Izložba 'Golem' interpretira tematike koje su u protekle dvije godine determinirale diskurs čovječanstva: izolacija, strah i smrt.
U četvrtak 15. srpnja u 21 sat Klub Europa media HNK u
Varaždinu bit će održana samostalna izložba ‘Golem’ Noe
Geras i Armanda Gonzaleza Sosta u
sklopu projekta Varaždinskog HNK i Matice hrvatske Ogranak
Varaždin uz Dane obilježavanja 80. obljetnice progona Židova u
Varaždinu.
Izložba ‘Golem’ Noe Geras i Armanda Gonzaleza Sosta
interpretira tematike koje su u protekle dvije godine
determinirale diskurs čovječanstva: izolacija, strah i smrt.
Polazeći od osobnih iskustava u svojim su radovima teške,
apstraktne pojmove preveli u emocionalno dostupniju formu.
Neposredni kontakt s radovima omogućava publici da uroni u
intimnu atmosferu košmara stanja i pronađe sebi razumljivu
korelaciju. Strah od virusa koji donosi smrt zahtijevao je
transformaciju svakodnevnog života.
Nametnuta izolacija kao metoda suzbijanja širenja virusa
uvjetovala je okretanje prema samima sebi i vlastitim mislima te
usporila kakofonični svijet. Natjerala nas je da promislimo o
solidarnosti, o zdravlju (kako fizičkom tako i mentalnom), o
vremenu koje imamo i koristimo i koje neminovno vodi prema kraju
– smrti.
Noa Geras se bavi upravo aspektom tjeskobe i izolacije. Okrenuvši
se svojoj nutrini ispituje metode automatskog crtanja kao mogućeg
izlaza iz okova straha i nemogućnosti neposrednog kontakta s
drugima.
Crni, linijski crteži organski su proizašli iz njezinog
prethodnog proučavanja japanske sumi kaligrafije. Stvarajući u
vrijeme potpunog lockdowna, nastale automatske crteže povezuje i
transformira u svojevrstan dnevnik jednog perioda života.
Transformativni aspekt tuge i osvještavanje protoka vremena
centralna su tema rada Transcend Armanda Gonzaleza Sosta.
Nakon tragične smrti prijatelja, Gonzalez Sosta u suradnji s
glazbenikom Andresom Leonom stvara instalaciju u kojoj
jednostavnim vizualizacijama proučava protok vremena i stvara
meditativnu atmosferu pogodnu za kontemplaciju. Koristeći web
stranicu kao primarnu izražajnu formu generira serije vizuala
koji se tradicionalno vežu uz vrijeme te uvjetuje publiku da
utječe na stranicu svakim svojim otvaranjem iste.
Time razbija četvrti zid i omogućava neposredno sudjelovanje
publike. Kako je riječ o procesualnom radu, on će se nastaviti
graditi i razvijati sve dok je stranica aktivna. Upravo time
Gonzalez Sosto osvještava cikličnost vremena i konceptualizira
pretapanje jednog završetka u jedan novi početak.
Biografije umjetnika:
Noa Geras (Jeruzalem, 1996.) je 2014. u Zagrebu završila Školu
primijenjenih umjetnosti i dizajna (grafički smjer), nakon čega
se upisuje na Akademiju likovnih umjetnosti (Odsjek za animirani
film i nove medije). God. 2015./2016. pohađa studij slikarstva i
kiparstva na Accademia di Belle Arti u Veneciji. Od 2016. studira
kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje
diplomira 2019. u klasi prof. Petra Barišića. Trenutačno pohađa
Goldsmiths, Sveučilište u Londonu, studirajući Computational
Arts. Od 2016. sudjeluje na likovnim kolonijama te skupnim
izložbama, a samostalno se predstavila u Zagrebu (2019.) i Splitu
(2020.). Dobitnica je Prve nagrade na 20. Međunarodnoj izložbi
minijatura u Zaprešiću (2017.), Rektorove nagrade (2017./18.) i
nagrade Akademijskog vijeća ALU najuspješnijim diplomantima
(2018./2019.). Njene drvene skulpture Aurox (2017.) i Gnijezdo
(2019.) postavljene su kao javna plastika u sklopu umjetničke
kolonije Svijetle pruge u Bjelovaru. U Galeriji Antun Augustinčić
i Salonu Galić je izlagala kiparski ansambl pod nazivom Go West
kojim interpretira svoja filozofska i sociološka promišljanja.
Armando Gonzalez Sosto (San Jose, Kostarika) novomedijski je
umjetnik s trenutnim prebivalištem u Londonu, koji se primarno
bavi zvukom, slikom i programskim kodom. Svoju je umjetničku
karijeru započeo kao gitarist i klavijaturist te se bavio
glazbenom produkcijom. Surađivao je s glazbenicima iz čitavog
svijeta, a njegova je glazba dio produkcijskih kuća Acacia
Baileyana (NY) i NX Records (UK) Istražujući nove načine
stvaranja i ekspresije u umjetnosti, započeo je s razvojem
vlastitog softvera što mu je omogućilo daljnje razvijanje
vizualnih aspekata umjetnosti upotrebom proceduralne i
generativne grafike. Njegovi su radovi izlagani u Boston
Conservatory, Berklee College of Music i mnogim performativnim
prostorima u Kostarici. Trenutno završava diplomski studij na
Računalnim umjetnostima pri Goldsmiths College Sveučilišta u
Londonu. Relevantan dio njegove aktualne prakse je istraživanje
interneta kao subjekta i forme umjetničkog izraza, a ne tek
medija produkcije radova.