Neke nove taktike za povećanje poslovanja

Uživate na godišnjem? Znate koliko Hrvatsku koša svaki blagdan? Izračunali su da hrvatsko gospodarstvo trpi štetu od 200 milijuna kuna po blagdanu. Tako svih 14 blagdana ukupno stoji 2.8 mlrd kuna. Ako ćemo zbrajati i spojene blagdane, kao što je slučaj s ovim tjednom, propast ćemo samo zbog toga.

No, mislim da nije problem hrvatskog gospodarstva u 14 blagdana ili spojenim vikendima. Uostalom, Njemačka ima 15 blagdana. Problem je u neusklađenosti obrazovnog sustava s potrebama hrvatskog gospodarstva, problem je u previše papirologije, visokim nametima, čestim izmjenama zakona, neusklađenosti institucija, previše glumljenih bolovanja…

Jedan od problema s kojim se bori hrvatsko poduzetništvo je i nedovoljna educiranost uprava malih poduzeća. To je jedan od razloga zašto 80% ljudi smatra da rješenje nije u samozapošljavanju. Ne smatraju se sposobnima voditi vlastito poduzeće. Vjerojatno nisu imali prilike educirati se o poduzetničkim vještinama, upravljanju marketingom i prodajom, organizaciji poslovanja… S obzirom da na ovaj problem možemo utjecati danas ćemo se malo pozabaviti marketingom.

Način poslovanja prije 5 ili 10 godina nije bio isti kao što je danas. Nekad su kupci saznali za vas od prijatelja, susjeda, poznanika, vi ste jedini nudili taj proizvod, bili ste blizu, odmah tu u kvartu, imali ste telefon i faks s kojeg ste slali ponude i posao je krenuo sam od sebe. Danas se stalno nešto mijenja, a uspjeti je puno teže. Konkurencija je sve veća, kupci sve zahtjevniji, tržište sve nesigurnije, a promjene su svakodnevne.

Što možete učiniti za svoje poslovanje?

1) Kupci mijenjaju svoje navike, potrebe i želje. O sposobnosti prilagodbe ovisit će uspjeh vaše tvrtke. Osluškujte, istražujte tržište, ponudite prilagođenu uslugu, novi proizvod, nov način upotrebe, lakši način narudžbe, prilagođeno radno vrijeme… Saznajte što se sve nudi u vašoj branši. Što kupci sad traže? Gdje traže i kud se kreću? Njuškajte!

2) Koristite nove komunikacijske kanale. Informatizacijom mijenjaju se i navike potrošača. Informacije se traže preko interneta i ako niste gore, nema vas. Imajte web stranicu, profile na društvenim mrežama, šaljite newslettere svojim kupcima… Komunicirajte s njima, savjetujte ih, informirajte, podsjetite ih na svoj proizvod i usluge.

3) Educirajte svoje zaposlenike. Uložite u njihovo znanje jer to će vam se višestruko vratiti. Osim što će se zaposlenik osjećati vrednijim, dobit će neke nove ideje koje će vrlo brzo implementirati u poslovanje.

4) Pratite konkurenciju, snimite što rade dobro. Pogledajte pozitivne primjere iz okoline, sigurno ćete nešto od njih naučiti. Možda su neki od njih imali slične probleme kao i vi i riješili ih.

5) Budite drugačiji. Ponudite više od očekivanog. Oduševite kupca. To će sigurno zapamtiti. Gratis količina, promotivni materijal, isporuka prije roka, telefonski poziv da li je sve prošlo u redu, letak s mogućnostima primjene proizvoda, besplatan savjet…

A ako ste bili na godišnjem ovaj tjedan, nadam se da ste dobro napunili baterije kako bi još bolje i učinkovitije mogli raditi.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije