Mesekov performans u Omišu podsjetio je jednim dijelom na njegov rad u New Yorku prije više od deset godina.
Novi performans varaždinskog umjetnika Ivana
Meseka izazvao je pažnju hrvatske kulturne, ali i šire,
javnosti. Mesek je, naime, bio kustos na festivalu suvremene
umjetnosti u Omišu, pod nazivom Almissa
Open Art, koji se održavao od 8. do 12.
kolovoza.
U Ulici sv. Roka izveo je performans tijekom kojeg u potpunosti
razodjeven leži u visećoj ležaljci.
– Ležao sam opušteno, gol, gledajući u nebo, dok sam dolje
ostavio gužvu turista, zvukova, cike. Nakon sat vremena obukao
sam gaće, sišao s ležaljke, obukao se i vratio u uzurbanost
svakodnevnice – opisao je performans za
Jutarnji list.
Tema ovogodišnjeg Almissa Open Arta bila je ‘umjetnost
samo(izliječenja)’, tako da je Mesekov rad prikaz traženja
unutarnjeg mira u užurbanom i divljem svijetu.
Novinarka Jutarnjeg lista prisjetila se još jednog Mesekovog
sličnog performansa, kada je u vrevi New Yorka
simulirao mediteranski spokoj.
Naime, 2011. godine proveo je dva mjeseca u New Yorku kao
rezidencijalni umjetnik. Jedan od performansa koji je u to
vrijeme tamo izveo, a koji je imao najveći odjek, tada je opisao
ovako:
– Na prometnu brooklynsku ulicu donio sam ležaljku, udobno se
smjestio odjeven samo u kupaće gaće i sunčao se. Ležao sam u
mediteranskom ambijentu koji sam si stvorio, pogleda usmjerenog
na fotografiju površine 2 x 5 metara koja prikazuje more ispred
Dubrovnika. S kasetofona se čuo zvuk cvrčaka. Zanimao me kontrast
bučnog i preizgrađenog New Yorka nasuprot mnogo ležernijem
Mediteranu, pitomog krajolika s linijom horizonta u kojoj se
spajaju plavo more i nebo.
Među umjetnicima koji su se predstavili u Omišu bila su i neka i
neka druga varaždinska imena, primjerice Alen
Novoselec, dok je Tomislav Pletenac
održao predavanje pod nazivom ‘Postoji li umjetničko
istraživanje?’.
U Omišu su se, osim njih, predstavili Zefrey Throwell,
Slaven Tolj, Dalibor Nikolić, Martina Mezak, Draženko Kopljar,
Zlatko Kopljar, Ivana Ivković i Branko
Franceschi.