Kazališna kultura ugašena je u ožujku, a krivac je bio - koronavirus. Iako su se stvari u međuvremenu pokrenule i kazališta su naučila funkcionirati u 'novom normalnom', čini se da opasnost gašenja kazališne kulture ponovo prijeti...
Kerekesh teatar i Kazalište
Moruzgva otvornim pismom obratili su se Nacionalnom
stožeru civilne zaštite i ministrici kulture Nini
Obuljen Koržinek kako bi ukazali na problematičnu
situaciju u kojoj se putujuća kazališta, kako ističu autori
pisma, nalaze.
U pismu je istaknuto kako je potrebno, prije donošenja novih
mjera za suzbijanje širenja zaraze koronavirusom koje bi za
kazališnu kulturu mogle biti pogubne, sagledati razlike između
različitih vrsta okupljanja.
Ističu kako se većina njihovih gostovanja događa na otvorenom i u
skladu sa svim epidemiološkim mjerama. Ističu s druge strane
noćne klubove koji su u zatvorenom, u kojima nije moguće izbjeći
bliske kontakte, a ktome još i toče alkohol.
Takva vrsta okupljanja je mnogo opasnija, ističu u pismu, od
okupljanja publike koja dolazi na njihove predstave.
Cijelo pismo Kerekesh teatra i Kazališta Moruzgva pročitajte
u nastavku.
‘Poštovani,
uslijed ponovnog pogoršanja epidemiološke situacije i moguće
zabrane svih okupljanja, uključujući održavanja kulturnih
događanja, molimo Vas da prije donošenja odluka proučite prirodu
svakog oblika okupljanja i jasno uvidite njihove razlike i razinu
rizičnosti koju svaki donosi.
Nakon obustave djelatnosti u ožujku i prekida rada našeg
kazališta, susreli smo se s velikim izazovima kako bismo se u
kratkom roku ponovno aktivirali i uz pomoć domaćina organizirali
ljetnu turneju poštujući sve mjere prevencije širenja zaraze i
propise. Iz izvedbi koje su već iza nas primijetili smo da bi
jednostavna zabrana svih javnih okupljanja uvelike narušila
kulturnom sektoru koji se još uvijek pokušava oporaviti od
obustave rada u ožujku, te Vas molimo da prije donošenja odluke
uzmete u obzir razlike u okupljanjima. Većina se naših izvedbi u
ljetnoj turneji odvija na otvorenom s gledalištem postavljenim u
skladu s epidemiološkim mjerama i publikom koja tijekom gledanja
predstave sjedi i ima masku, te ne dolazi do nepotrebnog fizičkog
kontakta između gledatelja. Od samog početka poštujemo sve
propisane mjere, a trenutno prije predstava popisujemo publiku,
mjerimo im temperaturu, poštujemo distancu i prije i nakon
predstave upozoravamo i molimo za oprez. Te mjere još nisu
uvedene za noćne klubove, a mi ih se pridržavamo na predstavama
na otvorenom. Mišljenja smo da je ovaj oblik okupljanja puno
manje rizičan od već spomenutih noćnih klubova, gdje je velik
broj posjetitelja u zatvorenom prostoru, između njih dolazi do
fizičkog kontakta i konzumiraju se pića.
Iz navedenih Vas razloga molimo da prije donošenja novih
mjera prevencije zaraze uzmete u obzir diferencijacije javnih
okupljanja i razinu rizičnosti, ali i značaj koji kulturni sektor
ima na sve segmente društva, kao i na gospodarstvo prema čijem
oporavku trebamo težiti.
S poštovanjem,
najproduktivnija putujuća kazališta:
Kazalište Moruzgva
Ecija Ojdanić, ravnateljica
Kerekesh Teatar
Jan Kerekeš, umjetnički voditelj‘.