Vijesti / Kolumne

PIŠE: GORDANA FODER

Zašto djeca ne uče

Zašto djeca ne uče
Varaždinski.hr

Svojevremeno se je određeni dio glasa naroda bunio protiv ideje uvođenja seksualnog odgoja u škole. Roditelji neka žive u uvjerenju da su im dječica čedna i neiskvarena, da nemaju pojma i da još uvijek s petnaest godina vjeruju da ih je donijela roda ili su nađeni u kupusu.

Pričala mi ptičica

Ispričat ću vam jednu istinitu priču, pričala mi ptičica, pa ću i ja vama. Radi se o jednom četvrtom razredu, njih točno petnaest (da, samo petnaest, svi se odselili, nema više djece za razredne odjele kako bi bili veći, prvašići ih broje i po trinaest, četrnaest).

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Učiteljica je u srijedu odradila s njima iz matematičkih sadržaja kut. Misli si ona 'ne'š ti problema, nastavna jedinica pišljivi kut, jedna točka u ravnini, dva polupravca koja izlaze iz te točke i ta da'. I ponovi ona tako s njima prije objašnjavanja novih sadržaja što je ravnina, što je polupravac, što je točka, kako se sve to označava, ama ponovi sve što su učili (ali očito ne i naučili) u trećem razredu.

Spoji ona to sve u jednu cjelinu, jel' u kut: dva polupravca iz iste početne točke. Sve to u ravnini. I cijeli sat pričaju o kutu, crtaju kutove, označavaju kutove. Svi se 'ukutili'.
Četvrtak. Motivacijski dio sata, učiteljica zadaje listić za ponavljanje. Prvo pitanje: Što je kut? A kad ono katastrofa. Većina nije napisala ništa (nikad čuli), a neki su objasnili kut kao: 'jedan pravac koji ima tri točke', 'tri crte u ravnini', 'dužina koja ima pravac', 'ravna crta koja ima jednu točku' i tako dalje i tako slično.

Učiteljica čita, očima ne vjeruje pa kad povjeruje počne čupati kosu. Pa što je ona s njima dan prije radila, skakutala po učionici, trudila se i rukama i nogama objasniti? Sve što je trebalo bilo je da kod kuće pročitaju, samo nekoliko puta (i po mogućnosti zapamte), rečenicu kojom su definirali kut. Rečenica se sastoji od ravno trinaest (brojkom: 13) riječi. Ali ne! Preopterećena dječica koja nisu imala taj dan zadaće osim četiri zadatka iz matematike NISU imala vremena pročitati i naučiti tu jednu rečenicu.

I sad ti kreni dalje s nastavnim sadržajima, a ovi pojma nemaju ni što su jučer radili. Onda ni ne začuđuje činjenica da više od pola razreda nije znalo nacrtati dva okomita pravca, kako držati kako okrenuti proklete trokute, a nacrtali su se okomica u trećem razredu boli glava. Ili nisu naučili u trećem razredu ili su sve zaboravili. Skleroza je vrag.

Pitanje je jel' to djeca ne misle, ne razumiju ili samo ne uče? Glavno je da bi svi htjeli pet. Nema veze što uglavnom nemaju pojma, svi bi pet. I roditelji očekuju pet.

Lektira

Isti taj razred. Učiteljica im je na početku rujna dala popis lektire i datume do kada koje djelo treba biti pročitano. I dođe datum kad treba predati lektiru, troje diže ruke da nije pročitalo knjigu. Ali, jedan kaže: 'Nisam pročitao knjigu, ali sam pogledao film'. Nemoj me žderati. Film i roman, ono, isto ti ga dođe. I još preda napisanu lektiru da je 'pročitao roman' i čitao je 'od 10. do 27. studenog'. Dugo traje taj film. Jako dugo. Drugi kaže da nije pročitao roman, ali je našao sažetak na internetu pa napiše da je to vrsta djela bajka (radi se o dječjem romanu Heidi).

