Svaki dan idete na posao, odrađujete svoje zadatke, kontaktirate kupce, ugovarate sastanke, pripremate i šaljete prodajne mailove… No, jeste li svjesni opasnosti da će vaš mail završiti u košu te da ga kupac nikad neće pročitati?
Kako napisati neodoljivo prodajno pismo?
Što napisati, kako zainteresirati kupca za našu ponudu, kako pripremiti prodajni mail koji će ga potaknuti na kupnju? Pitanje koje muči mnoge, od organizatora raznih događanja do poduzetnika koji svakodnevno priprema razne ponude i akcije za svoje kupce.
Prodajno pismo je zapravo vaš oglas. Ono objašnjava kupcu što nudite te koje su prednosti vaše ponude u odnosu na slične ponude.
Što je bitno da pokažete kupcu? Da ste se pripremili i saznali što njemu treba. Uzeli ste si vremena i razmislili tko je vaš kupac i što njega zanima. Dakle mail/pismo šaljete prema skupini kojoj bi vaša ponuda zaista mogla biti korisna. S obzirom da se mali postotak prodajnih mailova uopće otvara i čita, vrlo je važno imati dobar naslov. Dobar naslov znači da je pametan, dobro sročen i privlači pažnju te nudi neku informaciju. Dobro bi bilo da je kratak, do 6 riječi. Dugački naslovi zamaraju. Jel vas naslov ovog teksta dovoljno zainteresirao da počnete čitati?
Pismo mora biti jasno i kratko, uvijek na samo jednoj stranici. Pišite jednostavnim riječnikom. Ne kičasto i ne napuhnuto. Predstavite se i najvažniju stvar za kupca recite na samom početku. U nastavku razradite detalje. Privucite kupca na daljnje čitanje nekim dobrim primjerom, informacijom, postotkom. Objasnite kupcu korist koju dobiva ovom ponudom, što je tu za njega. Dajte mu servisne informacije. Kako se nabavlja, koristi, koliko čega se nudi, cijena, dostava…
Potaknite kupca na akciju
Objasnite po čemu ste vi drugačiji. Imajte na umu da kupac dobiva slične mailove svaki dan. Po čemu se vaša ponuda izdvaja od ostalih. Što vi nudite bolje za njega? Dobro je spomenuti reference, ali ne pretjerujte s pričom o sebi i samohvalom. Kupac mora osjetiti da je u ovoj priči on bitan i da nudite nešto što rješava neki njegov problem.
Pozovite na akciju. To možete učiniti i nekoliko puta u svojoj poruci, ali na kraju pisma točno recite što je kupcu sad činiti. Potaknite kupca da reagira, da uzvrati mail, da nazove, naruči. Objasnite mu kako će vam se javiti. Recite mu točno što mora učiniti. Ne ostavljajte prostor da razmišlja.
Prije nego šaljete prodajno pismo pročitajte ga nekoliko puta. Zamislite sebe na mjestu kupca koji će dobiti ovaj mail, tako će vam biti lakše doprijeti do njega. Morate znati da odluku da li će pročitati uopće vaš mail kupac donosi u nekoliko sekundi. Dakle, ako naslov nije interesantan, ako je pismo na prvi pogled predugačko, kičasto, komplicirano… Ništa od čitanja.
Pametno koristiti vrijeme
Još je par stvari važno kod slanja prodajnog maila. Pazite u koje vrijeme šaljete i u koje dane šaljete mail. Vjerojatno ste primijetili da su vam počeli stizati mailovi petkom popodne, subotom ujutro, nedjeljom navečer… Zašto? Da se istaknu. Da iskoče iz mase. Mail poslan u ponedjeljak ujutro, vjerojatno će se izgubiti u gomili mailova, a osoba koja prima mail će preskakati sve neznane adrese i tražiti samo one koje su joj poznate jer nema previše vremena za čitanje. Ponekad je potrebno tesirati svoje kupce, pa isprobati kada su vaši mailovi najčešće čitani ili kad ste dobili najviše odgovora na njih.
Neka vam mail ide s adrese gdje se vidi ime pošiljatelja, a prodajne mailove nemojte slati s privatnih adresa. Šaljite ih sa svojeg poslovnog maila. Izgleda će ozbiljnije. Ako šaljete skupni mail uvijek koristite BCC. Dakle, sakrijte kome sve šaljete. Ako ubacujete sliku u prodajno pismo, ona mora jasno komunicirati isto što i tekst odnosno mora asocirati na poruku koju šaljete. Ne pretjerujte sa slikama, neka budu jasne i nr prevelike, kako ne bi uzrokovale probleme kod učitavanja maila.