Film će se u Kinu Gaj prikazati u petak, 10. svibnja...
Pred nama je još jedan petak u Filmskom klubu Kina
Gaj, a ovog puta čeka nas
film ‘Oslobađanje’.
Film će se u Kinu Gaj prikazati u petak, 10. svibnja, s
početkom u 20 sati i 30 minuta.
Cijena ulaznice je 15 kuna.
Više o filmu ‘Oslobađanje’
Po žanru je mješavina drame i pustolovnog filma, a predstavlja
adaptaciju istoimenog romana Jamesa Dickeya, koji je također
napisao scenarij i koji se pojavljuje u maloj ulozi šerifa.
Protagonisti – koje tumače Jon Voight, Burt Reynolds, Ned Beatty
i Ronny Cox – su četvoricxa relativno situiranih muškaraca iz
velikog grada koji preko vikenda odlaze na izlet kanuom niz
rijeku u planinskoj divljini sjeverne Georgije koja bi uskoro
trebala biti potopljena zbog izgradnje hidroelektrane. Radnja
prikazuje kako se tamo suočavaju sa siromašnim, neobrazovanim i
prema došljacima sve neprijateljski nastrojenijim stanovnicima,
te kako serija sitnih incidenata eskalira u zastrašujuće nasilni
sukob, tjerajući ih da iskoriste sve svoje vještine, ali i odbace
“civilizirane” skrupule kako bi pokušali preživjeti.
Deliverance je postigao izuzetan komercijalni uspjeh,
postavši petim najgledanijim filmom 1972. godine u
sjevernoameričkim kino-dvoranama. To se ponekad tumači time što
je svojom temom tada sve aktualnije pitanje očuvanja okoline i
tradicionalne američke divljine, ali i prikaz naličja američkog
društva, prije svega kroz sukob obrazovane, “prosvijećene” i
liberalne urbane srednje klase sa konzervativnim siromašnim
ruralnim bijelcima. Kao takav, Deliverance je u mnogo
čemu ustanovio negativni stereotip
američkih hillbillyja koje će Hollywood koristiti do
današnjeg dana.
Sa druge strane, prema kulturi planinskih stanovnika je pozitivan
stav izrazio kroz vješto korištenje američke folk muzike, prije
svega kroz popularnu instrumentalno kompoziciju Duelling
Banjos koja predstavlja svojevrsni zaštitni znak filma.
Publici je, međutim, najviše u oči zapao izuzetno mračan ton
filma, ali i dotada zbog cenzorskih obzira nezamislivi sadržaji,
a što uključuje i antologijsku scenu brutalnog homoseksualnog
silovanja, jednu od prvih takve vrste u američkom mainstream
filmu. Kritičarima je, pak, najviše u oči zapao Boormanov
neobični režijski stil, koji je često odražavao zbunjenost
protagonista, a kulmnirao u epilogu koji sugerira povratak u
filmu pobijeđenog Zla, a koji će kasnije citirati brojna horor
ostvarenja kao što je Petak 13.