I isto je čitao nekoliko dana. Treći, disleksičar, posudio je knjigu dan prije nego je trebalo predati lektiru i pročitao je četrdesetak stranica, ali je napisao lektiru kao da je doktorirao na romanu. A njemu s poteškoćom inače za čitanje treba puno više vremena nego ostalima.

Koga oni muljaju? Zar su danas osnovne vještine s kojima ideš u školu prevariti, lagati, preveslati, muljati, napraviti budalu od učitelja? I to sve uz roditeljski blagoslov. Nisi pročitao lektiru, ma pusti glupaču, pogledaj film pa napiši, neće skužiti. Ma jel? Nisi pročitao? Daj, naći ćemo na internetu nešto, tko će čitati dvjestotinjak stranica lektire.

Podvali glupači od učiteljice, neće skužiti. To je percepcija roditelja i tako uče svoju djecu. Od malih nevinih nogu. Kako lagati, kako prevariti. Jer škola je prenaporna i škola je preteška. Pa se treba snalaziti.

Majke ti kad sam bila mala nije mi ni blizu pameti padalo da se roditeljima potužim da nisam stigla pročitati lektiru, em bi dobila jezikovu juhu i kaznu kod kuće em u školi i evo me, stara, živa i zdrava i volim čitati. Nemam traume.

Danas su dječica 'preopterećena', sve im je teško, sve im je problem, ne znaju se sami snaći nego čak i lagati za njih moraju roditelji. Poruka koju roditelji šalju svojoj djeci je 'kako ćemo lako ćemo' i 'snađi se i laži'.

Pipkanje pod klupom

U jednoj srednjoj školi dvoje pubertetlija šesnaestogodišnjaka, ona i on, pipkali su se za vrijeme nastave. On je nju hvatao za nožicu, pokušavao joj ugurati ruku u gaćice, ali, avaj, ona je imala menstruaciju pa nije mogao do svog cilja. No, mogao joj je ugurati ručicu pod majičicu i pipkati grudi.

Ona je njega pipkala za spolni organčić i sve snimala i objavljivala na internetu na društvenim mrežama. U cijeloj je priči otkaz dobio profesor na čijem se satu odvijala praksa iz seksualnog odgoja.

Tko je tu lud? U priču je još upetljana i ravnateljica, ali uopće nije jasno kako su se sporedni likovi - profesor i ravnateljica uopće našli u cijelom  zapletu i raspletu. Glavni likovi su dječačić i djevojčica. Oni su trebali dobiti opomenu pred isključenje iz škole ili isključenje iz škole, trebali su biti roditelji pozvani na odgovornost kako odgajaju djecu, ali ne, kriv je profesor jer, eto, 'nije vidio što mu se događa na satu'. Možda je i vidio ali nije želio vidjeti. Zašto da se petlja u neodgojenu mladež? Ako su ih roditelji kod kuće odgojili da je u redu na nastavi se pipkati tko je on da se miješa?

A možda čovjek fakat nije vidio što ovi rade. Ako se unio u predavanje, ako je zdušno predavao i objašnjavao na ploči, kako istovremeno može vidjeti što dvoje neodgojene djece njemu iza leđa radi? Pa nema oči na leđima. Ali je kriv. Jer netko mora biti kriv. Pa naravno da će onda biti kriv profesor.

Seksualni i zdravstveni odgoj

Svojevremeno se je određeni dio glasa naroda bunio protiv ideje uvođenja seksualnog odgoja u škole. Pojedini su roditelji išli čak toliko daleko da su od učitelja tražili godišnji plan sata razrednika i Zdravstvenog odgoja kako ne bi na satove na kojima će se o bilo kojem obliku seksualnosti govoriti slali djecu. A djeca to sve i bez škole sama odrađuju.

I stavljaju slike na društvene mreže. Neka svi vide gdje su i što su istraživali. Roditelji neka žive u uvjerenju da su im dječica čedna i neiskvarena, da nemaju pojma i da još uvijek s petnaest godina vjeruju da ih je donijela roda ili su nađeni u kupusu.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video