Na pitanje zašto u ovoj godini u sklopu Škole za život nije predviđena stavka za povećanje plaće nastavnicima, Divjak je odgovorila kako se te dvije stvari treba razdvojiti.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka
Divjak rekla je u petak u
povodu štrajka u hrvatskim osnovnim i srednjim
školama da se dijalog mora nastaviti jer ‘ne možemo
riskirati da škole ne rade, kao što ne možemo riskirati da poruka
učiteljima i nastavnicima bude pogrešna’.
– Danas imamo štrajk u četiri županije, a kako će biti dalje je
pitanje nastavka dijaloga. Do njega mora doći jer mi ne možemo
riskirati da škole ne rade kao što ne možemo riskirati da poruka
koja ide učiteljima i nastavnicima bude pogrešna. Poruka mora
biti: da, vi ste važni i bez dobrih učitelja nema niti dobrog
obrazovnog sustava – rekla je ministrica Divjak novinarima
poslije predavanja koje je održala u sklopu Dana strukovnih
nastavnika u Kongresnom centru hotela Ivan u Šibeniku.
Na pitanje novinara što ako ipak do dijaloga ne dođe, Divjak je
odgovorila da do njega mora doći jer dijalog nema alternative.
– Ako sam kroz ove dvije godine nešto pokazala, to je da ustrajem
na onome što smo na početku obećali, i oko reformskih procesa i
oko provođenja povođenja strateških smjerova. Pitanje
statusa učitelja, nastavnika i profesora dio je reformskog
procesa. Nema tu posustajanja. Tu ima prostora za dijalog i za
traženje kvalitetnih rješenja – poručila je
ministrica.
Istaknula je kako je važno da se pravo na štrajk omogućilo
te da su škole istovremeno poduzele veliki napor da se
učenicima koji dođu u školu omogući da budu u školi, jer tu
postoje dva prava koja se ne smiju sukobljavati: pravo
na štrajk i pravo učenika na sigurno okruženje u školi. U tom je
smislu, smatra, prvi dan dobro prošao.
Na pitanje zašto u ovoj godini u sklopu Škole za život nije
predviđena stavka za povećanje plaće nastavnicima, Divjak je
odgovorila kako se te dvije stvari treba razdvojiti.
– Škola za život je u eksperimentalnom programu bila prošle
godine, nastavlja se ove godine, ali i ulazi u sve škole u smislu
dodatne edukacije s nastavnicima, opremanja škola i posebnog rada
na statusu nastavnika i učitelja te su u tom smislu predviđena
određena sredstva u proračunu, ali i puno više u fondovima.
Nemojmo zaboraviti da smo za opremanje najviše povukli iz
fondova, a iz njih plaće ne mogu ići. Što se tiče planiranja
proračuna za sljedeću godinu, on je sada u tijeku i tu će se
sigurno naći sredstva za povećanje plaća – rekla
je ministrica Divjak.
Na Danima strukovnih nastavnika 500 sudionika
Dane strukovnih nastavnika organizira Agencija za strukovno
obrazovanje i obrazovanje odraslih, a u Šibeniku se okupilo
oko 500 strukovnih nastavnika i 30 predavača. Tijekom
trodnevnoga skupa održat će se 44 predavanja i radionica
radi kvalitetnije pripreme za provedbu kurikularne
reforme i rada s učenicima.
Za strukovne nastavnike ovo je jedinstvena prilika da
se međusobno povežu te razmijene ideje vezane uz njihove sektore
i/ili područja rada. Događaj se financira iz ESF-ova projekta
‘Modernizacija sustava stručnog usavršavanja nastavnika
strukovnih predmeta’ čija je vrijednost veća od 11 milijuna
kuna.
– Strukovno obrazovanje pripada vrlo važnom segmentu i reformskim
procesima koje Ministarstvo znanosti i obrazovanja radi, a
naravno u fokusu sada moraju biti nastavnici kako bi i taj
proces, koji je bitno drugačiji nego reformski proces u općem
obrazovanju, također bio vrlo brzo na stolu – rekla je
ministrica Divjak.
U strukovnom obrazovanju, podsjetila je, trenutno se provode
eksperimentalni programi, u regionalne centre kompetentnosti
ulaže se milijardu i 200 milijuna kuna, a dodijeljen
je i posebno veliki grant oko 200 milijuna kuna za izradu
novih obrazovnih programa koji se temelje više na praksi
i potrebama tržišta rada.
– Na tome radi agencija za strukovno obrazovanje, ali naravno
sukreiraju i ovi nastavnici koji su ovdje i kojima treba dati
priliku i da unaprijede svoje kompetencije, a ovaj skup tome
doprinosi – smatra ministrica.
Naglasila je kako je bitno da se skup u Šibeniku iskoristi da se
unaprijedi status nastavnika.
– Taj se status sastoji od barem četiri različita dijela. Jedno
su plaće, drugo je nagrađivanje i prepoznavanje najboljih i u tom
smo smislu napravili veliki iskorak za strukovnjake jer smo 5.
listopada nagradili 47 nastavnika strukovnih predmeta. Treći dio
je funkcionalno dobro okruženje za učenje i poučavanje, dakle
opremljenost škole i samih kabineta i da je to sigurno okruženje.
Naravno, posebni dio su kompetencije nastavnika jer samo
samopouzdan nastavnik koji ima povjerenje u svoje kompetencije
može biti dobar nastavnik. Znači, nema dobrog učitelja koji prije
toga nije bio dobar učenik”, zaključila je ministrica znanosti i
obrazovanja.