Vijesti / Kolumne

PIŠE: Gordana Foder

Novom ministru je prioritet da učenici borave u školama, ali još se ne zna točan model

Novom ministru je prioritet da učenici borave u školama, ali još se ne zna točan model
Varaždinski.hr

Spominju se obavezne maske, manji broj učenika u učionicama, prozračivanje i dezinfekcija prostorija, rad u smjenama, osobna higijena i još štošta što bi kao trebalo spriječiti prodor virusa u škole.

Za vrijeme mog godišnjeg odmora nije se ništa bitno događalo u prosvjetnim krugovima  osim nagađanja početkom srpnja  tko će biti novi ministar obrazovanja. Pojavljivala su se razna imena na društvenim mrežama, ali ipak su bile točne prognoze da će novi ministar biti stari ministar, hrvatski znanstvenik, po osnovnoj struci veterinar, koji je magistrirao  biomedicinu, a doktorirao toksikologiju i farmakologiju - Radovan Fuchs. Dakle ministar koji je iz prve ruke i osobne prakse upućen u probleme i organizaciju školstva. 

Tko je Radovan Fuchs? Uz malo googlanja nije problem pronaći podatke o njemu, ali za nas je trenutno najbitniji podatak da je već jednom bio ministar obrazovanja i to u Vladi Jadranke Kosor. Nije ostao upamćen ni po čemu posebnom. Ni dobrom, ni lošem.

U zadnje je vrijeme radio kao savjetnik bivše ministrice, i, koliko je javnosti poznato, nije se baš u svemu s njom i njezinim potezima slagao.

Prvi potezi ministra

Još prije nego se znalo tko će biti novi ministar obrazovanja, mreža Nastavnici organizirano uputili su otvoreno pismo novom ministru sa 17 ključnih točaka što točno u sustavu treba mijenjati ili posložiti (pismo se može pročitati ovdje.

Nešto su i sindikati pisali, ali kao i uvijek reda radi i u stilu 'da ne bi nešt' zamjerili. Za razliku od sindikata, koji imaju takoreći suprotstavljeno članstvo i vodstvo sumnjive kvalitete, nastavničke grupe okupljaju tisuće učitelja i kao predstavnike imaju ljude iz svojih redova, ljude iz struke, iz 'baze', koji su sposobni, pametni, elokventni i znaju jasno izraziti stavove i mišljenja svojih kolega.

Kad je imenovan novi ministar, zajedničko pismo poslale su i FB grupe nastavnika Školska zbornica i 45 minuta, koje okupljaju preko 20 tisuća učitelja, profesora i nastavnika te drugih  zaposlenih u sustavu odgoja i obrazovanja. 
Za rubriku „vjerovali ili ne“, novi je ministar napravio ono što njegova prethodnica nikad nije: pozvao je prvo na razgovor predstavnicu mreže Nastavnici organizirano, profesoricu Ivanu Valjak Ilić, a zatim i predstavnike FB grupa 45 minuta i Školska zbornica - profesore Josipa Matkovića i Tamaru Šoić

Mala digresija za neupućene, kolege Ivana i Josip su iz Zagreba, a kolegici Tamari nije bio problem sjesti ujutro u auto i dovesti se iz Rijeke na sastanak s ministrom. 
Dakle, na tim su sastancima kolege jasno i glasno raspravili s ministrom brojne probleme koje pod hitno treba riješiti u našem školstvu.

Obećavajuće je i to da je ministar spreman i ubuduće slušati struku, a ne samo kojekakve savjetnike koji su možda odavno izgubili svaku dodirnu točku sa živom nastavom i problemima u školi. 

Dok su Tamara i Josip bili na sastanku, članovi FB grupa 45 minuta i Školska zbornica 'visili' su u grupama i nestrpljivo čekali dojmove i zaključke. Olakšanje je nastupilo kad je stigla dojava da svi izlaze nasmiješeni i zadovoljni sa sastanka, a izvješće kolega je puno optimizma. Živi bili pa vidjeli. 

Trenutno je od svih problema najaktualniji taj kako od rujna organizirati nastavni proces obzirom na pandemiju i opasnost od zaraze virusom covid – 19. 

Kako će izgledati nastava u novoj školskoj godini

Iako mnogi roditelji i dio šire javnosti misli kako se nastavnicima ne ide u školu, većina je nastavnika, učitelja i profesora za to da se učenici vrate u školske klupe (oni koji to ne podržavaju su uglavnom kolege koje su kronični bolesnici pa se boje za svoje zdravlje, što je razumljivo i nije za osudu), jer kako je kolegica Tamara Šoić rekla: 'djeca nas moraju čuti'. Međutim, za informaciju neupućenoj javnosti, niti su prosvjetari ti koji odlučuju o tome kako će se nastava odvijati, niti ministar, već virus i epidemiolozi. 

Novi je ministar, Radovan Fuchs, od kako je došao na tu funkciju pokazivao sklonost povratku u rujnu svih učenika u školske klupe, bez obzira na to što je trenutačna epidemiološka situacija gora nego na kraju prošle školske godine. Ministru je prioritet da učenici borave u školama, ali još se ne zna točan model kako će to, s obzirom na epidemiološku situaciju, biti organizirano.

Spominju se obavezne maske, manji broj učenika u učionicama, prozračivanje i dezinfekcija prostorija, rad u smjenama, osobna higijena i još štošta što bi kao trebalo spriječiti prodor virusa u škole.

Također, ministar je u novom prijedlogu zakona iznio prijedlog da se nastavni sati skrate s 45 na 40 minuta u školama koje rade u dvije smjene, kako bi se dobilo vrijeme za dezinfekciju i izbjegao veći kontakt među učenicima. E sad, tko će raditi tu dezinfekciju je veliki upitnik, jer su spremačice koje rade u školama već sad preopterećene kvadraturom koju moraju čistiti i ne može se reći da škole i učionice blistaju od detaljnog čišćenja.

Napomenimo i to kako se ne dozvoljava dodatno zapošljavanje spremača po školama. O tome kako će biti organizirana školska godina, koje će sve mjere biti propisane, bit će još riječi u ovoj kolumni. A i o ministru. Za sada mu dajemo sto dana mira da se pokaže. I s bivšom smo ministricom na početku bili oduševljeni pa eto… jedva smo dočekali da ode. 

Školska vs nastavna godina

Ministar je obećao da će se sve znati dva tjedna prije početka nastavne godine (prisjetimo se po tkoznakoji put: školska godina uvijek počinje 1. rujna i završava 31. kolovoza, a nastavna godina prvog ponedjeljka u rujnu i traje do kraja lipnja - ti datumi su promjenjivi). Ove godine nastavna godina počinje 7. rujna.

Obećala sam promjenu naslovne slike. Bit će.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video