinovo, pretvoren je u svoju
suštu suprotnost. Ksenija Kordić, članica
neformalne radikalno feminističke skupine Femrevolt, svojom je
umjetničkom intervencijom pretvorila tu skulpturu u
Krinolinu ropstva.
– Krinolina ljubavi dobro ilustrira žensku potčinjenost kroz
štetne kulturne prakse koje uključuju odjeću koja onemogućuje
slobodu kretanja (korzet, krinolina) te je primjereno i
prikazivanje takve odjeće kao metalnog kaveza. Indikativan je i
izostanak subjekta, odnosno žene, pa umjesto zatočenice nalazimo
tek prazan prostor – zato što ona nema identitet, zato što joj ne
želimo vidjeti lice, ili zato što je uspjela pobjeći? Ljubavni
lokoti okačeni na takvu konstrukciju dodatno potcrtavaju temu –
mjesto ženske borbe je kuća, patrijarhalni brak – rekla je
Kordić.
Na samu skulpturu povješane su krvave krpe kako bi se, ističe
Kordić, ukazalo da su takvi i slični odjevni predmeti, kao i
općenito ideali ljepote, štetni za zdravlje žena.
– Također smo htjeli upozoriti na činjenicu da žene najveće
nasilje doživljavaju upravo unutar privatne sfere i ljubavnih
odnosa s muškarcima, u svom vlastitom domu i braku, od svojih
partnera. Zapalili smo lučice oko skulpture kao svojevrsni
memento za žene i djevojčice žrtve patrijarhata.
Umjesto table koja inače stoji kod Krinoline ljubavi postavljena
je druga na kojoj je bio napisan citat Andree
Dworkin, američke radikalne feministkinje i
spisateljice.
– Standardi ljepote preciziraju odnos koji individua smije imati
sa svojim tijelom. Oni propisuju njenu pokretnost, spontanost,
stav, ograničavaju načine upotrebe vlastitog tijela. Oni točno
definiraju dimenzije fizičke slobode. Standardi ljepote imaju i
psihološki efekt na žene jer je odnos između fizičke slobode i
psihološkog razvoja, intelektualnih mogućnosti i kreativnih
potencijala – neraskidiv – citirana je Andrea Dworkin.
Ksenija Kordić danas će, uz Sanju Kovačević i
Katarinu Pavičić Ivelja, održati tribinu pod
nazivom ‘Estetika patrijahata’ u književnom
salonu Korzo. Početak je u 18 sati.