Ministrica Divjak objavila je poduži odgovor biskupu Košiću, ali i svima ostalima koji kritiziraju školu za život i kurikularnu reformu.
Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak
odgovorila je sisačkom biskupu Vladi Košiću koji
je na blagdan Velike Gospe tijekom misnog slavlja kritizirao
školu za život i uvođenje informatičkih pomagala.
Biskup se među ostalim, zapitao je li to ispravan put ako se ne
uvažavaju sugestije stručnjaka, ako se sve više izostavlja
odgojni vid, a naglašava samo obrazovanje, i to uvođenjem
tehničkih informatičkih pomagala, te je li to onda samo
tehnizacija, odnosno informatizacija obrazovnog procesa koji se
sve više lišava odgojne dimenzije.
Ministrica Divjak objavila je poduži odgovor biskupu Košiću, ali
i svima ostalima koji kritiziraju školu za život i kurikularnu
reformu.
– S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu
moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema
hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima
pravo na obrazovanje. Djeca imaju pravo na dotok informacija ili
sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim
standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti,
a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način.
Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen
te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava.
– U pripremi kurikularne reforme vodili smo se spomenutim
načelima, a svi su dokumenti pripremljeni u skladu sa Zakonom i
temeljem širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.
– Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike
za bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom,
društvenom i osobnom životu što podrazumijeva da je učenik
sposoban rješavati kompleksne probleme i kritički promišljati,
učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti i raditi u
zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake
prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u
Hrvatskoj.
– U kontekstu osposobljenosti za život i rad u 21. stoljeću
provodi se i digitalna transformacija škola, koja podrazumijeva
digitalizaciju koja je u službi zdravog pedagoškog pristupa i u
suglasju s dobi učenika. Bez digitalnih kompetencija, naša djeca
neće imati šanse na tržištu rada, a neće imati niti jednake
mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer već
sada se za većinu servisa predviđa online upotreba.
– To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti.
Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu
s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim
pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u
multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i
toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom
razvoju društva.
– Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati, jer svatko ima
svoj zasebni resor, kao što ministar i biskup imaju različite
nadležnosti i trebaju ih se držati. Naime, zadaća je javnog
školstva da svim učenicima osigura jednake prilike za
obrazovanje, a samim time i za kvalitetan život u suvremenom
svijetu. Međutim, da bi učenici u tome uspjeli moraju naučiti
rješavati probleme, kritički misliti, uvažavati druge i drugačije
te o domoljublju učiti kroz djela, a ne kroz riječi – stoji
u objavi ministrice Divjak na Facebooku.